Työttömät: Hakekaa töitä ChatGP:n avulla
Nainen päätti ensin spontaanisti irtisanoutua edellisestä työstään, jonka jälkeen hän etsi apua tekoälystä uuden ja tehokkaan ansioluettelon luomiseksi. Leahin Chat GPT:llä luotu ansioluettelo kiinnitti potentiaalisten työantajien huomion, kertoo mediaverkkosivu Upworthy
Haastatteluja sovittiin useita kymmenen päivän sisällä. Takaisin soitettiin myös paikasta, johon hän oli hakenut aiemmin jopa kolme kertaa tuloksetta.
Ennen Chat GPT:hen turvautumista Leah kertoo hakeneensa jopa yli 300 työpaikkaan ilman menestystä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
No, mikä siinä tekoälyn laatimassa ansioluettelossa oli erilaista?
Se on älykkäämpi kuin keskivertopälli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miten se keskivertopälliä suurempi älykkyys näkyi siinä ansioluettelossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekikö Junnilakin ansioluettelonsa sillä?
Osaan tehdä hyvän ansioluettelon ja hakemuksen, haastattelussa olen sitten pälyilevä tonttu eikä kukaan palkkaa. Voiko chatgpt:n laittaa haastatteluun puolestaan?
Mä en kyllä palkkaisi tuota Leahia. Jos aikuinen ei osaa tehdä edes ansioluetteloa ilman tekoälyä, niin miten hän suoriutuisi työtehtävistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä palkkaisi tuota Leahia. Jos aikuinen ei osaa tehdä edes ansioluetteloa ilman tekoälyä, niin miten hän suoriutuisi työtehtävistä.
Toivottavasti et ole asemassa, jossa teet tällaisia päätöksiä. Tekoäly on tulevaisuutta, se pitää hyväksyä ja muutosvastarinta on turhaa. Kehitys on niin huimaa, että vastustelijat jäävät väistämättä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tekoälyn avulla.
Vierailija kirjoitti:
Osaan tehdä hyvän ansioluettelon ja hakemuksen, haastattelussa olen sitten pälyilevä tonttu eikä kukaan palkkaa. Voiko chatgpt:n laittaa haastatteluun puolestaan?
Se tulee vasta versioon 2.0.
Haluan töihin, jossa tekoäly tekee työt ja minä vaan toimin tarkastajana vieressä. Eli juon kahvia ja selailen nettiä. Välillä vilkaisen, mitä tekoäly saa aikaan.
Menee tekoälyn avulla koodariksi ilman mitään kooodaustaitoja ja teettää ne koodaukset sitten tekoälyllä tai alihankintana Intiassa. Tai pistää sen tekoälyn hoitamaan myös sen alihankinnan.
Jos tekoäly tekee cv:n, joka on työnantajan mieleen, niin silloinhan palkataan tekoäly, eikä työnhakijaa. Eli tekoäly tulee viemään sinunkin työpaikkasi. Robotti tekee fyysiset työt, tekoäly loput.
En halua tällaista maailmaa, mihin voin valittaa?
Huvitti se, et AI:ltä kysyi: miten voisin saada äkkiä rahaa?
Vastaus: mitäpä jos menisit töihin? :)
(juu, itse työtön olen, mutta halukas töihin ....)
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly voi laatia sinulle ohjeet, jotta opit olemaan pälyilemättä. Voithan myös ottaa tekoälyn haastatteluun henkiseksi turvaksi.
Tekoäly tulee korvaamaan ehkä jopa kymmenet tuhannet työpaikat Suomessa. Esimerkiksi suurin osa kaikenlaisista koodareista tulee jäämään 10 vuoden sisällä työttömiksi. Työttömyys tulee vain pahenemaan tekniikan kehittymisen takia, ja se ei tietenkään ole hyvä asia. Sitten tänne vielä halutaan lisää "osaajia" ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tulee korvaamaan ehkä jopa kymmenet tuhannet työpaikat Suomessa. Esimerkiksi suurin osa kaikenlaisista koodareista tulee jäämään 10 vuoden sisällä työttömiksi. Työttömyys tulee vain pahenemaan tekniikan kehittymisen takia, ja se ei tietenkään ole hyvä asia. Sitten tänne vielä halutaan lisää "osaajia" ulkomailta.
Tekoälyn avulla ratkaistaan varmasti myös hoitajapula. Nythän robotit pystyvät jo kotitöitä tekemään.
Minua edelleen kiinnostaa se, mikä tuossa tekoälyn laatimassa ansioluettelossa on erilaista.
t. Eka kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Jos tekoäly tekee cv:n, joka on työnantajan mieleen, niin silloinhan palkataan tekoäly, eikä työnhakijaa. Eli tekoäly tulee viemään sinunkin työpaikkasi. Robotti tekee fyysiset työt, tekoäly loput.
En halua tällaista maailmaa, mihin voin valittaa?
Valitettavasti tekoäly palkataan.
Ostan heti kotityörobotin, kun niitä saa.
Miten se työpaikkojen määrä lisääntyy chatgpt'n avulla? Paitsi jotta chatgpt osaa luoda tyhjästä hakemuksia niille olematomille työpaikoille? Jos ne voisivat työllistää toisensa? Mutta kuka sitten tekisi mitään oikeita töitä?