~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~
Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?
Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :)
kaunisikävä, kp9
Kommentit (437)
Mussuttaja: Muistan sut kans ja nyt vois tulla ne heinävauvat!! Sais koko kesänkin lomailla ;) :D
Mä en nyt oo hirveen tarkasti ehtiny teidän muiden juttuja lueskella, mutta greippimehusta on näyttänyt olevan juttua. Lasillinen päivässä ovikseen asti auttaa lisäämään limakalvoa. Oviksen jälkeenhän suositellaan juotavan punaviiniä lasillinen päivässä kiinnittymistä edistämään.
Ovistesteistä täälä on ollu puhetta ja niiden hinnoista. Annan teille vinkin ovis- ja raskaustesteihin: http://www.homehealth-uk.com/index.html Näiltä englanninkielisiltä sivuilta voi tilailla jopa 3-4 kertaa halvemmalla testejä kuin suomesta.. Maksu on helppoa ja paketti tulee viikossa koti ovelle. Eli jos hätäisesti tarvitset jo seuraavalle päivälle testejä niin suosittelen raskauskeijua, mammaksi ym.. Mutta jos ajan kanssa tilaat ja isomman erän, niin suosittelen tuolta englannista :)
(.): No nyt on syöty gelee royalea 4 päivää. Jotain se ehkä tekee, koska munasarjoissa tuntuu! Keskenmenon jälkeen oon tuntenut kun munasolu kasvaa.. Se kasvukipu on ollu sellasta pienen pientä särkyä alaselässä aina toisella puolella. Nyt se on ollu voimakkaampaa ja vähä väliä toisella ja välillä toisella puolella.. Noh, toivottavasti ny kasvattelee kunnolliset munasolun :) Tässä oottelen millainen ovis on tulos, viime kuussa oli kunnon megaovis joten toivottavasti se ei siitä enää vahvistu!! Jännää, kun viime talvena ei ollut hajuakaan koska ovis on, kroppa on alkanut siis toimia kunnolla.
pikkuinenmyy jännä miten jotkut tuntee munasolun kasvun ihan fyysisesti.. hauska lukea, mä en tunne mitään =D tuliko nää tuntemukset nimenomaan gelee royalen jälkeen? oon lukenut tästä ihmemömmöstä, sitä mehiläiset syöttää kuningatamehiläisille, jotta ne ois hedelmällisempiä. Täytyy varmaan kokeilla. Mistä ootte tilaillut? (eli missä toimitusaika + hinta järkeviä?)
Tuo home health uk on se taho joka toimitti mulle ovistestit ebayn kautta ostettuna, niiltä saa kyllä suoraankin, silloin en huomannut. Ihan luotettava on munkin mielestä.
Mä tuossa kevään ketjuissa kirjasinkin pitkiä pätkiä vitamiinilistoja, mitä raskautuville naisille (ja miehille) suositellaan. Voisin kaivaa ne taas esiin jossakin välissä. Itellä ja miehellä jäi vitskut jotenkin tauolle tossa kesällä, täytyypä taas terästäytyä.
Siitä punaviinistä, huomioikaa siis se lasin koko.. se ei tosiaan ole 24cl vaan lähinnä joku 6-8cl .. ja ymmärtääkseni se oli lähinnä oviksen aikoihin.. muutenhan alkoa ei paljoa suositella raskautta suunnittelevile.. järkevää käyttöä ;)
Tässä kehittelen itselleni listaa, miksi ei kannata tulla raskaaksi (itsensä huijaaminen joskus näissäkin hommisakin toimii). Ajattelin aloitella yritystoimintaa 8/2014 ja tää heinäkuinen perheenlisäys aika pahasti sotkisi suunnitelmia ;) ;)
Onkos teillä jotain itsensä huijamisajatuksia? Mä oon varmaan vähän outo, mutta jos en ajattele näitä, niin päässä pyörii vaan että pakko pakko pakko nyt onnistua.. ja se ei oo kivaa..
Mussuttaja: Kesken menon jälkeen aloin tuntemaan kaikki todella paljon voimakkaammin.. Nyt kun oon popsinu noita geleetä, niin tuntuu et vielä voimakkaammin ja aiemmin alkoi liman tulo... Nyt vasta kp7!!! Mutta, en nyt allekirjoita että ne juuri niistä johtuu!! En ajatellutkaan lasin kokoa kun kirjoitin tuosta viinistä :D Itse kun en oo viininjuojia... niin ja kävin vaan luontaistuote kaupasta hakemas, hups, tuli kalliiksi :/
Kirjoitusvirheet kunniaan!! Niin piti lisätä vielä et tavallaa itsensä huijaamista.. Mutta mietin että nyt ihan vielä ei oo sopiva aika tulla raskaaks, eli maailma ei kaadu vaikkei sitä plussaa tule :)
Niin, täällä menossa kp. 7/28. Gyne aika varattu ens perjantaille, jollon tutkitaan tuota munasolun irtoamista. Kaiken järjen mukaanhan sitten selviää tuo oviksen ajankohtakin myös... Eipä kummempia. Plussatuulia kaikille!
Hei kaikille!
Täällä ollaan taas pitkän palstailutauon jälkeen.
Palstailin vielä tuossa alkuvuodesta,mutta lopetin koska kerkesi jo innostus mennä. Ajattelin taas tulla tänne teidän kanssanne yhdessä kuumeilemaan,ehkä kirjoittelut helpottaa kun saa myös täältä tukea läheisten ja miehen lisäksi. Ja saa myös avautua vapaasti ja nimettömästi.
Meillä siis tällä hetkellä tilanne se että hakeuduimme keväällä lapsettomuustutkimuksiin,kun plussaa ei alkanut kuulua vuoden yrityksen jälkeen.
Selvää vikaa kummastakaa ei löytynyt, miehellä jonkin verran vähemmän simppoja mitä pitäisi mutta lääkäri sanoi että myös nämä määrät ovat yleisiä ja pitäisi tulla luomusti raskaaksi. Kaikista eniten varmaan syynä mun stressaaminen jo tähän asiaan... Pitäisi varmaankin yrittää olla ajattelematta koko asiaa. Nyt loppuajasta onkin jo joka kuukausi ollut tosi pessimistinen olo,enkä osaa uskoa plussaan enää ollenkaan. Meillä miehen kanssa kova vauvakuume.
Meillä siis nyt tulossa ylihuomenna (!!!!) ensimmäinen IUI. Johan tätä on odotettu pitkään että asioille alkaa tapahtua jotain!!!
Perjantaina käytiin siis inseminaatioultrassa, ja siellä näkyi 14mm ja 17mm follikkeli. Tiukille menee aika,kun maanantaina olisi jo toimenpide. Noh,toinen follikkeli puhkesikin jo tänään,ja oli semmoiset muuten sellaiset ovulaatiokivut että oksat pois... Vertakin tullut tänään ovulaation vuoksi. Ainakin kroppa pelaa :D Mulle siis määrättiin clomifen 50mg kp 3. 5. ja 7.
Tarkoituksena siis käyttää maanantaina tuota toista follikkelia,ja pregnylillä saadaan sitten sekin irtoamaan samantien. Periaatteessahan tästä kierrosta nyt mahdollista kaksoisraskaus.
Paljon plussaonnea kaikille!
Terkuin, mago
kp 11/26-33 yk18 (tuo kp33 ollut vain ja ainoan yhden kerran,luulen etten sinä kiertona ovuloinut lainkaan tai stressi teki tepposet). Kierron tiedän aika tasan tarkkaan siitä,että ovulaatiosta aina max. 14-15 päivää kuukautiset alkavat.
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 6.10.2013
kaunisikävä kp27/?, yk n.2,5v
Snipsus kp27/29-31, yk n.3v 5kk
Mussuttaja kp22/25, yk9
Outo-olio kp17/27-?, yk1v7kk
Larsku85 kp16/28-30, yk1
Äiskä 82 kp14/28-30, yk3
80Emilia kp13/30, yk2
Silmu89 kp 13/29-30, yk 5
Henriikka85 kp11/29-30, yk10
Mago kp11/26-33, yk18
Zenyh kp10/30, yk?
Marjamiini kp9/26-28, yk3
Jansku20 kp9/32, yk4
Laakeriseppele kp8/25, yk1
Saagamaria kp8/?, yk4
PikkuinenMyy kp8/28 yk10
Lindaliini kp8/26-27, yk4
Saffelson kp7/28 yk4
PiaW kp6/28, yk2
Nipa87 kp5/33, yk4
Vava kp?, yk4
Miumou kp?, yk8
Mukavaa sunnuntaita :) ja hei vaan taas uusille. Meitä on jo aika paljon. Toivottavasti tulee ihan yhtä paljon niitä plussia tähän pinoon :) Tarkistattehan että teillä listalla on kp:t ja muut tiedot oikein, on sen verran väkeä että voi tulla jotain pikku virheitäkin meikäläiseltä.. Ja mieluusti jos laittaisitte aina kirjoituksenne perään nimimerkin ja kp:t niin on helpointa ylläpitää :D
ON: Kuukautisia odotellen.. heh olen varmaan ainoa(?) tällä hetkellä tässä pinossa joka niitä odottaa. Ihan sillä että alkaa sitten pistelyt. Terolutit loppuivat eilen ja nyt sitten vaan odotellaan. Joku noista ravintolisistä yms jutteli niin mullakin on ollut Multivita raskaus ja imetys sekä Multi-Tabs raskaus omega3 käytössä jo vissiin ainakin pari vuotta. Pitäisi olla "perusta" siis kuosissa ;) Toki koitan muutenkin syödä terveellisesti ja juoda reilusti vettä. Muistan että silloin kun päätettiin alkaa yrittää vauvaa niin mulla oli kaikenlaisia umpipöhköjä ajatuksia ja toiveita asiasta, esim. ettei tietyn vuodenajan vauvaa tai että ehdottomasti tyttö tai ehdottomasti poika tai ainakin 3 lasta tms.. Nyt sitä on vaan niin todella kiitollinen siitä jos raskaus alkaa enkä osaa oikeastaan edes kuvitella sitä olotilaa sitten kun ollaan pidemmällä raskaudessa puhumattakaan siitä kun vauva syntyy! Ylipäätään jos vaan saataisiin lapsi ja jos hän on terve niin ollaan ihan käsittämättömän kiitollisia. Kukapa minä olen ketään neuvomaan mutta toivon ettei kukaan miettisi sellaisten pöhköilyjen kautta kuin minä aiemmin sitä lapsen saamista.. kyllä se vaan on ihme ja lahja ja elämä muuttuu sitten juuri niin kuin sen pitääkin oli ajankohta mikä hyvänsä. Kyllä se väkisinkin on ihan kamalan rankkaa oikeasti että täytyy käydä näitä hoitoja läpi ja ilman mitään takeita tietysti. Tiedän että kuluttavaa sekin kun luomusti yrittää eikä vaan kuulu kuukausi toisensa jälkeen. Tässä sitä vaan odottaa sitä hetkeä kun tapahtuisi edes jotain että voidaan yrittää ja toivoa. Mutta en tarkoita valittaa enkä valita, kyllä se joskus meilläkin onnistuu. Keskenmenot verottaa voimia mutta ainakin raskaus lähtee alkuun.
Ääh. Ei pitänyt alkaa surkuttelemaan. Kaunis päivä ja pian alkaa taas meilläkin tapahtua <3 Voimia ja tsemppiä teille muillekin. Mikäs tilanne on Snipsuksella?
kaunisikävä kp27/?, yk n. 2,5v.
Nyyh, kirjotin viestin mut sit kone sammu ja tietysti kaikki tekstit hävis :((
Teille hoitoja läpikäyville haluan toivotella isot tsempit!! Lähipiirissä on ollut monia lapsettomuushoidoissa käyneitä ja kyllä se vaan on rankkaa! Varsinkin jos hoidot ei tuota tulosta... Mutta mikä hienointa, toivottomatkin tapaukset (lääkärin sanojen mukaan mahdollisuudet suunnilleen nolla) ovat lopulta raskautuneet, osa jopa luomusti :) Joten toivon todella, että teillä kaikilla tärppäis!
