Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti täällä terve!

Vierailija
18.09.2013 |

7 vuoden päivittäisen alkoholin juonnin jälkeen olen ollut nyt 3 viikkoa ilman alkoa. Unen laatu on parantunut, ei vituta koko aikaa, eikä masenna. Lapset voi paremmin, tosin ihmettelevät, kun ei ole enää tyhjiä tölkkejä kauppaan vietäväksi. Ei tee edes mieli juoda...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen päivittää:

Kuukausi ja 8 päivää päälle alkotta!

Iho on paremmassa kunnossa, mieliala tasaisempi, lapset hiljaisempia eikä aina vaan väsytä ja rasita. Rahaakin on säästynyt muutama satanen.

Vierailija
2/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku juoppo tehnyt lapsia kännipäissään. Huoh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Tsemppiä sulle

Vierailija
4/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alku. Veikkaan kuitenkin että pahin on vasta edessä. Sitten kun tulee se eka huono päivä...  esim. pomo on haukkunut sut töissä, vituttaa, tulee perjantai-ilta, vaimo mäkättää vieressä, ja kaveri soittaa ja kysyy "lähdetkö baariin, mä tarjoan". :D

Vierailija
5/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 19:45"]

Hyvä alku. Veikkaan kuitenkin että pahin on vasta edessä. Sitten kun tulee se eka huono päivä...  esim. pomo on haukkunut sut töissä, vituttaa, tulee perjantai-ilta, vaimo mäkättää vieressä, ja kaveri soittaa ja kysyy "lähdetkö baariin, mä tarjoan". :D

[/quote]

Ap täällä. Olen itse se vaimo.. =) On mulla ollut stressaavia päiviä kaikilla mausteilla, mutta vaikka ajtus keventävästä humalasta houkuttaisikin, krapulat ovat niin infernaalisia, etten halua ryhtyä siihen. Olen tähän asti selvinnyt kliseisesti ulkoilulla, rentoutumalla ja puhumalla miehelleni. Vaikeita aikoja tosin ihan varmasti tulee, mutta tällä hetkellä tosiaan pelkään jälkimaininkeja siihen malliin, että kärsin tunteet sellaisinaan.

Vierailija
6/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ap on nainen

Vierailija
7/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno alku sulla. Sisua jatkoon!

Vierailija
8/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisimpa minäkin, kuitenkin töistä kotiin lähtiessä mieleni on muuttunut ja kurvaankin kaupan kautta kotiin :(

Lapset varmaan olisivat myös tyytyväisiä, jos en joisi ollenkaan, ikinä enää.

Vierailija
9/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä! Suorastaan hupaisaa tässä on se, että meillä on kotona tällä hetkellä (ollut koko 3 vkoa) 2 pulloa viinaa ja oluttakin löytyy. Mun mies juo todella vähän, ehkä 3-5 annosta kuukaudessa. Olen saanut tarpeekseni koko juopottelusta, tuli vaan mitta täyteen.

ap

Vierailija
10/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet kunnolla edes kaatanut jos sulla on työ ja perhe tallella.

Meidän äijä kaato 8v silleen, että oli sen verran selvä pystyäkseen hommaamaan viinaa kaiki kaapit täyteen ja sen jälkeen ei taas muutamaan viikkoon tiennyt maailman menosta mitään, sitten taas viinan hamstrausta, ei varmasti tuona aikana ollut montaa vesiselvää päivää.

Vierailija
11/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juoppo aina juoppo.

Vierailija
12/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 19:52"]

Onnistuisimpa minäkin, kuitenkin töistä kotiin lähtiessä mieleni on muuttunut ja kurvaankin kaupan kautta kotiin :(

Lapset varmaan olisivat myös tyytyväisiä, jos en joisi ollenkaan, ikinä enää.

[/quote]

Mulla alkoi lapset huomauttelemaan juomisesta. Se ehkä olise sysäys jättää seuraava huikka ottamatta. "Äiti, sä juot ihan liikaa" kuului pari kertaa. Kertaakaan tämän kolmen viikon aikana en ole kuullut: "Äiti, sun pitäisi alkaa juomaan"

Lapset ansaitsevat selväpäiset vanhemmat, näin se vaan on. Yritä olla ilta juomatta, yksi päivä sitten toinen..

ap

ap

Vierailija
13/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 19:56"]

Kerran juoppo aina juoppo.

[/quote]

Niinhän se on.

ap

Vierailija
14/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut ääneen läheisillesi, että olet alkoholisti?

Vierailija
15/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:03"]

Oletko sanonut ääneen läheisillesi, että olet alkoholisti?

[/quote]

Olen

ap

Vierailija
16/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä järkee tai hyötyä siitä on, että ilmoittaa lapsilleen olevansa alkoholisti? Eikö voi vaan olla juomatta? Lapset kun varmasti kertovat koulussa tai ainakin kaverilleen, joka taas vanhemmilleen, että kaverin äiti on alkkis - ja sitten tää kaveri ei saa enää olla tekemisissä.

Eikö ole sama, jos on vaikka kuppa, että kuuluttaa koko maailmalle, että minulla on kuppa!?

Vierailija
17/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko joit päivittäin? Ja ihanko joit 7/7 ja vuodesta toiseen 7 vuotta? Itsellä samansuuntainen juttu, ja kans noin.7 vuotta. Kokonaista viikkoa en ole ollut kuin 3 kertaa tuona aikana, mut yksittäisiä päiviä kyl on. Nyt yritän taas irti, mut kerran täs viikon aikana taas sortunut.

Vierailija
18/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:13"]

Ap, paljonko joit päivittäin? Ja ihanko joit 7/7 ja vuodesta toiseen 7 vuotta? Itsellä samansuuntainen juttu, ja kans noin.7 vuotta. Kokonaista viikkoa en ole ollut kuin 3 kertaa tuona aikana, mut yksittäisiä päiviä kyl on. Nyt yritän taas irti, mut kerran täs viikon aikana taas sortunut.

[/quote]

Siis selviä putkia vain noi 3 viikkoa ja yksittäisiä kokonaisia päiviä viikossa pari tai ei yhtään.

Vierailija
19/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 20:10"]

Ja mitä järkee tai hyötyä siitä on, että ilmoittaa lapsilleen olevansa alkoholisti? Eikö voi vaan olla juomatta? Lapset kun varmasti kertovat koulussa tai ainakin kaverilleen, joka taas vanhemmilleen, että kaverin äiti on alkkis - ja sitten tää kaveri ei saa enää olla tekemisissä.

Eikö ole sama, jos on vaikka kuppa, että kuuluttaa koko maailmalle, että minulla on kuppa!?

[/quote]

Lapsilleni en ole sanonut, miehelleni ja ystävilleni kyllä. Lapset tosiaan saavat elää selväpäisen äidin kanssa sen kummemmin asiaa ruotimatta, paitsi jos haluavat ruotia (ja voi luoja mä pelkään, että ne asiat on joskus käytävä läpi).

Alkoholiannokset arkena on olleet 4-6, esim. neljän viikon kesälomalla meni joka päivä 5-15 annosta.

ap

Vierailija
20/30 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. Mitä teet silloin kun käy kiusaus? mulla vaikeinta klo 17-20. Olen muuten ollut koko ajan töissä ihan normisti vaikka harva sew ilta vedän parin tunnin kännit. Nyt lopetin, taival aika alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi