mitä olette mieltä suomalaisten naisten pukeutumisesta?
mitä olet mieltä, osaavatko suomalaiset naiset pukeutua itsesi mukaan lukien? minun mielestäni suomalaisilla naisilla on petrattavaa pukeutumisen ja nimenomaan tilannepukeutumisen kanssa!olin vähän aikaa yhden lapsen 10v. syntymäpäivillä, joissa yksi vieras oli pukeutunut huppariin ja verkkareihin. huppari ja verkkarit on ok kotosalla ja kauppareissullla, mutta muualla?? ulkomaan reissulta palatessani kävin kaupassa, olin pukeutunut villakangastakkiin, muut kanssa olijat olivat pukeutuneet poikkeuksetta tuulipukuun. eron huomaa, kun käy muualla päin maailmaa ja tulee kotiin. ja kyllä, käytän itsekin tuulipukua esimerkiksi käyttäessäni koiria lenkillä.
Kommentit (27)
Noita venäläisiä kehutaan paljon, mutta täällä Kainuussa näkee heitäkin mitä erikoisimmissa asuissa. Saattaa olla turkki ja maxin (vastaa tokmannia tms.) alelaarin lenkkarit yhtä aikaa päällä.
COFFEEPAUSE BLOG
Mä kun olen asunut Suomen lisäksi Briteissä ja Australiassa, niin aika samanlaista ja samantasoista tuo pukeutuminen on. Tosin sillä erolla, että kun suomalaisella (ja vrittiläisellä) on se tuulipuku niin Briteissä on legginsit ja Ausseissa on jotkut kulahtaneet shortsit ja venynyt trikoopaita tai harmaa yöpaita ja flipflopit.
Juu ja entäs Usassa ne Walmartista bongatut tyypit? Katsokaa vaikka videoita Youtubesta. Ei Suomesta löydy ihan sellaista tai jos joskus näkee on se aika harvinaista. Esimerkiksi mennään markettiin suurinpiirtein joku pahvilaatikko päällä tai bikinit tai joksikin sirkuspelleksi tai Tarzaniksi tai Batmaniksi pukeutuneena. Olettejo nähneet täällä Suomessa sellaista muuta kuin ehkä vappuna ja polttariporukoissa?
Höpö höpö... Rennot ja mukavat vaatteet = ihana olo ja hyvä elää :)
Miksi lapsen synttäreillä pitäisi pukeutua hienosti?
Mua aina ihmetyttää tää tuulipuku-argumentti näissä keskusteluissa. Missä te oikein asutte, jos kaupassa ihmiset ovat "poikkeuksetta tuulipuvuissa"? Itse asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista enkä kyllä muista, milloin olisin tälläisiä tuulipukuun pukeutuneita shoppailijoita jossain nähnyt (paitsi jossain lähisiwassa). Ei täällä kyllä kaupunkikatukuvassa tuulipukuja kulje.
Itsekin käyn usein juoksulenkin päätteeksi lähikaupassa juoksutrikoissa ja lenkkeilytakissa, mutta ei silti tulisi mieleenkään mennä siten keskustaan tai minkäänlaisiin juhliin.
Ja itseänikin ärsyttää se, kun juhliin mennään farkuissa. Olen tosin nähnyt sellaista vain epämuodollisissa juhlissa, en koskaan häissä tms. Mutta itse en kyllä menisi farkuissa edes naapurin hamsterin nimiäisiin.