Toki toivon tärppäystä meille kaikille!
Omassa navassa ei mitään uutta. Ollaan oltu nyt touhuilematta pari päivää, kun on ollut kaikenlaista muuta puuhaa. Oon tässä yrittänyt miettiä, että millasia oireita oli edellisissä raskauksissa ennenku plussasin. Kovat nipistelyt vatsassa, väsymys ja uupumus. Muistan, että suihkussa hiusten pesu sai kädet väsymään älyttömästi! Lämpöö oli 37,2. Paleli koko ajan. Alavatsa tuntui kovalta. No joo, noista oireista ei oo nyt kyl mitään. Paitsi eilen käsiin sattu suihkussa, mut työpäivä oli kyl eilen aika raskas. Mutta ehkä ei oireita pidä vielä ollakaan :)
Plussatuulia ja mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
-Larsku kp 16/28-30 yk1
Moikka,
Heti omaa napaa: Digitaalisten ovistestien piti tulla pe (tai ainakin niin odotin, kun to tuli viesti, että ovat lähteneet postiin), mutta eivät tulleet. Toivottavasti nyt sitten tänään tulevat, kun nyt on tikuttelupäivät meneillään, alkoivat eilen. Tuskinpa eilen, tänään ja huomenna ovista on, mutta käytän nyt kuitenkin noita ostamiani RFSU:n testejä. Nega tuli eilen, samoin tänään, kuten odotinkin. Parasta olisi, jos hymynaama ilmaantuisi keskiviikkona tai torstaina aikatauluasioiden osalta, mutta katsotaan :) Yleensä oviksen aikoihin tuntuu ihan selkeästi pistos jommalla kummalla puolella vatsaa, joten sitä odotellessa.
Tämähän on vasta eka yk, joten hirveästi ei ole toiveita, että heti tärppää. Ei siis ainakaan tässä vaiheessa vielä stressiä asiasta. Ei olla miehen kanssa sovittu, kuinka kauan yritellään, jos ei tunnu tärppäävän. Täytyy tuumata tilanteen mukaan...
Myös minä toivon teille kaikille plussaa, erityisesti teille, jotka olette olleet hoidoissa. Minulla ei ole lähipiirissä kyseisissä hoidoissa käyneitä, enkä tiedä niistä asioista mitään, mutta voin vain kuvitella, miten paljon raastaa, kun vauvaa ei kuulu. Sen toki olen ymmärtänyt, että henkisen puolen kuormituksen lisäksi kovilla on myös lompakko.
Larsku: Minulla ei muistaakseni ollut kummankaan lapsen kanssa mitään oireita ennen plussausta. Ei ainakaan pojan, tyttöä en ihan varmaksi enää muista. Mutta sen muistan, että kun pahoinvointi tytön kanssa alkoi, se oli niin voimakasta, että jouduin jäämään töistä pois. Pojan kanssa sitä kyllä oli, mutta se ei estänyt normaalin arjen sujumista.
Iloista alkavaa viikkoa ja paljon plussia tikkuihin :)
Laakeriseppele kp9/25, yk1
Täällä kesäkuulta tippunut ilmoittautuu heinäkuisten joukkoon. Viime kierrossa oli jotain hämärää ja menkat tulivat lähes kaksi viikkoa myöhässä, juuri nyt ovat siis loppumaisillaan ja kohtahan sitä olisikin sitten aloitettava taas ahkerat vauvantekopuuhat. Esikoista tosiaan puuhataan.
Hirveän vaikealta tuntuu kommentoida muiden juttuihin, kun on asiat vielä itselle aika vieraita ja kun ihmisetkään ei ole vielä "tuttuja" niin ei oikein osaa samaistua. Plussatuulia kuitenkin kaikille, erityisesti teille pitkään touhunneille!
Tuukkis kp 6/35, yk 6
Täällähän on taas tapahtunut vaikka sen ja mitä :) Itsellä tästä lähti tänään ovis viikko käyntiin ei mitään oireita enkä tunnista sitä muutenkaan,joten ahkeraa lemmiskelyä vaan läpi viikon ja sitten jäädään oottelemaan :)
80emilia kp. 14/30 yk2
plussia täällä vielä puhaltelen ihan kaikille :)
~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~
päivitetty 7.10.2013
kaunisikävä kp28/?, yk n.2,5v
Snipsus kp28/29-31, yk n.3v 5kk
Mussuttaja kp23/25, yk9
Outo-olio kp18/27-?, yk1v7kk
Larsku85 kp17/28-30, yk1
Äiskä 82 kp15/28-30, yk3
80Emilia kp14/30, yk2
Silmu89 kp 14/29-30, yk 5
Henriikka85 kp12/29-30, yk10
Mago kp12/26-33, yk18
Zenyh kp11/30, yk?
Marjamiini kp10/26-28, yk3
Jansku20 kp10/32, yk4
Laakeriseppele kp9/25, yk1
Saagamaria kp9/?, yk4
PikkuinenMyy kp9/28 yk10
Lindaliini kp9/26-27, yk4
Saffelson kp8/28 yk4
PiaW kp7/28, yk2
Nipa87 kp6/33, yk4
Tuukkis kp6/35, yk6
Vava kp?, yk4
Miumou kp?, yk8
Kaunisikävä: Täällä kans odotellaan menkkoja alkavaksi. Viimesen e-pillerin söin perjantaina ja nollaultra on varattu torstaille. Synarelasta ei oo tullu oireita, mikä on kyllä kiva juttu.
Mä oon varmaan tän palstan kummajainen kun en syö mitään vitamiinejä jne. Särkylääkkeet oon ibuprofeiinista vaihtanu panacoliin, mutta lähinnä yritän välttää niittenkin syöntiä kokonaan.
Snipsus, minäkään en käytä mitään erityisvitamiineja. Tai no, syömäni monivitamiinivalmisteen vaihdoin raskausajan vitamiineihin, mutta noin muuten meillä ei ole mitään erityisiä lisiä käytössä enkä testaile oviksia tms. tai käytä muita "lisäapuja". Lähinnä tosin siksi, että mitä enemmän otan käyttöön tuollaisia (ei pakollisia) raskautumiseen liittyviä juttuja niin sen pahemmaksi oma hössöttäminen menee ja kun hössötysmoodi on jo valmiiksi aivan liian iso, niin tällä saan edes vähän sitä hillittyä.
Tiedän, että jos vaikkapa ovistikkuja tilaisin kotiin niin sitten en muuta tekisikään kuin tikuttelisi kaiken aikaa :D
Onko täällä muuten muita, joilla on elämäntavoissa noin yleisesti ottaen parannettavaa (esim. liikakiloja, huonojoa syömätottumuksia, vähäistä liikuntaa yms.) ja tekemistä sillä osastolla? Itse olen tässä miettinyt ravintoneuvojalla käyttöä kun syömisessäni on melkoisesti parannettavaa enkä luonnollisesti tahdo altistaa lasta huonoille ruokatottumuksille niin mahassa kuin oikeassa elämässäkään sitten.
Heipsan!
Ilmottaudun minäkin heinakuun vauvaa toivoviin mukaan. Olen 32 ja esikoinen ois toiveissa. Olemme kauan sitten jättäneet ehkäisyn pois periaatteella tulee jos on tullakseen. Mitään hedelmällisiä päiviä emme ole koskaan laskeskelleet. Viime keväänä iski vauvakuume ihan tosissaan ja ostin ovulaatio tikkuja. Kuinkas ollakkaan, heti ensimmäisestä varsinaisesta yrityksestä kesäkuun alussa plussa raskaustestiin! Olin niin onnellinen ja vähän epäuskoinenkin, että näin helppoako tämä nyt sitten olikin. Vähän ennen juhannusta kuitenkin tuli keskenmeno :(
Km:n ja muun stressin jälkeen kierto oli vähän sekaisin ja syyskuun menkkojen jälkeen päätin taas käyttää tikkuja. Toivottavasti nyt heiluteltiin peittoja oikeaan aikaan kun ei ne viivat nyt niin selkeitä olleet tulkita (niin kuin ei viimeksikkään. jopa clearbluen digitaalinen näytti että ei ovulaatiota)
Piinaavat viikot nyt siis edessä ja mahdollinen (ja erittäin toivottava) laskettuaika ois laskureiden mukaan 1.7 :)
Tsemppiä kaikille raskautumiseen ja voimia kaikille joiden täytyy turvautua hoitoihin. Varmasti se on sitten vaivan arvoista kun oman nyytin saa syliin.
Rianna kp 26/35 yk 2
Heippa pitkästä aikaa, on ollut niin kiire ettei aikaa ole jäänyt juuri mihinkään ylimääräiseen. :/ luen illalla kaiken mitä tänne on ilmestynyt, nyt kännykällä en jaksa alkaa lueskelemaan.
Minäkään en käytä mitään erikoisia valmisteita, monivitamiineja syön, mutta niitä syön muutenkin. En ole myöskään jaksanut tikutella ovista, muutenkin pitäisi tätä stressiä vähentää, ei se vauva pakottamalla tule.
Heippa kaikille kanssapiinailijoille (näin kai saa sanoa). Mäkään en syö mitään muuta kuin miehen monivitamiinejä. Enkä kyllä ehkä aio ostaakaan...ainakaan vielä, vaikka mielessä onkin käynyt. Päätyi se greippimehu sitten meikäläisenkin jääkaappiin...joten pian kai tulee hommattua jotain erityisvitamiinejä apteekista. Mies syö ainakin laajalti kaikkea mahdollista (ja ite on ostanut!!!) joten hänen kohdallaan "lisäravinteet" ovat kunnossa. Menossa on kp 11/28 ja jotain pientä vatsan vihlontaa/juilimista ollut jo havaittavissa, vaikka oviskipuja varsinaisesti ei vielä ole. Tosin niitä enteilevää kylläkin. Pe gyne, jota jännään jo...sitten kuulee lisätietoa.
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia tietenkin! Kesäkuisissa mukavasti plussanneita jo! Ihanaa! (en edes pyytele anteeksi omanapailua, kun aika ei riitä syvällisempään kommentointiin), mutta muiden teksteissä hengessä mukana kyllä aina.
Hellou naiset. Onpa mukavaa että useampi on löytänyt tiensä tänne heinäkuisiin. Itse olen pitänyt hieman taukoa koko asian ajattelemisen kanssa. Keskenmeno oli tosi paha paikka, ja kaikille jotka miettii että tekeekö raskaustestin, voin sanoa ettei kannata kauhean varhaisessa vaiheessa tehdä. Sitten itkettää kun tietää mitä menettää.
Nyt taas ollaan uudestaan yrittämässä, eli yk 4 lähti tässä käyntiin. Ovulaation nappasin tänään kp 16. Toivon todella että tämä kuu olisi meidän kuu. Tuntuu hirveältä katsoa muiden kasvavia mahoja. Toivottavasti muillekin napsahtaa, itse pelkään kamalasti noita tilanteita joissa touhu menee lapsettomuus hoitojen puolelle, te jotka käytte sitä läpi olette todella rohkeita ja sinnikkäitä.
Plussatuulia koko suomeen.
JANSKU20: Greippimehusta, mä olen kuullut että jo lasillinenkin päivässä auttaa..?
Itse juon ison lasillisen heti herättyäni aamupalalla ja sit oon kans sitä silloin tällöin hörppinyt välipalaksi aamu- tai iltapäivällä.. Maultaan se ei oo kaikkien mieleen, itse sekoitan siihen välillä vähän appelsiinimehua niin menee varsinkin aamuisin hieman paremmin alas. :)