Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viihtyyko joku oikeasti risteilyllä?

Vierailija
15.09.2013 |

Joskus on ns. pakko mennä laivalle (työasiat), vaikka itse en risteilylle muuten menisi. Tällaisen jälkeen on pakko ihmetellä, onko oikeasti olemassa aikuisia ihmisiä, jotka voivat sanoa että heillä on risteilyllä hauskaa ja viihtyvät laivalla? Siis kauheaa ördaamista, epäsiistejä ukkoja vonkaamassa ja selittämässä kuinka kaunishhh joka toinen eteen tuleva nainen on, tanssimaan on hinkumassa eniten ne jotka ei osaa edes valssia, karaokeen voi mennä kuuntelemaan miten kulloisenkin esitettävän biisin sävel ja usein sanatkaan EI mene ja muutenkin jotenkin erikoinen ilmapiiri kun ihmiset on asenteella, että puksuttaminen autolautalla on jotakin todella hienoa. Tosityylikkäitä ja ns. fiksun oloisia oli aika harvassa.

Millaiset ihmiset viihtyy laivalla? Siis aikuisten kesken tavallisella risteilyllä (ei siis mitään teemaristeilyjä, koska niihin menemisen funktio voi olla nimenomaan teema eikä risteily)?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn =)

Pääsee pakoon tiski- ja pyykkivuoria ja ruuanlaittoa =D

Vierailija
2/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä mun mielestä on kivaa, käydään useamman kerran vuodessa. Emme ördää, käymme syömässä ja ihastelemme maisemia. Minä käyn nuuhkimassa hajuvesiä, tavarataloissa tätä ei tule niinkään tehtyä. Tyylikkyyteni lienee makuasia. Olen akateeminen ja mies on insinööri. Viime aikoina on tullut lähinnä otettua luksushytti ja siellä lipitämme skumppaa ja keskitymme toisiimme  :D Joissain laivoissa voi tietysti käydä spassa, tätäkään ei tule normaalisti tehtyä.
Olen kyllä ilmeisesti hieman outo, kaveripiirissä ei oikein ymmärretä tätä meidän harrastustamme...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin ihan viihdyn mutta meidän matkat onkin sellaisia perhereissuja. Miehen kanssa vuorotellaan ja välillä ollaan toki yhdessäkin lapsen kanssa leikkipaikalla. Lisäksi mies ja lapsi nauttivat kannella olosta, mistä en itse niinkään välitä. Tykkään tehdä pienet ostokset laivalla ja mielestäni on kiva syödä siellä yhdessä kiireettömästi. Muutenkin käydään usein ravintolassa kotoa käsin syömässä mutta laivalla on tavallaan kätevää kun on sinne päässyt ei tarvi enää erikseen lähteä mihinkään. Iltaisin käydään myös miehen kanssa yleensä vuorotellen yksillä. Itse esimerkiksi viimeksi istuskelin rauhallisella paikalla jonkun kahvilan reunassa ja lueskelin kirjaa, baarissa kävin vain kurkistamassa pikaisesti. Kukaan ei käynyt vonkaamassa eikä muutenkaan yrittänyt tehdä tuttavuutta. Nuoruuden reiliajoilla ilman hyttiä en kyllä niin hirveästi nauttinut pakollisista merenylityksistä mutta viimeisillä reissuilla miehen kanssa nekin oli jo ihan kivoja kun otettiin hytti ja syötiin hyvin.

Kieltämättä itseäni ärsyttää se, että laivalla esiintyvät artistit ovat yleensä tosi huonoja. Ainakin viikkarila, josta kaikkineen enemmän tykkään on ollut näin Siljalla oli joskus joku hyvä sirkusryhmä esiintymässä mutta tästä on vuosia enkä ole sen jälkeen siljalla käynyt.

Lisään vielä, etten lennä lainkaan niin jos joskus vielä aion jonnekin kauemmas Eurooppaan päästä niin laiva on melkein ainoa mahdollisuus siihenkin. Tiedän, että laivailu on myös saastuttavaa mutta olen itse järkeillyt niin, että jollakin ihmisten on kuitenkin kuljettava ja siksi sallinut meille nämä Tuhkolmanristeilyt. Kieltämättä maissa Tukholmassa on vielä mukavampaa kuin laivalla mutta on se laivamatkakin ihan ok.

Vierailija
4/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erityisemmin viihdy, mutta voin mennä laivalla shoppailemaan päivä perillä-reissulle. En kuitenkaan osallistu "hauskanpitoon", koska laivalla hauskanpito ja hauskanpitäjät on sellaista, johon en osallistu muutenkaan. En siis käy missään lähiöpubeissa tai halpaakaljaa-juottoloissa eikä itsetuntoni kohoa siitä, että känniset äijät kehuvat. Käsitykseni tanssimisestakin on muuta kuin puristelua ja heilumista ilman askelia ja rytmiä.

Enemmänkin ihmettelen sitä, kuinka suosittu on seisova pöytä. Siis eikö ihmisiä yhtään inhota syödä kaikkien rääpimiä ruokia, milloin osuu jonkun käsi, milloin hiha, milloin hiukset ruokiin, jotkut yskii ruokiin päin ottaessaan niitä, jotkut aivastelee. Raxissa syömiseni loppui siihen, kun näin kuinka jatkuvasti niiskuttavan miehen nenästä putosi räkätippa kulhoon.

Seisova pöytä sinänsä on ok vaikkapa lounasravintolassa ja häissä, mutta tuollaisissa laumatapahtumissa on kyllä aika hyhhyh, vaikka en ylihygieenikko olekaan.

Vierailija
5/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla jo aika kulahtaneita nuo ruotsinlaivat.

Vierailija
6/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tykkään, vaikken örvellykseen asti ryyppääkään. Kivaa jouten oloa.

Tosin nyt voi olla toisin... Olimme miehen kanssa elokuussa 7 yön Välimeren risteilyllä Royal Caribbeanin laivalla. Kontrasti siihen voi aiheuttaa massiivisen pettymyksen. Ääh, kyllä viikkarillakin voi olla kivaa, eilä siellä viikkoa ollakaan,  joten ei sen tarvi niin hienoa ollakaan!

Vierailija
7/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai silloin tällöin on kiva käydä. ihana syödä mässätä, vähän juoda ja katsella kauppoja, vaikka niissä ei kovin erikoista tai edullista enää olekaan. turun saaristo on erittäin kaunis.

Vierailija
8/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vielä on sellaisiakin ihmisiä, jotka osaa nauttia tällaisistakin asioista. kaikki eivät käy ulkomailla useita kertoja vuodessa jne. monelle tällainen teidän mielestä kulahtanut risteilykin on elämys.

Vierailija
9/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat reissut on ollut mieheni kanssa. Pariin otteeseen ollaan menty kahdestaan, otettu vähän parempi hytti ja tosiaan siemailtu vähän skumppaa ja nautittu toisistamme, käyty ravintolassa ja baarissa parilla, ei mitään örvellystä vaan pako arjesta.

Nyt ollaan käyty vielä pari kertaa täysin alkoholittomalla reissulla, ekaksi kun olin raskaana ja nyt lapsen (2v) kanssa. Tai no, juotiin me yhet siiderit vaikka lapsi oli mukana =D

Mutta kun lähtee esim sunnuntai-iltana niin örveltäjiä ei ole ihan niin paljon, eikä sinne yökerhoon ole pakko mennä.

Ja olen aina, pienestä asti nauttinut siitä tunnelmasta laivalla =)

Vierailija
10/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viihdytään miehen kanssa hyvin laivalla. Nautitaan toistemme seurasta, syödään hyvää ruokaa a'la cartessa, katsellaan merta kannella, käydään saunomassa ja hoidoissa, kierrellään laivan kaupat. Se on juhlaa ja luksusta, kun pääsee valmiiseen pöytään, tiskit ja pyykit ja ne neljä lasta on kaukana, saa nukkua aamulla pitkään ja harrastaa seksiä keskellä päivää valot päällä :)

Me ei ördäillä, kun ei käytetä alkoholia lainkaan. Yökerhoon asti ei olla ehditty moneen vuoteen kun meillä on toisissamme ihan riittävästi seuraa ja "tanssitaankin" vain vaakatasossa...

Risteilyt on just sopivan pituisia irtiottoja arjesta ja sitäpaitsi hyvin budjetille sopiviakin.

Vierailija
11/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo mikään risteilykonkari, mutta oon käynyt pari kertaa kaverien kanssa Tukholman-risteilyllä, enkä oo koskaan todistanut mitään kamalaa ördäystä tai vonkaamista. Mun mielestä siellä on ollut yleensä aika hiljaista. Ehkä en oo koskaan ollut viikonloppuna, se voi olla syynä. 

Musta on kivaa käydä Tukholmassa ja joku siinä laivalla olemisessakin viehättää. Ja seurassa tietenkin!

Vierailija
12/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olimme miehen kanssa elokuussa 7 yön Välimeren risteilyllä Royal Caribbeanin laivalla. Kontrasti siihen voi aiheuttaa massiivisen pettymyksen."

Juurikin tuo! Meidän "risteilyt" tarkoittaa vanhaa kälystä autolauttaa, jossa kansa örveltää farkut lököttäen ja vetää kaksin käsin eineksiä seisovasta pöydästä. On siinä varsinainen risteily :D

Vierailija
13/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Joskus parikymppisenä kavereiden kanssa risteilyt vielä oli olevinaan hauskoja, mutta enää en siitä hommasta mitään irti saa. Kaverin/kavereiden kanssa meneminen on aivan mahdotonta, koska heti jos menet jonnekin laivan ravintolaan tai baariin vaikka vain ottamaan sidukan ja kuuntelemaan esiintyjää, joku äijänkuvatus siihen kuitenkin horjuu ja sönkkää kaatokännissä "onksh täshä tilaa" vaikka tyhjiä pöytiä on joka puolella eikä usko kun sanoo, että ei ole mutta tuollahan sulle on kokonaisia pöytiä tyhjänä senkun valitset.

