Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehitysvammaiselle lapselle ei tarvi antaa lahjaa, jos ei siitä ymmärrä?

Vierailija
17.09.2013 |

Minulla on kehitysvammainen lapsi ja hänellä oli juuri 10v synttärit. Sukulaiset ja kummit kutsutaan aina kuten toisenkin lapsen synttäreille. Suurin osa ei tuo hänelle lainkaan lahjaa. Lapsi itse ei osaa edes kaivata mitään lahjoja ja hänelle onkin tosi vaikea keksiä mitään. Anoppi toi kalliin merkki-collegepaidan, toinen kummitäti pyjaman ja sukulais-setä antoi rahaa. Mutta mm. mun vanhemmilta ei mitään, toiselta kummilta ei mitään, mun veljeltä ei mitään, naapurilta ei mitään. Ei silti, en ole tavaran perään, mutta minä en ikinä itse kehtaisi mennä synttäreille tyhjin käsin. Toiseksi toinen lapsi kyllä huomasi, ettei lahjoja tullut ja kummasteli asiaa. Lahja voi olla hyvin pienikin, ajatus on tärkein, eikö? Ja olis mulla ollut antaa vinkkejä, jos joku olis kysynyt, mutta vain noi 2 jotka toi vaatelahjan kysyi kokoa. Jäi vähän paha mieli, ei voi mitään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät osaa käyttäytyä.

Vierailija
2/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää. Ehkä he tosiaan eivät keksi tuomista, ja ajattelevat, että kun lapsi kerran ei ymmärrä... Kiva kuitenkin, että tulivat itse. Huomasivatko he, että muut toivat lahjoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ymmärrä... jos kuitenkin kummasteli kun kaikki ei tuoneet lahjaa?

Vierailija
4/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä synttärille on hyvätapaista tuoda lahja. Tuovathan monet vauvoille ja taaperoillekin lahjoja, vaikka lapset tuskin pahoittaisivat mieltään, vaikka eivät mitään saisikaan. Jos päivänsankari ei itse oikein ymmärrä lahjasta, voi tosiaan tuoda jotain vaatetta tms. mikä auttaa vanhempia. Tai vaikka karkkia. 

Vierailija
5/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:11"]

[/quote]

Sisarus kummasteli asiaa. Sisälukutaito...

Vierailija
6/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kehitysvammainen lapsi saa aina lahjoja. Tosin hänen vammansa lievä. Täyttää kohta 12v. Sukulaiset ostaa vielä hyviä lahjoja.  Viime vuonna ostettiin pöytäkone kimppalahjana ja maksoi 600 euroa. Tykkää aina legoista ja Angry Birdistä. Vaikeavammaisetkin pitää monista asioista.

Vierailija
7/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kehitysvammainen lapsi saa aina lahjoja. Tosin hänen vammansa lievä. Täyttää kohta 12v. Sukulaiset ostaa vielä hyviä lahjoja.  Viime vuonna ostettiin pöytäkone kimppalahjana ja maksoi 600 euroa. Tykkää aina legoista ja Angry Birdistä. Vaikeavammaisetkin pitää monista asioista.

Vierailija
8/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:11"]

[/quote] Lue ap:n teksti uudelleen. Itse et ymmärtänyt.

Vierailija
9/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tosi läheinen vaikeasti kehitysvammainen lapsi. Vanhempansa toivovat ettei lapselle tuotaisi lahjoja, turhaa tavaraa nurkkiin mitä kukaan ei käytä. Silti mä en pysty menemään hänen juhliin viemättä jotakin, useimmiten sitten vaatetta.

Vierailija
10/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeavammaisetkin oikeasti pitää monista asioista ja vaikeasti vammaisen lähiomaisena kivojen lahjaideoiden miettiminen ei ole edes itselle vaikeaa. Musta on myös vähän kurjaa olla viemättä mitään lahjaa toisen synttäreinä,saa olla vähän uuno jos ei tajua että vaikka lahjattomuus ei itse päivänsankaria häiritsisikään niin vanhempia se voi loukata koska kukapa vanhempi haluaisi lapsiaan kohdeltavan eriarvoisesti. Joillekin lapsille on aina vähän vaikeampi keksiä ostettavaa varsinkin jos on vammaisesta kyse, he kun ovat, kuten me kaikki kovin erilaisia, mutta silloin suosittelenkin rohkeasti kääntymään lapsen vanhempien puoleen.

Minusta sekin osoittaa jo kiinnostusta että viitsii kysyä lahjavinkkejä jos ei ole aivan varma, näin teen usein itsekin ja mikään ei ole sen mukavampaa kuin että lahja on oikeasti saajalleen mieleinen ja tarpeellinen. Lahjat ovat aina toisarvoinen asia, tärkeintä on kun muistaa tulemalla paikalle, mutta itse ainakin pidän lahjojen antamisesta ja viitsin nähdä vähän vaivaa että voisin viedä mieleisen.

Itse ostan vammaiselle veljelleni usein kivoja vaatteita (jo kohta parikymppinen nuorimies, pitää olla senmukaisia vaatteita ;), musiikki dvd:itä tai levyjä, musiikkia soittavia leluja tai jotain kivoja paukutusjuttuja. Tykkää siis paljon musiikista ja muista äänistä. Nämä eivät tietenkään sovi kaikille mutta toisia voisivat kiinnostaa myös suuret kuvakirjat tai juurikin legot tai muut rakennusjutut. 

Onnittelut päivänsankarille!

Vierailija
11/13 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeavammaisetkin oikeasti pitää monista asioista ja vaikeasti vammaisen lähiomaisena kivojen lahjaideoiden miettiminen ei ole edes itselle vaikeaa. Musta on myös vähän kurjaa olla viemättä mitään lahjaa toisen synttäreinä,saa olla vähän uuno jos ei tajua että vaikka lahjattomuus ei itse päivänsankaria häiritsisikään niin vanhempia se voi loukata koska kukapa vanhempi haluaisi lapsiaan kohdeltavan eriarvoisesti. Joillekin lapsille on aina vähän vaikeampi keksiä ostettavaa varsinkin jos on vammaisesta kyse, he kun ovat, kuten me kaikki kovin erilaisia, mutta silloin suosittelenkin rohkeasti kääntymään lapsen vanhempien puoleen.

Minusta sekin osoittaa jo kiinnostusta että viitsii kysyä lahjavinkkejä jos ei ole aivan varma, näin teen usein itsekin ja mikään ei ole sen mukavampaa kuin että lahja on oikeasti saajalleen mieleinen ja tarpeellinen. Lahjat ovat aina toisarvoinen asia, tärkeintä on kun muistaa tulemalla paikalle, mutta itse ainakin pidän lahjojen antamisesta ja viitsin nähdä vähän vaivaa että voisin viedä mieleisen.

Itse ostan vammaiselle veljelleni usein kivoja vaatteita (jo kohta parikymppinen nuorimies, pitää olla senmukaisia vaatteita ;), musiikki dvd:itä tai levyjä, musiikkia soittavia leluja tai jotain kivoja paukutusjuttuja. Tykkää siis paljon musiikista ja muista äänistä. Nämä eivät tietenkään sovi kaikille mutta toisia voisivat kiinnostaa myös suuret kuvakirjat tai juurikin legot tai muut rakennusjutut. 

Onnittelut päivänsankarille!

Vierailija
12/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vanhaa ketjua.

On oikeasti haasteellista ostaa lahjaa vammaiselle, joka on kuitenkin läheinen ja jota haluaa muistaa. Yleensä keksin jonkun leffan tms. jota mennään katsomaan. Tavaran ostaminen on huomattavasti hankalampaa. Ideoita?

Vierailija
13/13 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kyseessä ihan moukkamaisuus eikä lapsen kehitysvamma? Meidänkin häihin tuli ne junteimmat kaverit ilman lahjaa. Kaikki ei osaa alkeellisempiakaan tapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi