Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheinen taloudellisessa kurimuksessa – auttaako?

Vierailija
27.08.2020 |

Mitä tekisitte, jos joku läheisenne, joka ei ole teille hirveän tärkeä, mutta olisi tyyliin äitinne, olisi rahallisissa vaikeuksissa, esim. niin pienituloinen, ettei voisi nauttia elämästä ja itse perisitte yli miljoonan, joka olisi kiinni kiinteistöissä, jotka tuottaisivat kyllä, mutta eivät niin paljon, että oma taloutenne paranisi (jäisitte esim. pois töistä tai ottaisitte perintöveroa varten niin ison lainan, että tuotto menisi siihen) ja tämä läheisenne haluaisi, että häntä pitää auttaa, koska hänellä on niin kurjaa ja ankeaa ja rahatkin tulivat hänen exältään, joka ei koskaan maksanut hänelle esim. erossa mitään?
Miten tällaisen henkilön läheisenä eletään, jos häntä EI auta? Ei oikein huvittaisi auttaa, mutta mietin, mahtaisinko kärsiä siitä. En luultavasti kärsisi, jos en ole tekemisissä, mutta aika ikävää, että tämä toinen henkilö ITSE aiheuttaa tilanteen, jossa en voi olla hänen kanssaan tekemisissä, koska en auta häntä, koska ei ole mielestäni minun asiani.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirjoitti:

On hänen ongelmansa miten huonosti on eronsa hoitanut. Älä anna rahaa, joudut jakammaan sitä kohta muillekin.

Minustakin se on hänen ongelmansa. Minusta on jotenkin surkuhupaisaa, kun hän sanoo, että se johtui vain vastapuolen p*skuudesta. Niin? Aivan kuin mä olisin ollut se vastapuoli. En ollut. Ilmeisesti äitiäni korpeaa se, että minä tulin heidän kanssaan hyvin toimeen, enkä pakottanut heitä toimimaan erossa jollain tietyllä tavalla, johon minua ei siis ikinä kysyttykään.

Ap

Vierailija
42/42 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan huomenna asianajajani. Ehkä kysyn hänenkin näkemystään tähän. Hän aikoinaan sanoi minulle, että (ikkunastaan näkyy kirkko), että hän kokee voivansa auttaa ihmisiä ongelmissaan jollain lailla enemmän, kuin henkilöt tuolla, jotka voivat vain sanoa, että ”voi voi ja pyydetään Jumalaa auttamaan” :D

Eli hänelle voi purkaa muitakin huolia, kuin vain asia-asiaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi