Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tunnustaa elävänsä kaaoksen keskellä?

Vierailija
17.09.2013 |

Täällä yksi, jolle kodin pitäminen järjestyksessä on lähes mahdottomuus. Siivoan ehkä kerran puolessa vuodessa. Pesen vaatteita sitten, kun ei ole enää yhtään puhdasta vaatetta löydettävissä. Yleensä myös tiskikonekin menee vasta silloin päälle, kun ei ole yhtään ainutta haarukkaa, lusikkaa, veistä, lautasta tai lasia puhtaina. 

Syön tosi paljon valmisruokia ja niitäkin pakkauksia/roskia on keittiö väärällään.

Joskus on sellainen olo, että voishan tuota vähän siivota, mutta jotenkin ei vain jaksa. Tässä koneen ääressä on niin mukava olla. Motivaatio siivoamiseen on täys nolla. Tiedän, että suurin syy tällaiselle välinpitämättömyydelle on se, että ei huvita nähdä vaivaa siistin kodin eteen itsensä vuoksi. Jos olisi joku toinen, jonka vuoksi pitää siisteyttä yllä, tekisin sen varmasti. Opiskeluaikanakin soluasunnossa pidin huolta, että omat astiani eivät täytä tiskipöytää, vaan korjasin heti pois. Kyllä on 10 vuodessa jotenkin laiskistunut.

Ois mielenkiintoista tietää, että onko täällä niitä, joiden koti on ihan täynnä kaikkea tavaraa ja roskaa joka puolella?

T. Mies 33 vee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!! Ja olen huomannut ton saman ilmiön, kun exän kanssa asuttiin vielä yhdessä niin paikka oli aina tiptop. Nyt ei enää itseään varten kiinnosta. Siivoon sit jos joku tulee kylään. Lisäksi mulla on vauva ja koulu kesken joten ei yksinkertaisesti ole energiaa. Jostaan pitää joustaa, mulla se on kodin siivous

Vierailija
2/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ja nro 2. Muuttakaa yhteen. Broblem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vauva, koti sikolätti. Kaikki olisi muuten niin hyvin, mutta järjestys ei enää pysy tässä huushollissa. En ennen piitannut siivoamisesta, mutta nyt kun en ehdi, niin voi kun haluaisin niin siivota.Tiskikonetta ei edes ole, mutta mies onneksi tiskaa töistä tultuaan. Istun siksi tässä nyt, kun vauva nukkuu ja saan rentoutua hetken. Tietysti voisin siivota juuri nyt...

Vierailija
4/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, etten ole ainoa tai outo! Oikeasti on jotenkin masentavaa, ettei itseään arvosta sen vertaa, että pitäisi kodin järjestyksessä. Nautin kyllä siististä kodista ja välillä pitääkin kutsua kavereita kylään, että saa jotain aikaiseksi, kun ei kehtaa vetää kutsua takaisin sen takia, ettei ole viitsinyt siivota :D

Lapsuuden kodissani pyykkiä pestiin joka viikko ja puhtaat paidat, housut jne. silitettiin ja vietiin nätisti kaappiin. On mulla silitysrauta ja lauta, mutta vaan juhlavaatteet tulee silitettyä.

ap

Vierailija
5/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: pyykkiä kyllä pesen aivan onnessani, kävin juuri tässä välissäkin pyykillä taloyhtiön pesulassa, vastapäisessä talossa. En kuitenkaan liian helpolla itseäni päästä! Myös silitän varsinkin vauvan vaatteet, tosin se vuori tahtoo kasvaa liian suureksi.

Vierailija
6/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun veli... eikä siinä auttanut se toisen kanssa asuminen. Pari eukkoa jo laittanut sen ulkoruokintaan, kun aikamies ei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
7/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, milloin asunnossasi on viimeksi vieraillut nainen?

Vierailija
8/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En jaksa siivota ja keittiö aika kamala. Kaikki vaan kerääntyy

yhteen kasaan ja jos joskus saan yhden tason siistiksi,

se on seur. pvänä samanlainen. 

Unohtelen myös ruokia kasseihin.

Eilen löysin pilaantuneet nakit.

Vierailija
9/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, suurimman osan ajasta. Teen kyllä kaikenlaista koko ajan, mutta tarkkaavaisuushäiriön vuoksi mikään ei tahdo tulla valmiiksi ja kaikki mitä teen vain lisää kaaosta. Kaikki unohtuu sinne tänne levälleen ja keskeneräisenä kun syöksyn tekemään jotain ihan muuta. Aina harmittaa tämä asia, nautin hirveästi silloin aniharvoin kun koti on siisti.

Vierailija
10/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:42"]

Minä, suurimman osan ajasta. Teen kyllä kaikenlaista koko ajan, mutta tarkkaavaisuushäiriön vuoksi mikään ei tahdo tulla valmiiksi ja kaikki mitä teen vain lisää kaaosta. Kaikki unohtuu sinne tänne levälleen ja keskeneräisenä kun syöksyn tekemään jotain ihan muuta. Aina harmittaa tämä asia, nautin hirveästi silloin aniharvoin kun koti on siisti.

[/quote]

Mulla ei ole koskaan ollut siistiä. .

Vierailija
11/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 19:42"]

Täällä yksi, jolle kodin pitäminen järjestyksessä on lähes mahdottomuus. Siivoan ehkä kerran puolessa vuodessa. Pesen vaatteita sitten, kun ei ole enää yhtään puhdasta vaatetta löydettävissä. Yleensä myös tiskikonekin menee vasta silloin päälle, kun ei ole yhtään ainutta haarukkaa, lusikkaa, veistä, lautasta tai lasia puhtaina. 

Syön tosi paljon valmisruokia ja niitäkin pakkauksia/roskia on keittiö väärällään.

Joskus on sellainen olo, että voishan tuota vähän siivota, mutta jotenkin ei vain jaksa. Tässä koneen ääressä on niin mukava olla. Motivaatio siivoamiseen on täys nolla. Tiedän, että suurin syy tällaiselle välinpitämättömyydelle on se, että ei huvita nähdä vaivaa siistin kodin eteen itsensä vuoksi. Jos olisi joku toinen, jonka vuoksi pitää siisteyttä yllä, tekisin sen varmasti. Opiskeluaikanakin soluasunnossa pidin huolta, että omat astiani eivät täytä tiskipöytää, vaan korjasin heti pois. Kyllä on 10 vuodessa jotenkin laiskistunut.

Ois mielenkiintoista tietää, että onko täällä niitä, joiden koti on ihan täynnä kaikkea tavaraa ja roskaa joka puolella?

T. Mies 33 vee.

[/quote]

Mulla oli tuollaista silloin kun olin tosi masentunut ja voin henkisesti tosi huonosti.

En voisi ikinä enää asua paskan keskellä. Sellainen sairastuttaa mielen ja laiskistaa hengen.

Vierailija
12/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sinkkuna sotkuinen kuin possu. Se oli ihanaa! Oli yksinkertaisesti parempaa tekemistä kuin hinkata hellaa tai pyyhkiä pölyjä.

Nykyään olen kunnollinen perheenäiti. Siivoan, siivoan, siivoan. Se ei koskaan lopu. Aamulla ensimmäisenä laitan tiskejä, illalla viimeisenä pesen lasten kuravaatteita ja järjestelen eteistä ja teen kaikkea sitä miljoonaa asiaa jotka on pakko vaan tehdä.

Että te villit ja vapaat possukat, älkää ottako kaaosta liian vakavasti. Vielä se lieka lyhenee teilläkin ja löydätte itsenne keskeltä olohuoneen lattiaa määkimässä muulle perheelle, että onko tennareitten paikka tässä olkkarin matolla, onkoONKO,  ja onko pakko jättää oivariinit pöydälle sulamaan ja mitenkä täällä ei muut kierrätä kuin minä, mitä, häh? Kyllä siinä hetkessä on ihan pikkuisen ikävä sinkkuaikoja. ;)

Vierailija
13/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ketään en ole kutsunut kylään kymmenen vuoden aikana, koska asunnossani ei kerta kaikkiaan ole tilaa kuin minulle. Tavaraa on noin metrin korkeudelle ja niiden välissä kapeita kulkuväyliä. Olen tottunut tähän aika lailla. Jos saan siivottua tyhjää lattiatilaa esim. 2m x 2m alueen, niin se alkaa näyttää kummalliselta ja pian siihen jo kertyykin taas tavaraa.

N40

Vierailija
14/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:54"]

Minä. Ketään en ole kutsunut kylään kymmenen vuoden aikana, koska asunnossani ei kerta kaikkiaan ole tilaa kuin minulle. Tavaraa on noin metrin korkeudelle ja niiden välissä kapeita kulkuväyliä. Olen tottunut tähän aika lailla. Jos saan siivottua tyhjää lattiatilaa esim. 2m x 2m alueen, niin se alkaa näyttää kummalliselta ja pian siihen jo kertyykin taas tavaraa.

N40

[/quote]

Sulla on ahdistusta? Etsitkö turvaa niistä pinoista?

Itse oon löytänyt vastauksia miksi on esim. kaaosta.

Vierailija
15/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:00"]

N40

[/quote]

[/quote]

Kyllä mä tiedän syyt, miksi tavaraa on niin paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita, että raivaaminen olisi helppoa.

Vierailija
16/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:21"]

N40

[/quote]

[/quote]

Kyllä mä tiedän syyt, miksi tavaraa on niin paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita, että raivaaminen olisi helppoa.

[/quote]

Missäpäin asut?

Jos 02-alue, niin voitaisiin ehkä tukea toisiamme samanlaisessa tilanteessa. Tai pikemminkin sen ratkaisemisessa.

Vierailija
17/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

P[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:21"]

N40

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ole helppoa, ei. En saa itsekään raivattua.

Vierailija
18/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, mutta kiitos tarjouksesta, nr.17.

Luulen, että minun pitäisi aloittaa siitä, että siirtäisin tavaraa varastoon. Tiedän, että sitä ei suositella, mutta jotenkin se tuntuu minusta parhaimmalta ensiaskeleelta. Näin saisin tilaa lajitella tavaroita ja voisin hankkia säilytystiloja niille tavaroille, jotka haluan pitää.

N40 

Vierailija
19/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:43"]

Luulen, että minun pitäisi aloittaa siitä, että siirtäisin tavaraa varastoon. Tiedän, että sitä ei suositella, mutta jotenkin se tuntuu minusta parhaimmalta ensiaskeleelta. Näin saisin tilaa lajitella tavaroita ja voisin hankkia säilytystiloja niille tavaroille, jotka haluan pitää.

N40 

[/quote]

Tässä yksi vastailija.Tuo on hyvä idea.

Vierailija
20/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:43"]

N40 

[/quote]

Tässä yksi vastailija.Tuo on hyvä idea.