Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojentanssiparin saaminen, kun on naisenemmistö?

Vierailija
27.08.2020 |

Millä tavoin pari on saatu? Lukiossa miespuoliset näyttelevät vaikeasti tavoiteltavaa. Odottavatko he, kunnes kaunein tulee kysymään ja jos ei tule, niin ovat päättämättömiä vai merkitseekö jokin muu seikka?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 70 000 paritonta miestä, valikoimaa siis riittää.

Vierailija
2/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tehdäänkö sitä muuallakin, mutta ainakin poikaani pyysi hänen ystävänsä parikseen, kun omista ei sieltä löytynyt paria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan on niitä, jotka kysyvät rohkeasti itse ja niitä, jotka odottavat, että asia ratkeaa jotenkin muuten. Jälkimmäisessä ryhmässä on niitä, jotka vaihtavat paria, jos tulee parempi tarjous ja niitä, jotka ovat tyytyväisiä siihen, että on pari ilman, että tarvitsee itse nähdä vaivaa. Kauneus voi olla jollekin kriteeri mutta yleensä halutaan mukava pari.

Vierailija
4/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären lukiossa pojat tanssivat kahteen kertaan eli (lähes) jokaisella pojalla on kaksi paria. Näin poikia riittää pariksi kaikille tytöille. Ulkopuoliset tanssiparit on tässä lukiossa kielletty.

Vierailija
5/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 70 000 paritonta miestä, valikoimaa siis riittää.

Peräkammarin Pena Lopelta on varmasti innokas tanssittamaan hehkeää lukiolaista, haittaako jos rippipuku on vähän vyötäröltä ahdas?

Vierailija
6/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin tyttövaltaisessa lukiossa, joten kaikki pojat tanssivat 2-3 vuonna. (Kaikki abit eivät välttämättä jaksaneet heti penkkareiden perään, mutta yllättävän moni kyllä.) Lisäksi värvättiin kadetteja, poikaystäviä ja tuttuja. Lisäksi osa tytöistä oli tyttöpareina. 

Tästä on parikymmentä vuotta aikaa, joten luulisi tyttöpareina tanssimisen onnistuvan nykyään helpommin.

Vierailija
7/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tehdäänkö sitä muuallakin, mutta ainakin poikaani pyysi hänen ystävänsä parikseen, kun omista ei sieltä löytynyt paria.

Kai te maksoitte ystäväpojan vaatteet? 

Vierailija
8/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika tanssi kertaalleen jo lukion ekalla, koska vanhojen joukossa ei ollut tarpeeksi poikia. 

Vierailija
9/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen pitää olla nopeita. Oma parini kipitti valonnopeudella salin toiselta puolelta kysymään, tanssisinko hänen kanssaan. Se oli nuoren miehen yksi elämän kohokohdista. Sen jälkeen saikin muissa ympyröissä jällen itse olla aloitteellinen.

Vierailija
10/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan fiksu ja pyysin poikien liikunnanopettajan parikseni. Ei tarvinut jännittää, osaako partneri askeleet ja viedä. Tanssit sujuivat erinomaisesti!

Vierailija
11/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöpareina, miehen puku toisella tytöistä, niin meillä tehtiin vuonna 1985

Vierailija
12/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani aloitti juuri lukion. Luokalla on 3 poikaa, 27 tyttöä. Rinnakkaisluokilla suunnilleen sama jakauma. Kolme uppo-outoa tyttöä kysyi kuulemma tanssipariksi ekan viikon sisällä. Ei tietenkään vielä luvannut kenellekään.

Tuossa lukiossa on paljon tyttöpareja ja tanssit suurelta osin yhteistansseja, ei paritansseja.

Vierailija
13/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun antaminen parantaa mahdollisuuksia.

Vierailija
14/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kysytään jo ekaluokkalaisia poikia.

Vierailija
15/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma poika aloitti lukion tokaluokan, niin ensimmäisen viikon aikana viisi tyttöä kävi kysymässä häntä parikseen.

Vierailija
16/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika tanssi jo ykkösellä tuosta samaisesta syystä. Sai yhden kurssin käytyä sillä.

Koulun ulkopuoliset tanssikaverit ovat myös sallittuja.

Vierailija
17/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltin miehen unelmaa...?

Vierailija
18/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kävi ainakin kaksissa vanhojentansseissa, oman luokkansa kanssa sekä seuraavana vuonna.

Vierailija
19/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tytöt tuntuu olevan aktiivisia tässäkin asiassa. Nämä nuoret miehet ehkä heräisi sitten tammikuussa, että ainiin... tai viimeistään tanssitreenien alettua.

Oma tytär "siirrätti" poikakaverinsa samaan lukioon, että hänellä on sitten pari. Mä tietenkin latistin senkin, että jos ehtii mennä poikki ennen sitä. Ei kuulemma haittaa, se tanssii hänen kanssaan silti.

Vierailija
20/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosivanha kirjoitti:

Tyttöjen pitää olla nopeita. Oma parini kipitti valonnopeudella salin toiselta puolelta kysymään, tanssisinko hänen kanssaan. Se oli nuoren miehen yksi elämän kohokohdista. Sen jälkeen saikin muissa ympyröissä jällen itse olla aloitteellinen.

Ei välttämättä. Meilläkin oli tyttöenemmistö (about 65-35) ja silti ainoa ilman paria jäänyt oli poika.