Olen yrittäjä, tarjoan työtä tehtäväksi, mutta en halua osallistua siviilielämääsi
Minulla on yritys, joka tarvitsee työpanosta erilaisiin tehtäviin. Joitakin lyhyitä hommia sekä jatkuvampaa työtä. Minulla ei kuitenkaan ole palkollisia. Otan tehtäviin eri alojen ihmisiä, jotka toimivat oman toiminimen tai yrityksen kautta, hoitavat lomansa, sairastamisensa ym. asiat itse. Tekevät töitä silloin kun niitä on, joskus pari tuntia päivässä ja joskus ihan täyttä päivää. Kenenkään ei tarvitse istua hiljaisina aikoina tyhjänpanttina toimistolla. Toistaiseksi on sopinut kaikille hyvin, noin 10 vuoden ajan.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kaikille aloille tuollaista työvoimaa ei ole saatavissa.
Mutta provolta vaikuttaa.
Eipä käynyt mielessä, että joku keksii huutaa provoa tämänkin aloituksen perään.
Ei varmasti olekaan kaikille aloille sopiva ratkaisu, mutta olen iloinen, että meille sopii.
Tuohan aivan sama juttu, kuin se, että jotkut yritykset käyttävät vuokratyövoimaa toistuviin tilapäistöihin ja silloin ja tällöin.
Tällöinkään työntekijät eivät ole työsuhteessa työnantajaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan aivan sama juttu, kuin se, että jotkut yritykset käyttävät vuokratyövoimaa toistuviin tilapäistöihin ja silloin ja tällöin.
Tällöinkään työntekijät eivät ole työsuhteessa työnantajaan.
Tavallaan sama, mutta ei kuitenkaan ollenkaan. Työnvälitysfirma ei ota välistä mitään omiin kuluihinsa vaan työntekijä voi itse neuvotella itselleen sopivan korvauksen ja maksaa omaa palkkaansa miten haluaa.
Tuo on hyvä ratkaisu, jos korvaus on riittävä.
Tämä toimii hyvin varsinkin, jos töihin tulevalla on oma yritys, jonka kautta laskuttaa tekemistään tunneista. Kaverini tekee firmansa kautta keikkaa muutamasta tunnista useisiin viikkoihin ja palkkaa joskus pari muuta saamaansa isompaan urakkaan.
Toki maksat vain saman mitä kokoaikainen työvoima saisi näistä tunneista ja ihmettelet kun ei jengiä ole jonoksi asti.
Olet lapsi jos et ymmärrä missä ongelma.
Mä toivoisin myös että voisin kaupassa jokaisesta karkkipussista valita vain ne karkit mitkä haluan ja jättää avaamani karkkipussit kauppiaan harmiksi. Ylimääräistä en maksa. Vain ne karkit mitkä syön.
Vierailija kirjoitti:
Toki maksat vain saman mitä kokoaikainen työvoima saisi näistä tunneista ja ihmettelet kun ei jengiä ole jonoksi asti.
Olet lapsi jos et ymmärrä missä ongelma.
Mä toivoisin myös että voisin kaupassa jokaisesta karkkipussista valita vain ne karkit mitkä haluan ja jättää avaamani karkkipussit kauppiaan harmiksi. Ylimääräistä en maksa. Vain ne karkit mitkä syön.
Ei tässä ongelmaa ole, päinvastoin. On hyvin tiedossa, milloin meillä on hiljaisempaa, silloin tyypit tekevät hommia muualla tai jotkut pitää vapaata. Osa tekee jatkuvasti sitä, että tekee töitä minulle ja muutamalle muulle paikalle.
Totta on, että tämä ratkaisu ei sovi kaikille, mutta ne eivät sitten ole tarvitsemiani ihmisiä. En ollenkaan näe kenenkään etuna sitä, että oltais ympäri vuoden pöydän ääressä 8-16 kun ei siihen ole tarvetta ja maksaisin siitä. Minulle on sama, mihin aikaan vuorokaudesta työ tehdään, kunhan se tulee tehdyksi, mikä on sovittu. Osa ihmisistä on selvästi aamuisin tehokkaampia, toiset yömyöhällä.
Sitä tässä oikeastaan ajan takaa, että tätä kannattaisi ehkä miettiä. Työt voi olla aika pirstaleina, jotain siellä, jotain täällä. Toiminimen perustaminen ei kovin kummoinen juttu ole. Jos sinulla on osaamista, mikset tarjoaisi panostasi useille eri toimijoille?
Kaikille aloille tuollaista työvoimaa ei ole saatavissa.
Mutta provolta vaikuttaa.