Miten voi estää sen että ihastuu?
Miten voisi päästä sellaiseen tilaan ettei enää ihastu eli romanttisesti kiinnostu? Olen niin herkkä että siihen ihastukseen voimakkaine tunteineen menee hirveästi energiaa ja aikaa. Ja kuitenkaan ei edes ole realistista aina että koko jutusta tulisi mitään kuten nyt viimeksi oli. Sitten taas oon surullinen.
Jossain toisella palstalla ehdotettiin että jos alkaa käyttää masennuslääkkeitä, ei enää ihastu ja seksuaalisuus vaimenee. En ole masentunut mutta olisikohan lääkkeestä hyötyä? Kysyn tosissani.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama kuin ap:lla, mutta ihastun vain hyvin harvoin, mutta silloin tosi kiihkeästi ja pitkäikäisesti.
Siihen on ollut koko elämäni aikana vain yksi parannuskeino, lapsen saaminen. Noin lapsen 7 ekan elinvuoden aikana olin niin kiinni siinä, ettei kukaan mies kiinnostanut yhtään. Olin kuplassa sen lapsen kanssa. Sitten aloin taas ihastua. Pitäisi ilmeisesti saada uusi lapsi 7 vuoden välein. Ehkä lapsenlapsikin toimisi, en tiedä sitä vielä.
Mikä saakin muuten ajattelemaan, että onko tässä biologiaa taustalla. Jos sellainen sokea kiintyminen liittyy haluun hoivata lastakin? Ja voiko olla sattumaa, että sanotaan kiinnostuksen omaan puolisoonkin laimenevan juuri seitsemän vuoden kohdalla? Jos silliin lapsi on niin iso, että pärjää jo vähön itsenäisemmin ilman jatkuvaa äidin hoivaa ja on biologisesti aika löytää uusi mies, jonka kanssa saada uusi lapsi?...
En vain halua ihastua enää. Se on ihan totta ettei välttämättä ihastu jos on pitkässä suhteessa, mutta en sen takia aloittaisi suhdetta vain jonkun kanssa.
Suurin osa ihastuu jos on pitkässä suhteessa jos ei asu tynnyrissä. Mutta sen suhteen ei tarvitse toimia. Menee ohi. Älä ruoki ihastusta.