Testaa kuinka hyvin tunnet synnyttämisen faktat.
Kommentit (22)
6/10, olen kahden lapsen äiti. Osa kysymyksistä oli kyllä aika hölmöjä. Esim. miten olennaista tietoa on tietää painaako keskivertovauva 3,4, 3,5 vai 3,6 kg?
2/10.
En ole koskaan kuullutkaan Apgar-pisteistä.
N29 (vela myöskin)
6/10, toinen lapsi syntymässä näillä näppäimillä.
10/10 vaikka olen synnyttänyt vain kerran ja silloinkaan ei ollut keskivertosynnytys koska sain kaksoset, joiden paino ei ollut lähelläkään keskivertoa ja sairaalassa vauvat viipyivät 10 päivää, minä 7.
Vierailija kirjoitti:
6/10, olen kahden lapsen äiti. Osa kysymyksistä oli kyllä aika hölmöjä. Esim. miten olennaista tietoa on tietää painaako keskivertovauva 3,4, 3,5 vai 3,6 kg?
Ihan totta. Fiksummat vaihtoehdot olisi olleet 2,5/3,5/4,5 esimerkiksi.
6/10 takana kaksi synnytystä, joista molemmissa aika paljon pieleen. Olen ilmeisesti jonkin sortin epäonnen synnyttäjä. Kahteen jäi.
10/10, kolme lasta, jotka jo kaikki aikuisia. Pari meni arvaamalla, esim. keskivertovauvan paino.
4/10. Olen kyllä vahvasti eri mieltä monesta kohdasta. Miten muka ensisynnytys kestää keskimäärin 10-20 tuntia? Mistä tuo lasketaan, kun minulle sanottiin, että minunkin synnytykseni kesti vain 2 tuntia vaikka lapsiveden menosta meni yli 24 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tai että ollaanko sairaalassa 2 vai "lähemmäs 3" vuorokautta... Ihme vaihtoehtoja noissa kyllä oli.
Ja itsellä tuli 5/10, vela.
10/10, ei lapsia eikä aikomusta hankkia.
En usko tuota että sairaalassa oltaisiin keskimäärin 3 vuorokautta. 1-2 nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
4/10. Olen kyllä vahvasti eri mieltä monesta kohdasta. Miten muka ensisynnytys kestää keskimäärin 10-20 tuntia? Mistä tuo lasketaan, kun minulle sanottiin, että minunkin synnytykseni kesti vain 2 tuntia vaikka lapsiveden menosta meni yli 24 tuntia?
Synnytys lasketaan alkaneeksi lapsiveden menosta.
5/10. Olen synnyttänyt, mutta ilmeisesti en kuunnellut.