Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxin, tehoaako?

Aloittaja
27.08.2020 |

Hei te, jotka olette syöneet Venlafaxiinia tai Effexoria. Oletteko saaneet lääkkeestä avun ja jos olette, tuliko lääkkeen aloittamisesta ja annoksen nostosta oireita? Itse olen aloittanut yli kuukausi sitten syömään Venlafaxiinia ahdistukseen, aluksi 37,5mg ja viimeisen viikon 75mg. Hirveät aloitusoireet. Ahdistus on pahentunut huomattavasti. On tullut sisäistä tärinää 24/h vrk, päänsärkyä, hengästymistä, voimattomuutta, unettomuutta, kuvotusta, apaattisuutta, hiusten irtoilua, seksi ei tunnu miltään, hikoiluttaa, on kuuma ja masentaa. Milloinkahan nämä aloitusoireet menevät ohi? Niin toivoisin, että tämä auttaisi, koska aiemmin on kokeiltu jo kaksi lääkettä tuloksetta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa saada muutenkin kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Vieroittuminen kuulemma kamalaa mutta sitä en jaksa vielä tässä vaiheessa miettiä.

Vierailija
2/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin masennukseen ja ahdistukseen mm. Efexoria, ei sopinut minulle. Tulin aggressiiviseksi, hikoilin ja kärsin päänsärystä.

Hain apua, koska elämäntilanteeni oli niin kamala, kuolemaa ja sairautta lähipiirissä, taloudellisia vaikeuksia. Kun sain käsiteltyä nuo asiat, niin tulin siihen tulokseen että lääkkeillä tilanteeni ei ainakaan parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin venlafaxinia pari vuotta. Oireet helpottivat kyllä, mutta hikoilua oli aivan järkyttävän paljon. Lääkityksen lopettaminen oli vaikeaa ja monta kuukautta sain sähköiskumaisia tuntemuksia päähän.

Vierailija
4/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön Venlafaksiinia (pitkäaikainen keskivaikea masennus), on onneksi auttanut, eikä ole tullut mitään sivuoireita.  

Vierailija
5/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain hyviä kokemuksia. Auttoi masennukseeni, eikä edes vieroitusoireita tullut.

Vierailija
6/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin.

Vierailija
7/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että joillain on auttanutkin. Luo edes vähän toivoa tilanteeseen. Onko teillä tullut lääkkeestä aloitusoireita?

Vierailija
8/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlaflaxin on läheiselläni neljän lääkkeen jälkee ensimmäinen, joka auttoi. Ei ollut aloitusoireita, mutta hän ei saa mitään aloitus tai loprtusoireita mistään.

Vierailija
9/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttanut todella paljon. Toisaalta olen tosta jossain määrin riippuvainen. Oon pari kertaa yrittänyt lopettaa lääkärin kehotuksesta, mutta masennus ja ahdistus palaa tosi voimakkaana jo vähentäessä annostusta. Syön siis tuota jo kahdeksatta vuotta, mutta näillä mennään. En enää yritäkään lopettaa.

Vierailija
10/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut mitään, annosta nostettaessa 150mg lähti yöunet, lopettaessa vieroitusoireet olivat karmivat.

Vierailija
11/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlaflaxin oli mulle ihan pahinta myrkkyä, lihoin 20 kg, vei kaiken tunnon alapäästä, hirveät vieroitusoireet, sähköiskuja päässä. En voi suositella.

Vierailija
12/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullutkin, että lopettaessa monille tulee helvetilliset oireet. Itsellä aiempi SSRI lopetti toimimisen 10 vuoden käytön jälkeen ja sen jälkeen on kokeiltu kahta lääketta tuloksetta. Ensimmäinen aiheutti niin pahat oireet, että piti lopettaa ja toinen ei vaikuttanut millään tavoin. Oma ahdistus on kroonista. Olen kyllä käynyt yhteensä viisi vuotta elämästäni terapiassa mutta kaikkea ei vain pysty korjaamaan.

Vierailija
13/13 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä muilla kokemuksia?