Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen asuntoon muutto: piha vai sauna?

Vierailija
27.08.2020 |

2 asuntoa vierekkäisistä taloista, toisessa on piha, mutta ei saunaa ja toisessa iso parveke ja sauna. Kumman valitisitte? Vuokra ja neliöt ovat samat.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pihan koska koiralle se on kivempi.

Vierailija
2/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin varmaan pihan. Sitä mulla ei ole koskaan ollut, vaikka aina olen halunnut. Saunaa olen viime vuodet käyttänyt 4 kertaa vuodessa. Käydään uimahallissa paljon ja siellä saunon. 

Ihannetapauksessa ottaisin molemmat. Mutta nyt tosiaan ehkä pihan valitsisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo. En sauno. Tosin pihaakaan en haluaisi.

Vierailija
4/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sauna olisi tärkeämpi. Tykkään lämmitellä erityisesti talvella usein saunassa ja nautin, kun voi napsauttaa saunan päälle ja lähteä lenkille ja saunoa sen jälkeen. Sauna rentouttaa.

Jos kyseessä on kaupunkiympäristö, niin piha ei kuitenkaan olisi mikään kunnon puutarha, jossa omenapuita ja monenlaisia kasveja. Silloin en laittaisi sille niin paljon painoarvoa. Mukavasti sisustettu parveke ajaa saman asian kuin pikku kaupunkipiha.

Vierailija
5/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saunoa tykkää niin yksi koronan opetuksista lienee se että oma sauna on aika kiva silloin kun yleiset saunat menee käyttökieltoon

Vierailija
6/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso parveke ja oma sauna.

Kaupungissa oma piha ei tarkoita samanlaista yksityisyyttä kuin maalla.

Vierailija
7/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää pari kertaa vuodessa sauna, ja nekin mielellään paikassa, jossa pääsee uimaan ja on puukiuas.

Joten itselläni valinta kohdistuisi pihaan.

Vierailija
8/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma piha, vaikka pieni olisikin. Minulla sille olisi taatusti enemmän käyttöä kuin saunalle, jossa kävisin maks. kerran viikossa ihan vaan tottumuksesta enkä niinkään nautiskellakseni.

Vierailija
9/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne saunan neliöt on toisessa, isommat makuuhuoneet tai kylpyhuone tms.? 

Vaikea valinta. Ehkä itse ottaisin saunan, jos parveke on kiva. 

Pienten lasten ja koiran kanssa ehkä pienehkö pihakin voisi olla mukava. 

Vierailija
10/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso parveke ja sauna olisi mun valintani.

Vierailija
11/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat.

Saunaa ei ole lämmitetty 15 vuoteen, pihalla on käyttöä päivittäin.

Muilla voi olla sitten toisin päin...

Vierailija
12/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole ihan siitä kiinni mitä itse arvostat?

Vierailija
13/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alueesta. Tuntuuko turvalliselta asua alimmassa kerroksessa? Onko piha yhtään suojainen, vai näkyykö se moniin muihin asuntoihin, niin että tuntuu olevansa näyttämöllä?

Minä haluaisin pihallisen asunnon, mutta liian usein (näin kaupungissa asuvana) pihat eivät ole niin rauhaisia, että niillä kehtaisi aikaansa viettää. 

Saunaa käyttäisin varmaan varastona, vaikka voisi se olla kiva oikeassa käyttötarkoituksessaankin. 

Vierailija
14/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sauna olisi tärkeämpi. Tykkään lämmitellä erityisesti talvella usein saunassa ja nautin, kun voi napsauttaa saunan päälle ja lähteä lenkille ja saunoa sen jälkeen. Sauna rentouttaa.

Jos kyseessä on kaupunkiympäristö, niin piha ei kuitenkaan olisi mikään kunnon puutarha, jossa omenapuita ja monenlaisia kasveja. Silloin en laittaisi sille niin paljon painoarvoa. Mukavasti sisustettu parveke ajaa saman asian kuin pikku kaupunkipiha.

Näin minäkin ajattelin, ettei pikkupihalla kaupungissa ole merkitystä. Mutta kun kuitenkin tuollaiseen asuntoon satuttiin muuttamaan, huomasin parin vuoden päästä että sillä pikkuriikkisestäkin pihasta oli yllättävän paljon iloa ja vähän miettimällä siihenkin sai paljon monipuolisemman puutarhan kuin parvekkeelle, esim. marjapensaan, vaikka aluksi tuntui, ettei siihen mitään mahdu. Olen alkanut myös nauttimaan siitä, että omasta ovesta pääsee suoraan ulos ja vaikka lenkille, vaikka olisin kuvitellut, ettei silläkään ole väliä. Surku tulee, jos tuosta pienestä pihasta joutuu nyt joskus luopumaan. 

Vierailija
15/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna, koska se kerrostalon/rivitalon piha on kuitenkin pieni ja oma rauha puuttuu.

Vierailija
16/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: Saunallisessa asunnossa olisi sen sijaan selvästi niukempi olohuone, toisaalta parveke olisi sitten taas tosi iso. Tykkään ite saunoa kerran viikossa, nyt on oma sauna ja sitä tulee käytettyä ehkä kerran tai maks. 2 krt viikkoon. Pihasta tykkäisin kun on lapsi ja koira, mutta huonolla säällä se ei ehkä sitten ole niin kovassa käytössä. Tässä asunnossa olisi maantasolla parveke, josta ovi pihalle, eli parveke ilmeisesti olisi ainakin suojaisa.  Ehkä pödyn tuohon pihalliseen. Se on 1. kerros mutta puistoalue vieressä ja ei kauttakulkua, joten tuntuu ihan turvalliselta ja sillä ettei se ole keskellä ihmisvilinää. 

Vierailija
17/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan missäpäin kerrostalo sijaitsee. Helposti lähtee tavarat kävelemään ja pahimmillaan voi keskellä yötä herätä siihen, kun joku kokeilee pihan ovea josko olisi auki. Ja tietysti toinen miten yksityinen se piha on, meneekö jalkakäytävä ihan vierestä tai on etupihan puolella, jolloin kaikki rappuun menevät kulkevat ohi.

Vierailija
18/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sauna ja parveke, koska kyseessä ei oikeasti ole oma piha, vaan kuppanen pläntti jossain asunto-osakkeen pihalla, jossa ei käytännössä ole ikinä omaa rauhaa.

Vierailija
19/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sauna ja iso parveke. Pihalla tulee oltua vain kesällä joka on Suomessa lyhyt. Isolle parvekkeelle saa kukat ja yrtit ja jos on lasitus ja lämmitys niin voi käyttää syksyllä ja keväällä. Parvekkeella ei haittaa vaikka sataa vettä. Ilman omaa saunaa ei voi elää.

Vierailija
20/22 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten iso piha kyseessä, vai onko se sellainen parvekkeen kokoinen piha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi