Mitä tällaisesta käyttäytymisestä pitäisi ajatella..
Minulta meni työpaikka, vakituinen sellainen, alta 2vkoa sitten, konkan takia. 1 henkilöä vaille samat tyypit jatkoivat firman toimintaa uudella toiminimellä.
Sitä ennen oli pidetty jatkon suhteen löysässä hirressä aika kauan.
Vaikka minulla oli pätevyys työhön, vakituinen sopimus, työkaveri tod halusi että jatkan/mme yhdessä, kaikki asiakkaat soittivat kys tyypeille kertoen että "***** on jatkettava muuten asiakkuussuhteemme katkeaa ja menemme muualle".
Työsopimukseni sen vanhan firman kanssa päättyi siis 2vkoa sitten, soitin kys päivänä heille kysyäkseni jatkosta. Ei selvää vastausta, soitellaan myöhemmin tänään tai huomenna.
No, soittoa ei tullut joten totesinpa olevani työtön, ei voimassaolevaa työsopimusta, ei infosoittoa heiltä ei mitään.
Kunnes koitti tämä päivä ja yksi tyypeistä lähetti minulle tekstiviestin jossa väittää että tänään vasta tehneet päätöksen ja joku toinen tulee tilalleni, pidämme sinut mielessä jos niikseen tulee ja muista palauttaa avain.
Anteeksi mitä??? 2vkoa kulunut ja nyt pistävät kyseisenlaisen viestin ja vielpä luulevat että uskon että päätös olisi tehty vasta nyt, eieiei kyllä ne sen olivat tehneet jo aikapäiviä sitten, varsinkin kun eivät vattuakaan väittäneet esim siitä että heiltä on kaikonnut lukuisia asiakkaita toimintansa vuoksi, kuten eräskin asiakas sanoi niin "menemme muualle, heidän toimintansa ja informaation tasonsa ollut luokattoman huonoa smaoin kuin hlöstöpoliikka koska jatkavat samaa linjaa kuin viimeisen vuoden ajan".
Juu, mulla on avain mutta ei ole aikomustakaan sitä ihan heti palauttaa, silloin 2vkoa sitten kävin omaisuuteni sieltä hakemassa mutta avain jäi minulle, eiväthän olleet mitään suoraan sanoneet. Ja tuossa tekstiviestissä ei ollut edes kiitosta minulle, ei mitään, ja työskentelin kys paikassa psyyke horjuen heidän hlöstö-ja johtamispolitiikkansa yms vuoksi, enkä ollut ainoa.
Juu, palautan avaimen, sitten joskus. Nyt olen ainakin 1kk päivät pois kotimaasta.
Kuulostanko vittuuntuneelta? katkeralta? äärimmäisen pettyneeltä? kyrpiintyneeltä? no, se johtuu siitä että sitä olenkin!!!! ja kys paikkaan en palaisi vaikka pyytäisivät, säälin suuresti sitä hlöä joka sinne paikalleni tulee, kuten eräs asiakas sanoi että "menemme muualle, emme luota enää näihin henkilöihin emmekä usko että touhu paremmaksi muuttu, päinvastoin".
Kiitos.
Kommentit (27)
Kuulostat katkeralta. Varsinkin kun tämä taitaa olla ainakin kolmas aloitus jonka teet tänne.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 12:29"]
Kuulostanko vittuuntuneelta? katkeralta? äärimmäisen pettyneeltä? kyrpiintyneeltä? no, se johtuu siitä että sitä olenkin!!!! ja kys paikkaan en palaisi vaikka pyytäisivät, säälin suuresti sitä hlöä joka sinne paikalleni tulee, kuten eräs asiakas sanoi että "menemme muualle, emme luota enää näihin henkilöihin emmekä usko että touhu paremmaksi muuttu, päinvastoin".
Kiitos.
[/quote]
Vähän katkeralta kuulostaa joo. Mutta jos olet ollut ko. paikassa psyyke horjuen niin ei varmaan kannattaisikaan jatkaa? Työnantajankaan kannalta se ole järkevää. Uusia tuulia nyt vain :)
Älä livenä ala haukkumaan sitä firmaa. Ne ei osanneet hoitaa tätä(kään) asiaa kunnolla, mutta sä pääset pää pystyssä kohti uusia töitä. Onnea muiden töiden hakuun!
Ole kiitollinen että pääsit paikasta eroon!
Miksi olisit edes halunnut paskassa paikassa jatkaa? Nyt aivot narikkaan ulkomailla, selvität pään ja haet ahkerasti töitä kun kotiudut.
Jos asiakkaat pitivät sinusta noin paljon sinulla on varmasti osaamista ja karismaa jonka ansiosta löydät vielä uuden työpaikan.
Tsemppiä!
Juuu, olen ollutkin nyt voiton puolella viimepäivinä eli en ole ihan niin siivet maassa fiiliksellä kuin sitä ennen mutta tuo tänään tullut tekstiviesti missä mielestäni pistävät ihan halvalla (tänään muka vasta päätös in my ass!!) kusten päin näköä ja ei edes kiitosta moitteettomasta panoksestani vaikka asiakkaatkin suuressa määrin kaikonneet mm siksi että minä en siellä jatkanut, niin se todellakin riipii!!
Olisko teillä viisaat naiset ajatuksia mitä vastaan tuohon tekstiviestiin? kun tekisi mieli sanoa juurikin niin etten puljuunsa palaisi vaikka maksaisivat suurempaa liksaa ja jospa kohtelisivat jatkossa työntekijöitään hieman arvostavammin, kuten asiakkaitakin jotka heille kuitenkin sitä rahaa tuo!
ap
Älä sano mitään, ei se kannata. Avaimen sinun pitää kyllä viedä, koska sopimuksesihan päättyi. Ovet tökeröitä, mutta eivät ole toimineet väärin.
Älä anna mitään palautetta, ennen kuin olet saanut työtodistuksen ja löytänyt uuden paikan - saatat tarvita suosittelijoita. Luuletko että suostuisivat?
En ole nainen, mutta vastaan kuitenkin. Jätä se tekstari ihan omaan arvoosi äläkä vaivaudu moiseen vastaamaan. Tilaa omat eläketietosi ja tarkasta, että kaikki on maksettu oikein. Jos näoin ei ole ilmoita asiasta eläkerekisteriä ylläpitävälle instassille.
Etsi uusia töitä.
Älä vastaa heiltä saatuihin tekstiviesteihin ja mikäli mahdollista jätä vastaamatta sieltä tuleviin ja tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin.
Koita unhoittaa se edellinen firma ja jatka eteenpäin puhtaalta pöydältä
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 13:54"]
En ole nainen, mutta vastaan kuitenkin. Jätä se tekstari ihan omaan arvoosi äläkä vaivaudu moiseen vastaamaan. Tilaa omat eläketietosi ja tarkasta, että kaikki on maksettu oikein. Jos näoin ei ole ilmoita asiasta eläkerekisteriä ylläpitävälle instassille.
Etsi uusia töitä.
Älä vastaa heiltä saatuihin tekstiviesteihin ja mikäli mahdollista jätä vastaamatta sieltä tuleviin ja tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin.
Koita unhoittaa se edellinen firma ja jatka eteenpäin puhtaalta pöydältä
[/quote]
Ja palauta se avain mahdollisimman pian.
Minulla on jo työtodistus, ei luonnollisestikaan heidän tekemänsä koska hehän ovat raukkoja eivätkä ilmoita edes töiden jatkumattomuudesta suoraan ja ajallaan vaan firman varsinaisen omistajan tekemä työtodistus ja onkin kiitettävä.
Avainta minun ei tee mieli palauttaa ollenkaan vaikka tiedänkin että pitäisi. Mutta en ainakaan lähde sitä sinne paikanpäälle viemään, en taatusti. Ja jos veisin paikanpäälle niin tipauttaisin ulko-oven vieressä olevaan suljettuun postilaatikkoon tyyliin pikku kirjekuoressa ilman mitään viestiä tai allekirjoitusta tai mitään.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 13:54"]
Älä anna mitään palautetta, ennen kuin olet saanut työtodistuksen ja löytänyt uuden paikan - saatat tarvita suosittelijoita. Luuletko että suostuisivat?
[/quote]
Ja jos en mitään vastaa niin miten he saavat palautetta, työntekijäpalautetta, käytöksestään? ihan oikeasti, heidän käytöksensä ollut niin pohjattoman törkeää ja tökeröä ja vielä tuo vika soittokertanikin kun tiedustelin tilannetta, luoja miten töykeä varsinkin se toinen naikkonen oli, aivan asiaton ja minä meninkin aikalailla sanattomaksi, pistin kyllä heti perään tekstiviestin mutta sekin oli tapani mukaan asiallinen ja vielä allekirjoituksena että "yst.terv".
Oksennan!
ap
Vie avain paikan päälle ja pyydä kuittaus itse laatimaasi avaintenluovutuspaperiin. Tämä toimii todisteena siitä että olet avaimesi palauttanut jos tulevaisuudessa tulee ongelmia asian suhteen. Jos asioiden hoitaminen on yrityksessä tuolla tasolla, voit varautua siihen että eivät muista sinun palauttaneen avainta, tilaavat lukkojen uudelleen sarjoituksen ja laittavat laskun siitä sinulle.
Toivottavasti pian alkaa helpottamaan sulla...
Viet oikeuteen jos sinulla on potkut tullu ja ottavat toisen tilallesi.
Ihan nyt kyllä vähän ohiksena pakko kysyä, että mikä logiikka tuossa on, että firma menee konkurssiin ja aloittaa uudelleen uudella toiminimellä? Kuulostaa talousrikokselta, eli että entinen omistaja/omistajat haluavat pakoilla konkurssin avulla velkojaan.
Ei kumminkaan kuulosta hyvältä tuo toimintatyyli. Viepä tosiaan avain sinne takaisin ja vaadi paperiin nimi alle siitä, että olet sen luovuttanut.
Ei kuulosta hyvältä sinunkaan toimintasi, kun olet oikein selvästi yllyttänyt asiakkaita ennen konkurssia vaihtamaan firmaa panettelemalla yrityksen johtoa heille. Ei asiakkaat muuten tuollaisia "uhkauksia" esitä yksittäisen työntekijän puolesta, jollei heitä siihen oikein yllyttämällä kannusteta.
Avainta älä palauta vapaaehtoisesti. Jos pyytävät palauttamaan, niin kerro mistä se on noudettavissa ja mihinkä aikaan. Luuletko, että he palautteesta jotakin opiksi ottaisivat? Uskonet varmaan joulupukkiinkin. Jostain kumman syystä se työnantaja ei ota opikseen, vaikka muutaman kerran olisivat joutuneet maksamaan korvauksia väärin perustein irtisanoituille ihmisille. Ei näitä uusia omistajia sido vanhan konkurssin tehneen firman velvoitteet, niin hassulta kun se kuuluukin. He ovat perustaneet uuden yhtiön, vaikkakin samalla nimellä kuin edellinen yhtiö on ollut. Ilmeisesti olet heille liian kallispalkkainen työntekijä ja sinut pitä jättää uuden yhtiön ulkopuolelle. Ehkä olet myös piikkinä jonkin uuden omistajan lihassa. Parempi on kääntää selkä menneelle ja siirtää katse kohti uutta auringonnousua
Ei siellä paikanpäällä ole ketään keltä pyytää kuittausta mihinkään, eivät siis ole paikalla kuin hyvin satunnaisesti. Muilta kaltaisiltani eli "perustyöntekijöiltä" sitä kuittausta ei kannata varmaankaan pyytää, olisi ihan hyödytöntä.
Ja minä mitään ole yllyttänyt, asiakkaat ovat olleet fiksuja ja ovat olleet huolissaan ja äänestäneet ns jaloillaan seurattuaan kys henkilöiden johtamis-ja hlöstöpolitiikkaa jo 2v ajan ja joka siis paheni nyt tämänvuoden aikana radikaalisti.
Heille vain oli viimeinen niitti se että minäKIN poistuin kuvioista ja etteivät korviaan lotkauttaneet heidän toiveilleen hlöstön suhteen, sain parilta asiakkaalta jopa viestiä että ovat valmiita kirjoittamaan minulle suosituskirjeen vastaavaan hommiin jotta löytäisin mahd pian toisen, paremman työn.
Kaikki tuo ihana palaute heiltä lämmittää hirveästi mieltäni ja koska olen vain ihminen niin myös se tuntuu kivalle että tosiaan äänestivät jaloillaan, sääliksi vain käy uuden asiakkaiden vuoksi mutta eipähän ole enää minun ongelmani.
ap
19, mistä asiakkaat tietävät teidän johtamis ja henkilöstöpolitiikan? Ja sinähän sanoit, ettet tiennyt, että et saa töitä jatkaa uudessa firmassa kuin vasta nyt. Vähän puhut itsesi kanssa ristiin.
Asiakkaat eivät olleet tyhmiä eivätkä varsinkaan sokeita.
Ja totta helvetissä tiesin jo tuolloin pari viikkoa sitten ettei homma jatku koska vastaanotto puh oli mitä oli eikä toivottu/oletettu että tulen töihin seur päivänä. Sinä ja sinun ristiin puhumisesi, haukotus.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:54"]
19, mistä asiakkaat tietävät teidän johtamis ja henkilöstöpolitiikan? Ja sinähän sanoit, ettet tiennyt, että et saa töitä jatkaa uudessa firmassa kuin vasta nyt. Vähän puhut itsesi kanssa ristiin.
[/quote]
Miksi edes vaivaudut enää ajattelemaan koko mestaa?