Yllätin mieheni kylppäristä piikitti itseensä
insuliiniä, oli sairastunut diabetekseen 3 viikkoa sit eikä kertonut minulle ollenkaan!
Kommentit (6)
verensokeria, laihtunut n. 15kg ja ei itse hyväksy tätä sairautta.
Isä sairasti syöpää 6kk emmekä tienneet mitään. Asia tuli esille, kun isä joutui hoitoihin, jotka vaati sairaalassa oloa yön yli. Siinä vaiheessa kertoi äidilleni.
Ei halunnut kuulemma huolestuttaa meitä, koska ei tiennyt kuinka vakavasta asiast on kyse. Äidillä ja isällä on hyvin läheiset välit. Isän onnistui hoitaa lääkärissä käynnit niin, että äiti ei hokannut mitään. Äiti työelämässä, isä ei.
Miehelläsi on varmasti ollut hyvä syy olla kertomatta. Itsellekin uusi tilanne, vaatii totuttelua. Ehkä pelkäsi jopa, että jätät hänet. Älä ole vihainen vaan miehesi tukena.
en halua pelotella, mutta esim. kehonrakentajat voivat piikitellä insuliinia. yleensä kun diabetes todetaan ja aloitetaan insuliinit, potilas otetaan sisään osastolle muutamaksi päiväksi.
Ja etenkin, kun sairaus on vasta todettu mitataan sokereita yleensä useamman kerran päivässä. Ei kai miehesi kuitenkaan päivittäin lääkärissä ravaa. Kuulostaa oudolta.
totuuttaa en tiedä, koska tekee reissuhommia ja on kotona vain viikonloput ja eikä suostunut puhumaan asiasta ollenkaan ja nyt on reissussa. Käy yksityisellä lääkärillä, koska hakee kelalta korvausta ja kun eken kerran hajki korvausta ja kysyin miksi hakee sanoi olleensa hammaslääkärissä
Minun mies on varmaan omasta mielestään liiankin selvillä kaikista minun fyysistä vaivoista. (Sekään ei välttämättä hyvä.)