Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onnea vauvasta! Oliko se vahinko?"

Vierailija
15.09.2013 |

Onko mulla jotenkin rajoittunut käsitys normaaleista puheenaiheista vai onko mun ystäväpiirissäni tavallista töykeämpiä ihmisiä? Olen melko nuori tuleva äiti, 23-vuotias ja yliopisto-opinnot on kesken, miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vuosikausia ja ollaan naimisissa. Musta on ihan luonnollista, että joillekin tulee ekana mieleen, että olikohan raskaus vahinko, mutta onko ihan ok kysyä sitä suoraan heti onnittelemisen jälkeen? Mä en ikimaailmassa kehtaisi kysyä tollasta asiaa keneltäkään, silti muutamakin kaveri on sitä kysäissyt. Asia ei minua sinänsä loukkaa, mutta ihmetyttää vaan moinen tahdittomuus. Vai onko ihan normaalia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 01:04"]

Ilmeisesti se koetaan loukkaavaksi sen takia, että kyseessä tosiaan on vahinko ja ikävä muistutus elämänhallinnan pettämisestä.

[/quote]

Mulle tuli ihan sama mieleen. Ikävä kysymys se on varsinkin niille, jotka haluavat ulospäin antaa vastuullisen kuvan vaikka todellisuus olisikin muuta.

Vierailija
42/45 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kysyi kun toista odotin. Harmitti koska oli todella odotettu ja kesti pitkään ennen kun tärppäsi. Kyllä se loukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa niin ja anoppi ei edes onnittelut.

Vierailija
44/45 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meistä on omat asenteet ja ajatukset. Minulla on kuudes tulossa, vähän ahdistaa juurikin se että ilmoittaa raskauden muille ja nimenomaan se ivailu ja vitsailu. 

Olen aina tahtonut saada ison perheen mutta se miten tavallaan joutuu todistelemaan muille heidän omia ajatuksiaan: lapseni ei hae huomiota vaan saa sitä. Kaikki on olleet toivottuja ja kaikkia sylitän.

Minusta jokaisella on oikeus tahtoa joko olla hommaamatta lapsia ollenkaan tai tehdä niitä paljon -jos siis itse tahdotaan ja kaikkea siltä väliltä.

En elä lapsieni kautta ja minulla on muutakin kuin perheeni mutta on kurjaa että ihmisillä on ajatukset minusta. On minulla koulutus, työpaikka ja hyvä parisuhde. Seksiä on juu, heh kun joku senkin lohkasee: kun on lapsiakin saatu.

Sain ap esikoisesi sinun ikäisenä ja yhä näitä kuulen vaikka ikää on 35- vuotta.

Vierailija
45/45 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin yksi ystävä kysyi, oliko raskaus vahinko?! Olin kuitenkin tuolloin opinnot päättänyt, vakituisessa työssä, naimisissa ja ikää lähes 30 v. Minusta se oli tahditonta ja loukkaannuin, vaikka en sitä hänelle näyttänytkään.

Minusta tuollaista asiaa ei voi kysyä keltään. Jos raskaus on vahinko, siitä ehkä raskaana oleva itse puhuu lähimmille ystäville ja sitten tietysti voidaan asiasta keskustella. Mutta ne menisi keltään asiaa tiedustelemaan, erityisesti, jos toinen iloisesti kertoo raskaudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi