Ärsyttääkö ketään muuta ilmaisu 24/7
Kukaan ei töitä tai mitään muutakaan ehkä hengittämistä lukuunottamatta 24/7. Kyllä unen puutteeseen taitaisi äkkiä vähintään sairastua. Itse asiassa tiedän ihmisen, jolla oli sellainen sairaus ettei saaa nukuttua ja se ei ole leikin asia se.
Kommentit (11)
Ei ärsytä yhtään, päin vastoin. Ei pidä ajatella sanontaa noin kirjaimellisesti!
jos bb-asukkaat ovat jatkuvan kameravalvonnan alla kaksikymmentäneljä tuntia vuorokaudessa, viikon ajan, niin tuon viimeisen voi yksinkertaisesti lyhentää 24/7. Ei siinä ole mitään ärsyttävää.
Minusta tuollainen "tekninen ilmaisu" " 24/7 on parhaiten korvattavissa sanalla 'alvariinsa'.
Tuo on kansainvälinen sanonta. Joku alvariinsa ei todellakaan ole sitä. 24/7 on oikein hyvä kertomaan mistä on kyse.
Olen 35v mies. Aluksi en hiffannut mitä se tarkoittaa, sitten tajusin. Aluksi siksi "ärsytti"/ihmetytti. Sitten huomasin, ettei se ole ihan paras ilmaisu esim. minun tapauksessa.. Joskus vain asiat ovat 24/7/365, eli esim. päivystys ei lopu/katkea 7pv (1vko) jälkeen... ei edes vuodenvaihteessa! Joten paras ilmaisun hyväksyä. Yhtä kansainvälinen se on kuin keskarin näyttäminen. (sehän on vain yksi sormi)...
Kyllä ärsyttää tuo ilmaisu. Se on yksinkertaisesti typerä. Ainoa asia, jota tehdään 24/7, on ELÄMINEN, ELOSSA OLEMINEN.