Alkoholisti täällä terve!
7 vuoden päivittäisen alkoholin juonnin jälkeen olen ollut nyt 3 viikkoa ilman alkoa. Unen laatu on parantunut, ei vituta koko aikaa, eikä masenna. Lapset voi paremmin, tosin ihmettelevät, kun ei ole enää tyhjiä tölkkejä kauppaan vietäväksi. Ei tee edes mieli juoda...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:22"]
Täällä myös yksi. Mitä teet silloin kun käy kiusaus? mulla vaikeinta klo 17-20. Olen muuten ollut koko ajan töissä ihan normisti vaikka harva sew ilta vedän parin tunnin kännit. Nyt lopetin, taival aika alussa.
[/quote]
Juon jotain muuta, kuten vichyä, mehua, kahvia.. Olen myös alkanut menemään melko aikaisin nukkumaan. En muista, milloin nukkuminen olisi ollut niin ihanaa kuin nykyään..
Mulla lapset on kouluikäisiä, vanhin jo täysi-ikäinen.
ap
Olet kyllä onnekas nainen, mikäli lapsesikaan eivät oireile mitenkään sun juomisiasi, mulla oireilee ja silti on vaikeaa päästä alkoholista eroon!
Mikä oli viimeinen niitti, joka sai sut myöntämään itsellesi, että olet alkoholisiti?
Kauanko ajattelit lopettamista?
Terve! Ja onnea oikean tien valitsemisesta!
16 ja 17.stakin aika 17 - 21 tosi tosi vaikeaa. Vielä tekis 10 vaille ilta 9 rynnätä kauppaan hakeen sidukat. Töihin 10.neksi, niin pari tuntia menis krapulas. Olen töissä 4 pv viikos, eli houkutusta riittää juomiselle.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 19:56"]
Kerran juoppo aina juoppo.
[/quote]
Juuri näin on asia, ja siksi meille alkoholisteille onkin tärkeää varautua vaikeiden tilanteiden varalle. Kannattaa miettiä, mitä sanoo jos alkonolia tarjotaan yllättävässä tilanteessa tai jos joku painostaa juomaan. Tai jos on vaikeuksia, joita on tottunut "torjumaan" alkoholilla. Hienoa ap, hyvä alku sulla! Olen ennenkin täällä suositellut päihdelinkkiä. Sieltä sain itse ensimmäisen juomattoman vuoden aikana todella arvokasta vertaistukea, jonka avulla pääsin monen tiukan tilanteen yli. Neljäs vuosi raittiutta on nyt menossa mutta koskaan en saa unohtaa että kerran juoppo= aina juoppo. Saman voi sanoa myös niin, että kun alkoholiriippuvuus on syntynyt, ei kohtuukäyttöön ole enää mahdollista palata. Sen kun saa hyväksyttyä, on jo voiton puolella:-)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:35"]
Mikä oli viimeinen niitti, joka sai sut myöntämään itsellesi, että olet alkoholisiti?
Kauanko ajattelit lopettamista?
[/quote]
Olen mä muutaman vuoden jo tiennyt, ettei alkoholin käyttöni ole enää normaalia ja että se on mulle ongelma, mutta siirsin aina sitä ensimmäistä vesiselvää päivää. Lasten huomauttelu asiasta ja henkinen ja fyysinen huonovointisuus sai tajuamaan, ettei elämä voi millään olla huonompaa ilman alkoa.
ap
Mulla juominen ei ole päivittäistä, mutta viikonloppuisin vedän usein kännit. Oon myös lykännyt päätöstä lopettamisesta jo parisen vuotta.
Olen vaan miettinyt, että tarvitseeko mulle ensin tapahtua jotain tosi ikävää ennenkuin itseäni niskasta kiinni. Jotenkin on vaan niin helppo keksiä erilaisia tekosyitä ja lykätä lopettamista vielä parilla viikolla jne.
Tuttuni (alkoholisti) oli ollut jo 3 vuotta juomatta ja ratkesi ryyppäämään kun silloinen muijansa jätti. Toivottavasti sinä selviät pahimmistakin vastoinkäymisistä tipattomana. Tsemppiä!
Minkäikäiset lapset sulla on ap?
Olen tosi iloinen sun puolesta ja toivon, että päätöksesi pysyy kaikissa hetkissä.