Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tunnustaa elävänsä kaaoksen keskellä?

Vierailija
17.09.2013 |

Täällä yksi, jolle kodin pitäminen järjestyksessä on lähes mahdottomuus. Siivoan ehkä kerran puolessa vuodessa. Pesen vaatteita sitten, kun ei ole enää yhtään puhdasta vaatetta löydettävissä. Yleensä myös tiskikonekin menee vasta silloin päälle, kun ei ole yhtään ainutta haarukkaa, lusikkaa, veistä, lautasta tai lasia puhtaina. 

Syön tosi paljon valmisruokia ja niitäkin pakkauksia/roskia on keittiö väärällään.

Joskus on sellainen olo, että voishan tuota vähän siivota, mutta jotenkin ei vain jaksa. Tässä koneen ääressä on niin mukava olla. Motivaatio siivoamiseen on täys nolla. Tiedän, että suurin syy tällaiselle välinpitämättömyydelle on se, että ei huvita nähdä vaivaa siistin kodin eteen itsensä vuoksi. Jos olisi joku toinen, jonka vuoksi pitää siisteyttä yllä, tekisin sen varmasti. Opiskeluaikanakin soluasunnossa pidin huolta, että omat astiani eivät täytä tiskipöytää, vaan korjasin heti pois. Kyllä on 10 vuodessa jotenkin laiskistunut.

Ois mielenkiintoista tietää, että onko täällä niitä, joiden koti on ihan täynnä kaikkea tavaraa ja roskaa joka puolella?

T. Mies 33 vee.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aiemmin helposti lipsahtanut koti kaaoksen puolelle. Olen sinkku ja asun yksin, joten olen ajatellut samalla lailla kuin muutkin, mitä väliä järjestyksellä kun mähän olen vaan yksin täällä. Joskus olen ollut pari kuukautta siivoamatta ja tiskiallas täynnä homeisia astioita, jääkaapissa mädäntynyttä salaattia ynnä muuta kivaa ja lattioilla vaan villakoirat vilisee. Syön usein tietsikalla ja työpöytä näytti aina parin viikon ruokalistaa muruineen ja läiskineen.

Tiedän että tämä on monille kirosana, mutta sen tavaran vähentäminen oikeasti auttaa! Ei muakaan hotsittanut alkaa imuroimaan kun ensin sai puoli tuntia siirrellä ja nostella erinäisiä tavaroita pois tieltä ja aina jäi joku nurkka pölyiseksi. Tiskialtaan kaaoksen sain kuriin sillä, että otan käyttöön vain muutamia astioita ja tiskaan joka ilta ne pari kippoa. Kun tiskipöytä on typötyhjä ja puhdas, ei edes tee mieli jättää siihen mitään tavaroita lojumaan. Sinkkuna en tarvitse kuin pari settiä lakanoita ja pyyhkeitä, pesen ne kerran viikossa niin pyykkivuori ei kasva älyttömäksi. Vaatekasathan aiheuttavat myös hirveän määrän pölyä.

Kylppärissä mulla on vielä vähän tsempattavaa, mutta aion sielläkin vähentää radikaalisti tavaraa. Nyt kun avaan peilikaapin sieltä tipahtelee syliin kaikkea pumpulipuikoista näytekokoisiin hiuslakkapulloihin, koska hyllyt on ihan liian täynnä tavaraa, mistä 90 % en edes ole käyttänyt kuukausiin. Mitä järkeä säilöä niitä siellä? Summa summarum: mitä vähemmän tavaraa, sitä helpompi siivota. Varsinkin jos on vielä masennusta ettei muutenkaan jaksa huolehtia asioista, kannattaa tehdä elämästä ainakin tältä osin helpompaa ja hankkiutua puolesta tavaroista eroon, jos niitä riittää kaaokseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla