Hyva suomalainen elokuva naytettavaksi ulkomaalaiselle??
suosittele hyvaa kotimaista leffaa jonka voisi nayttaa ulkomaalaiselle ystavalle joka ei ole koskaan kaynyt suomessa.
Kommentit (35)
Napapiirin sankarit:) Ihan hervoton leffa..
joki ja 20 tapaa pilata avioliitto
Napapiirin sankarit ja Rare Export. Ei saatana mitään Kaurismäkeä, jos ei ole tosi taide-elokuvien ystävä!
Napapiirin sankarit sanoisin minäkin. (Kaurismäki, jos haluaa nukahtaa)
Miesten vuoro -dokumenttihan vois olla hyvä, komppi sille!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:24"]
Miesten vuoro -dokumenttihan vois olla hyvä, komppi sille!
[/quote]
Tosi ahdistava ja surullinen :(
Prinsessa, Napapiirin sankarit, Iron Sky, Rare exports..
Mun miespuoliset n. kolmekymppiset ulkomaalaiset (mm. espanjalaisia ja ranskalaisia) ystävät ovat pitäneet Häjyistä, Rare Exportista ja Napapiirin sankareista. Myös Mies vailla menneisyyttä on uponnut. Miesten vuoro vaatii aika tarkan alustuksen, ihan kylmiltään en pistäisi sitä katsomaan. Minusta se on pohjimmiltaan positiivisviritteinen ja kaunis dokumentti, mutta valtaosa ulkomaisista tuttavista, jotka sen ovat nähneet, ovat olleet suorastaan järkyttyneitä jo ihan siitä alastomuudesta, ja muutenkin pitäneet sitä hirveän masentavana.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:19"]
Mun miespuoliset n. kolmekymppiset ulkomaalaiset (mm. espanjalaisia ja ranskalaisia) ystävät ovat pitäneet Häjyistä, Rare Exportista ja Napapiirin sankareista. Myös Mies vailla menneisyyttä on uponnut. Miesten vuoro vaatii aika tarkan alustuksen, ihan kylmiltään en pistäisi sitä katsomaan. Minusta se on pohjimmiltaan positiivisviritteinen ja kaunis dokumentti, mutta valtaosa ulkomaisista tuttavista, jotka sen ovat nähneet, ovat olleet suorastaan järkyttyneitä jo ihan siitä alastomuudesta, ja muutenkin pitäneet sitä hirveän masentavana.
[/quote]
Olin muuten Ranskassa elokuvateatterissa katsomassa Napapiirin sankareita, ja aika moni lähti kesken pois. Leffan musta huumori ei näyttänyt oikein uppoavan. Itse en kokenut sitä edes erityisen mustaksi, vaikka toki siinä ihan alussa jo hirttäydytään sukupolvesta toiseen. ;)
Raid? Siihen löytyy ainakin englanninkieliset tekstitykset.
Mun ulkomaalaiset miespuoliset ystavat (ikahaitari 35-43) katsoivat ihan vasta Rare Exports leffan ja tykkasivat (ja suosittelivat sita mullekin, en ollut katsonut). Samat miehet ovat katsoneet myos Mies vailla menneisyytta, ja jonkun koirista kertovan suomalaisen leffan, jonka nimea en tieda, enka itse ole nahnyt.