Ahdistaa, kun vaihdevuodet alkaneet ja töissä ovat alkaneet huolehtia verenpaineestani
Tuon tuosta kyselevät, onko multa verenpainetta mitattu. Joo, olen usein tulipunainen ja hikoilen. Kuumia aaltoja! Nuo kyselijät ovat nuorempia, alle nelikymppisiä, eivätkä taida ollenkaan ymmärtää, mistä on kyse. Yritän meikillä peittää punaista naamaani...
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Voitko pitää pöytätuuletinta?
En valitettavasti, koska pyötä on täynnä lippuja ja lappuja. Ap
Hanki hormonikorvaushoito. Minä hankin hyvin vikkelään, kun oireet alkoivat. Hikoilu loppui muutama tunti ensimmäisen pillerin ottamisesta.
Minäkään en ymmärrä mistä on kyse. N46
En halua hormonikorvaushoitoa. Mulla ei ole muita oireita kuin hikoilu ja kasvoihin nouseva puna aika ajoin, ja kestäisin sen kyllä. En viitsisi vain työkavereiden takia ottaa mitään lääkitystä. Ap
Viuhka on auttanut minua. Hormoneja en voi ottaa.
Muiden ihmettely ärsyttää, mutta yritän olla välittämättä. Ihmisillä on kyllä hidas sytytys.
Kerro että sulla on vaihdevuodet. Mitä siitä häpeämään, luonnollinen juttu.
Jos et kehtaa niin syytä allergiaa.
Jos olet tyly niinkuin minä, niin sano että ei taida kuulua sulle :)
N44
Pukeudu mahdollisimman kevyisiin, hengittäviin vaatteisiin.
Auttaisiko punaisuutta peittävä meikkivoide?
Sano, että verenpaineesi on oikein hyvissä lukemissa.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu mahdollisimman kevyisiin, hengittäviin vaatteisiin.
Auttaisiko punaisuutta peittävä meikkivoide?
Näin teenkin. Ja meikillä pystyn kyllä peittämään aika hyvin, mutta epäilen, että aallon tullessa olen myös kaulasta punainen jne. Varmaan aikamoinen näky... Niin ja olen tosiaan vanhin työntekijä siellä. Ap
Tuo nyt on melko harmitonta.
Meillä töissä työkaverit ovat huolestuneita emättimeni kuivuudesta.
Vähän väliä joutuu olemaan haarat levällään, kun joku haluaa tarkistaa onko tarpeeksi kosteutta.
Meikin lisäksi huivi kaulaan punaisuutta peittämään.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä sinäkin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei tule samanlaisia oireita, toisille ei mitään. En ole nähnyt yhdenkään naisen töissä punoittavan ja hikoilevan vaihdevuosien vuoksi, koskaan. Tässähän olikin vain tarkoitus parjata yli nelikymppistä naisia. Vinkki: Vaihdevuodet tulevat yleensä yli viisikymppisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei tule samanlaisia oireita, toisille ei mitään. En ole nähnyt yhdenkään naisen töissä punoittavan ja hikoilevan vaihdevuosien vuoksi, koskaan. Tässähän olikin vain tarkoitus parjata yli nelikymppistä naisia. Vinkki: Vaihdevuodet tulevat yleensä yli viisikymppisille.
Alkaa 45-55-v.
Laista vastaus, eihän kaikkeen tarvitse reagoida kysyjän toivomalla tavalla.
Onpa asiatonta.