Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko infantiilia aikuista? Joka ei vain pysty hoitamaan asioitaan aikuismaisesti?

Vierailija
27.08.2020 |

Tällaiset eivät yleensä käy töissä ja heille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista infantiiliutensa takia.
Esimerkkejä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli-ikäiset trollipojut. Tosin heille harvoin tapahtuu mitään, paitsi netissä.

Taitava trollaus vaatii älykästä ja uteliasta mieltä.

Vierailija
22/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, monesti katselen häntä peilistä

Myös minun peilissä hengaa joku infantiili aikuisen näköinen tyyppi.

Ihan töissä käyvä henkilö.

En tiedä miksi pitäisi olla jotenkin aikuisempi. Elämäni on kivaa. En halua siihen muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka päällepäin vaikuttaa uhan normaalilta, jopa menestyvältä. On työ ja arvostettu ammatti ja omistusasunto ja pärjää taloudellisesti hyvin. Hän on vieläpä minua hieman vanhempi.

Mutta sitten lähemmin tutustuttaessa hänen käytöksensä on välillä osoittautunut aika... No, epäaikuismaiseksi.

Hänellä ei esimerkiksi tunnu olevan minkään sortin itsehillintää. Jos hän pahoittaa mielensä jostain, sitä samaa asiaa itketään puhelimessa usein päiväkausia, joskus viikkojenkin päästä. Hän saattaa soittaa aivan mihin aikaan tahansa, myös kesken työpäivän.

Hän juuttuu asioihin ja jankuttaa aina samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Hän saattaa jankuttaa vaikka siitä, että kotonani oleva lampunvarjostin on hänestä ruma. Hän tarvitsee apua, tukea ja neuvoja aivan päivänselvissä asioissa. Mitään 'omaa elämää' kuten harrastuksia hänellä ei ole.

Kaikesta tästä huolimatta hän on aivan mukava ihminen, jonka kanssa on kiva viettää silloin tällöin aikaa. Joskus vain aika raskas sellaisella tavalla, johon en ennen ole aikuisella törmännyt.

Kuulostaa autistilta.

Häntä voi ystävällisesti neuvoa ja ohjata jos hän on tietoinen ongelmistaan. Kun maailman hahmottaa eri tavalla kuin muut niin sopeutuminen on vähän vaikeaa.

Vierailija
24/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ihmisissä on joitain lapsenomaisia piirteitä, vaikka olisi muuten vastuullinen ja älykäs. Itse esim. tykkään kaikista Disney-tuotteista edelleen ja haluaisin pitää Mikki Hiiri -kuvioisia vaatteita. Kiiruhdan myös kamalan hopun vallassa moniin paikkoihin aivan viime tipassa sekä toisinaan myöhästelen. Olen silti Mensan pääsyrajan ylittänyt asiantuntijatehtävissä toimiva, akateemisesti koulutettu keski-ikäinen nainen. Tuo lapsenomainen puoleni on osin salaisuus. 🙂

Vierailija
25/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillähän on oma puoluekin jopa.

Niin on, Vihreät.

Vierailija
26/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oliisin miesten mies niin olisin varmaan maailman suurin huumekeisari ja rakentaisin ainakin 10 metropolia niiillä rahoilla.

Vierailija
27/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillähän on oma puoluekin jopa.

Niin on, Vihreät.

Olin tulossa sanomaan ihan samaa.

Vierailija
28/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Omia asioita ei osaa hoitaa, mutta kuudes lapsi tulossa. Töissä ei pysty käymään, kun taidot ei vaan riitä. Mutta työnantajan vika tai "huonoa tuuria". Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa. Ennen nykyisen vaimon tapaamista sekoili rankasti naisten kanssa, kun ei käynyt flaksi, niin totesi olevansa liian hyvä mies. Kukapa ei haluaisi vierelleen älyllisesti lapsen tasolla olevaa kumppania, joka painaa vähintään 150 kiloa, ja jolla on maksuhäiriömerkintöjä vaikka kuinka. No, hyvänä puolena itseluottamus kohdillaan vähän liiankin hyvin ja virkeitä siittiöitä näyttää riittävän.

Tämä. Raha-asioita ei osata hoitaa. Jos saadaan rahaa, tuhlataan se.

Kyllä sitä on tärkeämpää ostaa suklaavanukkaita, karkkia ja maksaa useammasta suoratoistopalvelusta kuin huolehtia sähkölaskun maksusta. Sitten ihmetellään ja itkeskellään, kun sähköt on pois ja maito happanee jääkaappiin, eikä voi katsoa töllöä.

Vierailija
29/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko itse tämänlaisen henkilön tai oletko jopa itse hieman lapsellinen kun teit tällaisen aloituksen.

Vierailija
30/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Omia asioita ei osaa hoitaa, mutta kuudes lapsi tulossa. Töissä ei pysty käymään, kun taidot ei vaan riitä. Mutta työnantajan vika tai "huonoa tuuria". Itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa. Ennen nykyisen vaimon tapaamista sekoili rankasti naisten kanssa, kun ei käynyt flaksi, niin totesi olevansa liian hyvä mies. Kukapa ei haluaisi vierelleen älyllisesti lapsen tasolla olevaa kumppania, joka painaa vähintään 150 kiloa, ja jolla on maksuhäiriömerkintöjä vaikka kuinka. No, hyvänä puolena itseluottamus kohdillaan vähän liiankin hyvin ja virkeitä siittiöitä näyttää riittävän.

Tämä. Raha-asioita ei osata hoitaa. Jos saadaan rahaa, tuhlataan se.

Kyllä sitä on tärkeämpää ostaa suklaavanukkaita, karkkia ja maksaa useammasta suoratoistopalvelusta kuin huolehtia sähkölaskun maksusta. Sitten ihmetellään ja itkeskellään, kun sähköt on pois ja maito happanee jääkaappiin, eikä voi katsoa töllöä.

Vai 6 lasta ja sähkölaskut maksamatta?

Puhutte täällä nyt ns. kevyesti varustetuista ihmisistä, holtittomista tuhlareista, ehkä jopa sekakäyttäjistä?

Minulla on vuosikausia ollut diagnoosina mm. asperger, dg:ssani lukee myös infantiili olemus.

Laskut on aina maksettuna, 1 lapsi on jo aikuisiässä, eikä toista ole tulossa.

Käyn joskus töissä, olen osa-aikaeläkkeellä.

Infantiilius EI ole sama asia kuin ilkeys,

kontrolloimaton riehuminen ja muiden häiriköinti.

Vierailija
31/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on aina kaikki asiat solmussa, vaikka parhaani yritän ja olen ihan älykäs. Minulla on aivan selvästi hahmotushäiriö ja epäilen myös add:ta. Tiedän jo etukäteen sählääväni tietyissä tilanteissa, joten tosiasiassa osaan välttää ja setviä kokemukseni pohjalta asioita, joista tiedän tulevan ongelmia. Tietynlainen pärjäävyys hämää ihmisiä kuulemaan, että olen normaali, ja pystyisin hoitamaan sitä ja tätä ylimääräistä velvollisuutta, jos vaan ottaisin asiakseni. En pysty; olen ihan poikki jatkuvasti tavallisista hommista, jotka muille näyttävät luonnistuvan ihan itsestään. Koko ajan selviän arjesta nipin napin, paikoin aika huonostikin.

Vierailija
32/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on aina kaikki asiat solmussa, vaikka parhaani yritän ja olen ihan älykäs. Minulla on aivan selvästi hahmotushäiriö ja epäilen myös add:ta. Tiedän jo etukäteen sählääväni tietyissä tilanteissa, joten tosiasiassa osaan välttää ja setviä kokemukseni pohjalta asioita, joista tiedän tulevan ongelmia. Tietynlainen pärjäävyys hämää ihmisiä kuulemaan, että olen normaali, ja pystyisin hoitamaan sitä ja tätä ylimääräistä velvollisuutta, jos vaan ottaisin asiakseni. En pysty; olen ihan poikki jatkuvasti tavallisista hommista, jotka muille näyttävät luonnistuvan ihan itsestään. Koko ajan selviän arjesta nipin napin, paikoin aika huonostikin.

...ja sinunkin diagnoosissasi lukee siis: "infantiili olemus"?

Vierailija
33/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja sinunkin diagnoosissasi lukee siis: "infantiili olemus"?

Ei lue. Sovin aloituksen kuvaukseen.

Vierailija
34/34 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko itse tämänlaisen henkilön tai oletko jopa itse hieman lapsellinen kun teit tällaisen aloituksen.

Tunnen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä