Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~~ HEINÄKUISET 2014 ~~*~*~

18.09.2013 |

Aloittelenpa tänne jo heinäkuisten ketjua.. jospa löytyisi muitakin tänne tähtäileviä?

Olen 33v, mies 36v. Esikoista yritetään. Lapsettomuushoidoissa ollaan ja yritystä takana n. 2,5vuotta. Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI 1/2013 ja siitä seurauksena tuoresiirrosta + joka päättyi keskenmenoon 3/2013 ja pakkaseen saatiin pari joista saatiin aikaiseksi yksi PAS, josta + ja keskenmeno 8/2013. Nyt ollaan aloittamassa uutta hoitokierrosta ja tähtäimessä kesävauva 2014. Seuraavista menkoista aloitellaan siis taas. Rankka vuosi takana mutta toivottavasti nyt parempaa edessäpäin :) 

kaunisikävä, kp9

Kommentit (437)

21/437 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa alkaa väki valumaan kesäkuisista heinäkuihin. Laskeskelin tuossa että jos nyt tärppäisi niin joulunahan jo voitaisiin kertoa ilouutiset porukoille! Se ois kyllä tosi kiva joululahja!!!

Laakeriseppele: Mä en oo koskaan saanu plussaa ovulaatiotestiin. En tosin aktiivisesti oo muistanu koskaan tikutella (oon vissiin hieman liian huoleton siinä suhteessa). Kierto on kuitenkin normi ja jopa ultrassa ollaan nähty että ovulaatio on just tulossa tai just ollut, joten kyllä ovuloin. Mä uskon et ovulaation tikutuksessa pitää olla vaan järjestelmällinen ja ehkä jopa tikuttaa kaks kertaa päivässä. Ehkä joku konkari osaa neuvoa paremmin.

Eillen käytiin apteekissa, ruhtinaalliset 874.54 euroa meni sitten sillä reissulla. Vakuutusyhtiöltä ei ole vielä tullut virallista päätöstä korvauksesta mutta kyllä ne nää meille korvaa. Toivottavasti 100%:sesti. Huomenna alkaa synarelan suihkuttelu nenään. Toivottavasti pystyn oleen hormoonihuuruissani lempeä poikaystävälleni.

22/437 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

~*~*~~Heinäkuiset kuumeilijat~~*~*~

päivitetty 27.9.2013

kaunisikävä kp18/?, yk n.2,5v

Snipsus kp18/ 29-31, yk n.3v 5kk

Outo-olio kp8/27-?, yk1v7kk

Äiskä 82 kp5/28-30, yk3

80Emilia kp4/30, yk2

Henriikka85 kp2/29-30, yk 10

Vava kp?, yk4

Miumou kp?, yk8

Laakeriseppele kp?, yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/437 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa myös mun puolesta uudet! Voimia ja positiivista mieltä tähän yrityskiertoon. Pyrin päivittämään tuota listaa vähintään joka toinen päivä. Ilmoitelkaahan jos sieltä löytyy jotain virheitä.

ON: Ei kummempaa, Terolutit aloitin taas eilen. Eli parin viikon päästä jos homma menee niin kuin pitäisi olisi piikitysten aloittaminen. Enää se pistäminen ei niin jännitä kun tietää ettei se kivaa ole mutta kyllä sen kestää ja se sujuu. Enempi se punktio varmaan sitten taas jännittää. Tai kyllähän tässä koko ajan vähän jännittää, milloin mitäkin. Ensinnä sit sitä että tepsiikö lääkkeet toivotusti, tuleeko hyvin munarakkuloita ja miten itsellä pää ja kroppa kestää. Lääkkeet menen ostamaan varmaan vasta lähempänä. Meillä tämän vuoden lääkekatto täyttyi jo siitä ekasta hoidosta eli ei ole tällä erää suuria summia maksettavaksi. Hei Snipsus, mistä vakuutuksesta te noita saatte takaisin? Siis ihan sillä vaan utelen kun jouduttiin itse maksamaan tuohon kattoon saakka kaikki.. vaikka eipä sillä, on se silti halvempaa kuin yksityispuolella. Yksityisellä ICSI verottaisi lompakkoa aika tavalla..

24/437 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisikävä: Me ei asuta Suomessa ja ollaan yksityisellä hoidossa. Miehen yksityinen sairasvakuutus pitäisi kattaa 100% meidän hoidoista (paitsi ei pakastusta josta pitää pulittaa 700 euroa). Mun oma julkinen vakuutus kattais vaan 50%.

25/437 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi,

varovasti taas tänne kirjoittelen.. Oon elännyt hiljaiseloa netin puolella kun on mennyt turhaksi jännittämiseksi aiemmin. Keväällä kirjoitellut enemmän. Kesä meni ihan kivasti, en ole enää jaksanut stressata tätä asiaa... tottakai menkat aina kirpaisee, itken hetken ja sitten elämä jatkuu. Ei ole siis matoa tarttunut koukkuun ja yritys nro 8 tai 9 lähtee käyntiin. Vähän putosin jo kärryiltä =) Minä 31v ja mies 38v.

Lääkärissä käytiin terveyskeskuksen puolella viime viikolla ja multa otettiin noin sata labraa.. istuin siellä kaksi tuntia, otettiin papakoe, klamydiatesti, veriarvot (kilpirauhanen + muut).

Tästä se lähtee sitten. Tosi kiva lekuri oli hoitamassa, sanoi, että saadaan lähete erikoispolille jos testeissä ei näy mitään, mitä pitäisi hoitaa. Pääsy erikoispolille aukeaa sitten muutaman kuukauden sisällä, riippuu jonotilanteesta. Mitään lääkkeitä en ole saanut. Mulla vaivana vaihteleva kierto ja ruskea vuoto ennen menkkoja.

Ja terkut marjanalle ja kaunisikävälle, muistan teidät keväältä. Harmi että täällä vielä! Mutta sinnitellään ja yritellään. *Halit kaikille*

26/437 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen oikeastaan edelleen kesäkuisissa, mutta tipun todnäk kohta tänne...

Kuitenkin tulen heti MUSSUTTAJAlta kysymään: Mitä ovat sanoneet tosta ruskeasta vuodosta ennen menkkoja? Minulla ollut sellaista monta (5?) vuotta ja kerran gyne vain tokaisi että "ihan normaalia varmaan" kun mainitsin. Mutta.. eihän se nyt ihan normaalia voi olla...?

Saffelson kp 27/27, yk3 

27/437 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa, liityn joukkoon mukaan. Touko- ja kesäkuissa olen siis jo jännäillyt, nyt pyörähti käyntiin yk3 (neljäs luomukierto ehkäisyrenkaan poisjättämisen jälkeen). Puolison kanssa ensimmäinen haaveissa, olemme kolmenkympin molemmin puolin.

Ongelmana minulla on ollut lyhyt luteaalivaihe ja nimenomaan tuo Mussuttajan ja Saffelsoninkin mainitsema ruskea vuoto/tiputtelu ennen varsinaisia menkkoja. Ovulaation ja tuhruttelun välissä on joka kierrossa ollut vain 6-8 päivää väliä :( No, tässä kierrossa pääsen veriarvoseurantaan, jossa tsekataan hormoni- ym. tasot kuun eri vaiheissa.

Tsemppiä kanssasisarille ja onnekasta kiertoa <3

Marjamiini kp1/26-28 yk3

28/437 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lauantai-iltaa ja tervetuloa uusille jännääjille mukaan! Täällä ilmestyi äsken täti punainen, joten huomisesta alkaen sitten mennään kp1! Yleensä minulla on päivälleen säännöllinen kierto, mutta nyt menkat yllättivät kahta päivää aiemmin. Luulin muuten, että tänään olisi mun kp1, mutta sitten silmiini osui tämä sivu

http://www.felicitas.fi/sites/database/suomi/Kysymyksi%C3%A4%20lapsettomuudesta/0912_Mistkuukautiskiertolasketaanalkavaksi.aspx

Laskeskelin tämän laskurin

http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php

avulla, että ovis olisi noin 10.10. No, vaikka mieli on malttamaton, niin onneksi ovis ei ole juuri nyt, nimittäin täällä suunnalla pientä flunssaa pukkaa :( Toivottavasti pysytte terveinä!

Laakeriseppele

29/437 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin tänne. :)

Eli samat taustat tänne nyt lyhyesti. Jätin pillerit pois ja 8.7 alkoi vuoto, ekat luomumenkat alkoivat kanssa normaalisti ja kierto oli 30 päivää (ennen pillereitä 28-30 päivää), syyskuun menkat jäivät väliin ja epäilen syyksi parin päivän yli 39 asteen kuumetta joka sattui juuri sille viikonlopulle kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ajattelin, että myöhästyy vaan mutta ei. 14.9 testasin huvikseen ovista, kun oli ihme tuntemuksia ja todella vahva viiva sieltä tulikin. No tietenkin myöhästyttiin siitä sitten. :) Menkat alkoivat perjantaina, eli laskujeni mukaan juuri niihin aikoihin kuin pitikin, tosin kierto taisi olla vain 26 päivää, jos oviksesta laskee. Mutta viime menkkojen pois jäänti varmaankin vaikutti vähän asiaan. Aloin jo stressaamaan tästäkin asiasta...

Eli kysymys kuuluu: milloin kannattaa alkaa testaamaan ovista? 9.10 vai vielä aikaisemmin? Toki haluaisin mennä ihan ilman testailuja, mutta en usko, että ilman onnistuu. Ollaan aina myöhästytty.

Ehkä heinäkuu on onnen kuukausi? Äitini on syntynyt heinäkuussa, minä synnyin myös ja samoin siskoni, eli kaikki perheemme tytöt ovat syntyneet 16.-19.7. :) Pojat ovatkin sitten syntyneet syksyllä/talvella (elokuu, marraskuu, joulukuu).

30/437 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsan, tänne tipahdin sitten miekin.

Eli mensut alkoivat tänään ja samalla yk. nro 4 käyntiin. Tässä kierrossa sitten mennään tutkimaan tuo munasolun irtoaminen...tähän asti kaksi primolut kuuria takana. Ehkä vasta 1 yrityskerta takana niin, että molemmat munasarjat toimineet normaalisti (2 yrityskerran yhteydessä todettiin munasarjakystä, joka parani Primolut kuurilla). Onneksi sain gyneltä ajan kierron 12-13 päivälle jolloin tuota munasolun irtoamista kuulemma voi tutkia.

Tsemppiä jokaiselle ja plussatuulia kaikille!!!

31/437 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille!

Omanapailua rutkasti: Päätettiin miehen kanssa, että soitetaan tässä kierrossa jo yksityiselle klinikalle ja testautetaan miehen siittiöt. Sain perjantaina kuulla mieheltä, että sekä miehen vanhemmilla että hänen veljellään on ollut on hankaluuksia saada lapsia. Varmuuden vuoksi olisi siis hyvä testauttaa mies jo nyt. Se kun on suht helppoa ja ei kovin kallistakaan. Toivottavasti ovat klinikalla samaa mieltä ja ottavat miehen sinne antamaan näytteen! Jos siittiöt ovat kunnossa, niin yritetään vielä kolme kuukautta ennen muita tutkimuksia eli minuun kohdistuvia tutkimuksia. Mulla perusasiat gynen mukaan kunnossa, kierto säännöllinen ja oviskin testien mukaan tapahtuu (joskaan ei sitä todista). Jos taas häikkää miehestä löytyy, niin voidaan suoraan jatkaa tutkimuksia ja saadaan asioita eteenpäin. On jotenkin helpottavaa ajatella, että saadaan pian lisätietoa hedelmällisyydestämme. Ehkä hieman suutuin miehelle siitä, että ei ole aikaisemmin kertonut lähisuvun ongelmista. Hyvä kuitenkin, että avasi suunsa nyt. Osa ongelmista kun voi valitettavasti olla perinnöllisiä... Toivotaan kuitenkin, että miehen siittiöt olisivat priimaa! 

Metku.netin ovulaatiolaskuri oli todella hyvä löydös, kiitos siitä! Seuraava hedelmällinen ajanjakso olisi sen mukaan 8.-13.10. Myös omat laskelmat tukevat tätä laskelmaa. Hedelmällisiä päiviä siis odotellessa:)

Uusille tervetuloa! Heinäkuu 2014 olkoon meidän kuukausi! 

Henriikka85 kp4/29-30 yk10

32/437 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZENYH: Oiviksen testaaminen aloitus riippuu kuukautiskiertosi pituudesta. Tässä yksi laskuri, josta voi olla hyötyä

http://www.clearblue.com/fi/testaamisen-aloituspaivan-laskuri.php

Jos sinulla on jokin tietty ovistikkumerkki tiedossa, mitä aiot käyttää, niin googlaa sen kyseisen merkin sivuilta, milloin kannattaa aloittaa testaus. Esimerkiksi itselläni on aika lyhyt kierto, 25 päivää, niin minä aloitan testauksen jo kiertopäivänä 8.

Laakeriseppele kp1/25

33/437 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitetty 29.9.2013

kaunisikävä kp20/?, yk n.2,5v

Snipsus kp20/ 29-31, yk n.3v 5kk

Outo-olio kp10/27-?, yk1v7kk

Äiskä 82 kp7/28-30, yk3

80Emilia kp6/30, yk2

Henriikka85 kp4/29-30, yk10

Zenyh kp3/30, yk?

Marjamiini kp2/26-28, yk3

Laakeriseppele kp1/25, yk1

Saagamaria kp1/?, yk4

Vava kp?, yk4

Miumou kp?, yk8

34/437 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei heinäkuiset!

Nyt sitten virallisesti hyppään kyytiin. Olen siis 32-vuotias, mies saman ikäinen ja esikoista yritämme. Emme ole tietoisia mistään hankaloittavista tekijöistä, joten ei olla oltu missään tutkimuksissa.

Katsellaan mitä tapahtuu tässä nyt vuosi ainakin. Toivotaan tietenkin että tärppäisi pian ;-)

Saffelson kp 1/28  yk 4

35/437 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää iltaa! Täällä kärvistellään menkkakivuissa ja toivotaan vuodon pikaista loppumista. Ennen lapsia minulla ei ollut juuri mitään menkkakipuja, mutta nyt kyllä tietää vuotopäivien olevan juuri tällä hetkellä päällä muutenkin kun vain vuodon osalta.

Surffailin eilen illalla innoissani odotusblogeissa ja luin kaikkia vauva-aiheisia juttuja. Täytyy sanoa, että olen jopa nyt vielä enemmän innoissani kaikista vauvajutuista kuin kahden edellisen kanssa, vaikka hekin olivat erittäin suunniteltuja ja toivottuja. Nyt uskon olevani rennompi odottaja ja äiti kuin aiemmin. Niin, se vauvahan tulee...juu juu! Kuten meillä kaikilla heinäkuussa ;)

Olisiko teillä jakaa jotain kiinnostavia linkkejä meidän muiden kanssa?

Minä voisin jakaa tämän..

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raskautta+suunnittelevien+naisten+kannattaa+sy%C3%B6d%C3%A4+foolihappolis%C3%A4%C3%A4/1135247339942

Foolihappokuurille siis, ellet jo ole:) Minä syön Multitabsin raskaus- ja imetysajan monivitamiinia.

Oikein ihanaa iltaa kaikille!

Laakeriseppele

36/437 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakeriseppele, minulla on jotakin ovisliuskoja vielä kaapissa, mutta tänään voisin kipaista vielä muutaman lisää ja koittaa sitten googlettaa jos löytyisi jotakin laskuria. Voisin kyllä aloittaa hyvissä ajoin testailun, en halua missata tätä ovista, kun kerrankin ne menkat tuli!

En tiedä onko tämä nyt yk1 vai jo 2, viime viikolla liityin tosiaan sinne kesäkuisiin, mutta koska edelliset menkat jäivät välistä niin oli aika vaikea lähteä yrittämään..

Menkat on vähän oudot kyllä, alkoi pe illalla sellaisella pienellä veren ja liman sekaisella "vuodolla", la ja su ihan ok vuotoa, mutta kertaakaan ei ole sillein kunnolla tullut, yhden kerran tamppooni ollut yön jälkeen suht täynnä. Aamulla kun vaihdoin yön jälkeen niin oli melkein valkoinen, vähän rusehtavaa vuotoa tullut. Ennen kyllä vuoto kestänyt sen 4-5 päivää, joista kolme runsaampana. Luulisi että kun yhdet menkat jäi väliin, niin nyt tulisi kunnolla? Lisäksi oksensin eilen illalla, oli vain niin huono olo. Päätä särki yms ja se onkin normaali menkkaoire, mutta tuo oksentaminen ei kyllä ole.

37/437 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minäkin ajattelin liittyä tänne kuumeilijoiden joukkoon jos saisi vähän vertaistukea:)

Itse olen 22, mies muutamia vuosia vanhempi. Esikoinen olisi kyseessä. Mieli pikkuisen maassa tällä hetkellä, meillä oli viime kuukausi oikeastaan todellinen yk 1 ja kerkesin jo tossa pari päivää sitten illalla plussata, hieman haalean mutta kuitenkin selvän plussan! :) Tänään aamulla piti tehdä "varsinainen testi" (ostin tuplapakkauksen, ja toinen oli vielä käyttämättä) ja ei piirtänyt enää kuin hyvin haalean haamun. Samalla vessakäynnillä huomasin jo rusehtavaa limavuotoa, joka on sitten tässä aamun aikana yltynyt ihan veriseksi vuodoksi. Taisi olla aika selkeä kemiallinen raskaus.

Meillä takana yksi km viime vuodelta vk 17+6, joka oli meille tosi kova paikka, ja mulla on nuorempana ollut yksi tämän kuukauden kaltainen "raskaus", eli plussa mutta menkat alkaneet silti.

Ehdittiin jo iloita tästä raskaudesta tämän pari päivää, en halunnut ajatella että kaikki voisi mennä taas pieleen ja oloa tarvitsisi kuulostella niin tarkasti km-pelossa. Testailin malttamattomuuttani aika aikaisin, ja kun raskausoireetkin olivat aika selkeät. Menkkojen olisi pitänyt alkaa suunnilleen näillä main tai muutama päivä sitten, eli varmaan viikkoja just se 4. Jos olisin odottanut että menkat olisivat olleet kunnolla myöhässä niin en ehkä olisi juuri huomannut eroa normaaliin kiertoon, ja olisi harmittanut vähemmän.. :) Mutta näillä mennään, meillä siis nyt toivottavasti tulee normaali uusi kierto ja näin ollen nyt kp 1/28.

Tsemppiä kaikille!

38/437 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitetty 1.10.2013

kaunisikävä kp20/?, yk n.2,5v

Snipsus kp20/ 29-31, yk n.3v 5kk

Outo-olio kp10/27-?, yk1v7kk

Äiskä 82 kp7/28-30, yk3

80Emilia kp6/30, yk2

Henriikka85 kp4/29-30, yk10

Zenyh kp3/30, yk?

Marjamiini kp2/26-28, yk3

Laakeriseppele kp1/25, yk1

Saagamaria kp1/?, yk4

Vava kp?, yk4

Miumou kp?, yk8

PiaW kp1/28, yk2

39/437 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minä siirryin tänne heinäkuisiin kuumeilemaan.  Kyllä kesä menikin aivan muissa merkeissä kun kuumeilessa. Plussaa ei kyllä tullu vaikka siihenkin olisi ollut monta mahdollisuutta, mutta en ehtinyt jäädä sitä suremaan.

Elikkäs

PikkuinenMyy 3/28 yk 10

En tiedä laskinko noi yk:t ny oikein.. Mutta joko 10 tai 11 kierto keskenmenon jälkeen...

Mulle uusille naamoille :) Olen 28 vuotias ja mieheni pari vuotta vanhempi, ekasta lapsesta haaveillaan. Tammikuussa sain keskenmenon eikä uutta ole kuulunut vielä.. Pidin tuossa taukoa palstailusta useamman kuukauden kun tuntu että seinät kaatuu.. Ja annankin teille kaikille vinkin, että varokaa ettei tämä kuumeilu ole se teidän elämän keskipiste, silloin alkaa pää hajota.

Ajattelin ottaa Gelee royalet käyttöön tässä kierrossa. Jossain aiemmas pinos vissiin plussia ropisi sen avulla? Ja sitten e-vitamiinin. Jossei tässä kierrossa niin sit aattelin kokeilla vyöhyketerapiaa.. Vuoden lopussa tuleekin sitten vuosi täyteen yrittämistä ja varmaan johonkin pitää soitella apuja.. Toivottavasti sinne asti ei jouduttaisi vaan plussat kehiin nyt :)

40/437 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuinenMyy on täydellisen oikeassa

"Ja annankin teille kaikille vinkin, että varokaa ettei tämä kuumeilu ole se teidän elämän keskipiste, silloin alkaa pää hajota."

Tämä pätee ihan mihin asiaan hyvänsä! Elämässä täytyy olla minusta monta juttua, mitä pitää tärkeinä! Jos yksi juttu kaatuu, niin sitten jää vielä niitä muita kivoja juttuja.

Tämä pätee myöskin sitten, kun meille kaikille syntyy vauvat heinäkuussa! Myös sen pikkuisen nyytin lisäksi pitää elämässä olla muutakin ihanaa! 

Täällä on jo turvaistuimiakin katseltu (no onhan se hyvä tietää valmiiksi, mitä ostaa, eikö niin?)

Laakeriseppele kp3/25, yk1