Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minunkin nyt oikeasti huolestua mahdollisesta tartunnasta?

Vierailija
26.08.2020 |

En ole oikein jaksanut perehtyä Koronaan, kun erilaista tietoa tuli alussa niin paljon, ja en kuulu riskiryhmiin. Olen vain noudattanut kaikkia virallisia suosituksia, jotta en tartuta muita, ja ollut itse pelkäämättä. Mutta nyt aloin miettimään, onko syytä pelätä itsensä puolesta, jos ei kuulu mihinkään riskiryhmään?

Voisiko joku aiheeseen enemmän perehtynyt kertoa, mikä todennäköisyys terveellä, nuorella ihmisellä on kuolla Koronaan tai saada siitä erittäin pahoja jälkiseuraamuksia? Onko se todennäköisyys edelleen mitättömän pieni, kuten alussa joidenkin lähteiden mukaan arvioitiin? Saisiko lähteet tiedolle myös?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleista taitaa joku reilu 90% olla eläkeläisiä.

Vierailija
22/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuluttaisin aikaani rämpiäkseni kaikista Google-ha'uista ne luotettavat, kun täällä on paljon aiheeseen perehtyneitä, joilta voin kenties saada samat tulokset paljon nopeammin? Tarvitsisin vain yhden ystävällisen, asioihin perehtyneen vastaajan.

Mutta unohdin, että te aina niin ihanat kanssapalstailijat heitätte piut paut todennäköisyyksille ja faktapohjaiselle keskustelulle, kun vaihtoehtona on perusteeton pelon lietsonta ja vänkäämään pääseminen. Luulin että todella tietäisitte jotain, kun sen verran kiimassa täällä on otsikoiden perusteella keskusteltu aiheesta koko vuoden.

Eikö vakuuttavaa tietoa koronasta ole vieläkään tarjolla?

Ap

Sait jo etusivulla useamman asiallisen vastauksen. Eivätkö miellyttäneet? Toki ymmärrettävää, että on vaikea arvioida vastausten asiallisuutta, kun on itse noin älyttömän kujalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuluttaisin aikaani rämpiäkseni kaikista Google-ha'uista ne luotettavat, kun täällä on paljon aiheeseen perehtyneitä, joilta voin kenties saada samat tulokset paljon nopeammin? Tarvitsisin vain yhden ystävällisen, asioihin perehtyneen vastaajan.

Mutta unohdin, että te aina niin ihanat kanssapalstailijat heitätte piut paut todennäköisyyksille ja faktapohjaiselle keskustelulle, kun vaihtoehtona on perusteeton pelon lietsonta ja vänkäämään pääseminen. Luulin että todella tietäisitte jotain, kun sen verran kiimassa täällä on otsikoiden perusteella keskusteltu aiheesta koko vuoden.

Ap

Niin, onhan se helpompaa teettää työ muilla kuin ajatella itse.

Hysteerikot hikeentyy kun joku pyytää lähteitä pelkän oman mutuilun sijasta.. Luulisi teiltä niitä löytyvän kun niin innoissaan ja vakuuttuneita tästä olette, mutta kuten itsekin olen kokoajan arvellut niin ei teillä ole niitä

Vierailija
24/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auttaako se huolestuminen jotakin? Ei.

Vierailija
25/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap, joudutko ihan itse selvittämään asioita. Mahtaa olla ensimmäinen kerta elämässä.

Vierailija
26/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika todennäköistä, ettet sitä koronaa saa tai ainakaan siihen kuole

Lähde?

Kaikki se hirveä määrä ihmisiä jotka ovat jo sairastaneet koronan ja ovat edelleen täysissä voimissaan.

Entä ne kauheat jälkioireet, jotka voi kestää koko loppuelämän?

Suurimmalla osalla ei ole niitä. Eikö olekin ihanaa! Jos on, niihin voi hakea hoitoa. Se luultavasti auttaa.

Jos keuhkot menee niin pystytaanko Suomessa tekemaan kahden keuhkon elinsiirto?

Vierailija
27/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hysteerikot hikeentyy kun joku pyytää lähteitä pelkän oman mutuilun sijasta.. Luulisi teiltä niitä löytyvän kun niin innoissaan ja vakuuttuneita tästä olette, mutta kuten itsekin olen kokoajan arvellut niin ei teillä ole niitä

https://coronavirus.jhu.edu/data/mortality

Vierailija
28/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen itse seurannut Covid-19 helmikuusta lähtien. Lähteinä mm South China Morning Post, eri saksalaiset lehdet, Ruotsin medioita, pari italialaista lehteä, muutama jenkkisivusto, satoja höpö- ja mutuartikkeleita. Toki tietenkin myös THL ja WHO, Anthony Fauci ja muutama kiinalainen lääkäri. Pelonlietsontaa ja kylmiä faktoja. Arvaapa, pystynkö siteeraamaan niitä 'faktoja' antaen sinulle 'oikean lähteen'...

Vierailija
29/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai mitä jos jäät vaikka bussin alle ja joku narkkari ryöstää ennen sitä. Ja taivaskin voi pudota, mutta kun tarpeeksi PELKÄÄ, niin maailma pelastuu.

Vierailija
30/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori, normaalipainoinen, vailla mitään perussairauksia tai puutostiloja ja elät terveellisesti + noudatat suosituksia... sinulla tuskin on mitään hätää koronan suhteen.

Vierailija
31/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tappava tauti.

Vierailija
32/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kuulostaa siltä, että olet saanut koulusta äikäntehtävän (tai bilsan kenties?)ja haluaisit välttyä itse tutustumasta lähdemateriaaliin mitä netti on pullollaan?