kysymys etävanhemmille
kuinka usein pidätte yhteyttä lapseenne/lapsiinne virallisten tapaamisten ulkopuolella. Esim.kännykällä.
Kommentit (22)
Mä vastaan mun miehen puolesta. Eivät juuri "miesten tapaan" soittele kuin asiasta lyhyesti. Joskus FB:n kautta chattäävät nopeasti pintakuulumiset. Tapaaminen parin viikon välein ja viimeistään torstaina ennen tapaamisviikonloppua jompi kumpi soittaa aikataulusta tai sitten poika soittaa, että hänellä olisi muuta ohjelmaa ja voiko viikonloppua siirtää. Väliaikoina soitot liittyy aina johonkin asiaan tyyliin "mikä mun koneessa on, kun se ei mene nettiin?" Mies suostuu tai kysymyshän on retorinen. Ei tuon ikäistä voi enää isälle pakottaa ja tottakai kaverimenot menee edelle. Sitä paitsi pojalla on aika vähän kavereita, joten mielellään tuemme ystävyyssuhteita.
Emme pidä yhteyttä. Lapsella ei ole omaa puhelinta vielä ja äidin mielestä ei ole lapselle hyväksi, jos puhumme puhelimessa. Se ruokkii liikaa lapsen ikävää.
ns. koko ajan, soittaen, tekstiviestein, fb:ssä
Saako lähi vastata etän puolesta? Soittelee pari kertaa viikossa, yhtä ainoaa ylimääräistä kertaa ei ole halunnut kuitenkaan tavata, kuin mitä sopimuksessa on määritelty (joka toinen to-su). Syy? Minun, eli exän rahallinen "hyöty". Hän kun maksaa elareita, ja jos hän ottaa lasta ylimääräistä luokseen, niin monen monta euroa siltä ajalta menee sitten hukkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:07"]Saako lähi vastata etän puolesta? Soittelee pari kertaa viikossa, yhtä ainoaa ylimääräistä kertaa ei ole halunnut kuitenkaan tavata, kuin mitä sopimuksessa on määritelty (joka toinen to-su). Syy? Minun, eli exän rahallinen "hyöty". Hän kun maksaa elareita, ja jos hän ottaa lasta ylimääräistä luokseen, niin monen monta euroa siltä ajalta menee sitten hukkaan.[/quote]
Niinpä. Ja koska on periaatteesta kysymys, et voi esim. ehdottaa lapsellesi isälle, että luonapidon voisi vähentää elareista.
mietipä sitä kutonen: haluaisitko vähempi elaria. pilkka osu omaan nilkkaan. Olen etä. Maksan elaria ja hemmottelen lapsia myös rahallisesti, vaikka olen työtön.
Kutosen exälle se pilkka vielä osuu. Lapsi ymmärtää tälläiset asiat jossain vaiheessa. Isä? ei tahdo tavata lastaan rahan takia.
Olin itse etä-äiti (lapsi on jo aikuinen) ja en saanut tavata lasta koskaan yhtään ylimääräistä. Minulle kostettiin siten kaikki.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:07"]Saako lähi vastata etän puolesta? Soittelee pari kertaa viikossa, yhtä ainoaa ylimääräistä kertaa ei ole halunnut kuitenkaan tavata, kuin mitä sopimuksessa on määritelty (joka toinen to-su). Syy? Minun, eli exän rahallinen "hyöty". Hän kun maksaa elareita, ja jos hän ottaa lasta ylimääräistä luokseen, niin monen monta euroa siltä ajalta menee sitten hukkaan.[/quote]
Sopimusta määriteltäessä teit varmasti kaikkesi, että sopimuksessa määriteltäisiin laajemmat tapaamiset luonapito vähenyksineen, kun standardi joka toisen viikonlopun tapaamiset.
Elarit ovat jo nyt naurettavan pienet, suostuin mukisematta exän ehdotukseen, koska tiedän, että pärjään lapsen kanssa omillanikin. Saatiin näin kuitenkin tehtyä kirjallinen sopimus sisältäen summat ja tapaamisajat, riitelemään en halunnut alkaa (itse vielä uskoin että todellakin erotaan ja hoidetaan asiat sovussa) Kuitenkin ennen sitä oli hänen taholtaan yksinriitelyä siitä, että hänen pitää sitten saada lasta tavata aina kuin haluaa sopimuksen ulkopuolellakin, ettei minulla ole mitään yksinoikeutta lapseen enkä saa lyödä kiilaa heidän suhteeseensa blaa blaa blaa. Miten on niin vaikea uskoa, että kaikkien lähivanhempien elämäntarkoitus EI ole kupata rahoja etältä, tahi tehdä omalle lapselle (!) hallaa estämällä häntä tapaamasta isäänsä?! Yksinriitelyä nimenomaan, koska missään vaiheessa en ole sanonut, ettei lasta saisi tavata, päinvastoin. Vaan kun ei mitenkään voi, koska mähän hyödyn siinä valtavat määrät rahaa, jos lapsi on hänellä yhtään ylimääräistä, kaikki ne eurot suorastaan tulvivat mun taskuuni tyhjästä... =D
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:37"]
Sopimusta määriteltäessä teit varmasti kaikkesi, että sopimuksessa määriteltäisiin laajemmat tapaamiset luonapito vähenyksineen, kun standardi joka toisen viikonlopun tapaamiset.
[/quote]
Ne elarit on varmasti jo todellakin niin huikean korkeat, että todellakin kaikki tälläinen kannattaa varmasti.
Totta kai lähivanhempi saa vastata. Voi vielä, joku etävanhempi viedä huomion lähivanhemmilta, jos pelkästään etävanhemmat saisivat vastata.
Huomaatko, mitä sait aikaiseksi. Keskustelun, joka olisi muuten jäänyt hiljaiseksi. Siitä se taas lähtee...täysin hedelmätön keskustelu lähi vs etä.
Olen etä-äiti. Meillä ei ole sopimuksessa määritelty tapaamisaikoja. Asun heitä lähellä ja ollaan tekemisissä lähes joka päivä. Kuskaan harrastuksiin, laitan ruokaa ja lapset käy syömässä, jäävät yöksi vähintään kerran viikossa. Joka päivä soitellaan. Maksan elareitakin tuplasti sen mitä "kuuluisi", näin sovittiin lasten parhaaksi. En valita vaikka kaikki rahani käyttäisin lapsiin, he ja heidän kanssaan vietetty aika on minulle kaikkein arvokkainta.
En ymmärrä, miten kukaan etä-äiti tai -isä, joita on enemmistö, pystyy elämään lapsistaan erossa! Minulla on aivan hirveä ikävä, jos menee päiväkin etten heistä kuule tai heitä tapaa.
Voi nyyh, meninkö ja pilasin nyt anonyymisti täysin randomien ihmisten jo alkujaan tyrehtyneen keskusteluntyngän, jonka lisäksi viilsin syvän ja täysin henkilökohtaisen haavan jonkun etävanhemman ranteeseen. Voimahali, koita päästä tän yli! =)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:46"]
Olen etä-äiti. Meillä ei ole sopimuksessa määritelty tapaamisaikoja. Asun heitä lähellä ja ollaan tekemisissä lähes joka päivä. Kuskaan harrastuksiin, laitan ruokaa ja lapset käy syömässä, jäävät yöksi vähintään kerran viikossa. Joka päivä soitellaan. Maksan elareitakin tuplasti sen mitä "kuuluisi", näin sovittiin lasten parhaaksi. En valita vaikka kaikki rahani käyttäisin lapsiin, he ja heidän kanssaan vietetty aika on minulle kaikkein arvokkainta.
En ymmärrä, miten kukaan etä-äiti tai -isä, joita on enemmistö, pystyy elämään lapsistaan erossa! Minulla on aivan hirveä ikävä, jos menee päiväkin etten heistä kuule tai heitä tapaa.
[/quote]
Näinhän se 99% meneekin, mutta aina löytyy se 1%.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:46"]Voi nyyh, meninkö ja pilasin nyt anonyymisti täysin randomien ihmisten jo alkujaan tyrehtyneen keskusteluntyngän, jonka lisäksi viilsin syvän ja täysin henkilökohtaisen haavan jonkun etävanhemman ranteeseen. Voimahali, koita päästä tän yli! =)[/quote]
Grow up!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:46"]Voi nyyh, meninkö ja pilasin nyt anonyymisti täysin randomien ihmisten jo alkujaan tyrehtyneen keskusteluntyngän, jonka lisäksi viilsin syvän ja täysin henkilökohtaisen haavan jonkun etävanhemman ranteeseen. Voimahali, koita päästä tän yli! =)[/quote]
Missä vika?! Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan, tunnepuolen köyhyydessä vai oletko yleisesti vain välinpitämätön.
Mikä helvetti sinua oikein vaivaa? Käytkö toisen kimppuun siksi, että kompensoit omaa epävarmuuttasi, että onpa kiva lyödä lyötyä. Tulitko itse aikoinaan pahasti lyödyksi omassa tilanteessasi. Mielipuolista ja kieroonkasvannutta joka tapauksessa.
18 sitten vaan hengittää pari kertaa syvään, en näe minäkää syytä moiselle kimmastumiselle tällaisesta keskustelusta......
Pari kertaa viikossa jutellaan puhelimessa.