Jotenkin tuntuu, että laivalla käy todella epätoivoiset ihmiset ja asenne on se, että laivalla on pakko saada seuraa ja pakko hyväksyä seuraan. Siis tarkoitan nyt näitä ei-perheellisiä kävijöitä, tietenkin (tai ainakaan perhe ei ole mukana. sitähän kukaan tiedä millainen lapsilauma näillä turjakkeilla kotona odottaa vaimon kanssa).

Vierailija
14/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tässä nyt sitten päätellä omasta ulkomuodosta jotain, kun mua ei ole koskaan kukaan tullut laivalla iskemään? 

Itse en henkoht tykkää käydä laivoilla, koska en jaksa katsella sitä ördäämistä 24 tuntia. Olen yleisimmin mennyt iltalähdöllä, ja se seuraava päivä on aivan kauhea kun laskee tunteja että PÄÄSEE maihin ja pois laivasta. 

Vierailija
15/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyllä on kivaa se, että siell ei voi tehdä mitään! On pakko olla jouten, mikä ei onnistu kotona. Meillä varataan minisviitti tms. hytti, jossa on oma parveke. Käydään syömässä erikoisaamiainen. Vietetään aikaa hajuvesiä haistellen. Syödään a'la carte -ravintolassa. Luetaan naistenlehtiä. Shoppaillaan Tukholmassa.

Siis minä ja tytär yhdessä. Miehen kanssa ei laivalle viitsi lähteä.

Vierailija
16/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan risteilyjä, laivoja sekä sitä risteilyfiilistä! Ja nimenomaan näitä Tukholman-risteilyjä, Tallinna ei oikein nappaa. Käyn laivalla useamman kerran vuodessa. Moni tätä ihmettelee ja onhan se ehkä vähän WT-hommaa, mutta aivan sama mulle. 

Mukava irtiotto arjesta, joka on mahdollista pienellä vaivalla sekä budjetilla kun niitä hyttejäkin irtoaa ainakin melkein ilmaiseksi. 

Tosin en itsekään voi sietää sitä hirveää ördäämista että ovetkin revitään paikoiltaan (nähty tämä) ja että siellä on pakko päästä panemaan ketä tahansa randomia. Risteilyt ovat kyllä oikein pettämisen mekka.

Vierailija
17/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en viihdy mutta se on halvin tapa päästä Moderna museetiin päiväksi.

Vierailija
18/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hytti ja skumppaa. Oma mies ja kiireetöntä rakastelua tai rietasta paneskelua. Hyvää ruokaa ja tuhdit aamiaiset.

Me tykätään kyllä toisin sanoen tuosta ja juurikin Ruotsissa käynnistä, aikaa on tarpeeksi eikä ole kiire minnekään.

Vierailija
19/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää noita risteilyjä. Joku vuosi sitten käytiin pitkästä pitkästä aikaa yhden tuttavapariskunnan kanssa ja voi luoja, että oli tylsää. Ne myymälät on äkkiä koluttu, kännääminen ja tanssiminen ei voisi vähempää kiinnostaa ja surkeat esiintyjät ei nekään houkuta viihteelle. Buffetissa käydään syömässä kiireellä mukahienosti kauhealla ryysiksellä ja kiireellä, katsotaan kun viereisessä pöydässä tungetaan kalat ja lihat ja salaatit ja pihvit ja hyvä ettei jälkkäritkin samalle kukkuralautaselle, tenavat viihdyttää itseään heittelemällä lihapullia ja sotkemalla täpötäysillä lautasilla, kun mikään ei kelpaa. Ja oven takana töllää seuraava kattausporukka odottamassa. Kaikki on muka luksusta ja hienoa ja siistiä - oikeasti kulahtanutta 80-lukua. Yöksi tungetaan "viihtyisään" oksennuksenhajuiseen hyttiin ja kuunnellaan käytävällä muka-hiljaa kuljeskelevaa ördäsakkia. Juu ei koskaan enää.... ainakaan noille Itämeren risteilyille. Joku Välimeren tai Karibian risteily voisi olla vähän erilainen, ehkä?

Vierailija
20/20 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään risteilyistä. Vuoron perään miehen kanssa ollaan lastenmaailmassa, toinen saa shoppailla. Sitten leikitään niitä suunnistusjuttuja mitä laivalla on, käydään syömässä. Nukkumaan ja sitten aamulla Tukholmaan.

Me käydään ainakin 3 kertaa vuodessa ja en ole vuosikymmenen nähnyt örveltämistä tai hirveesti ei ole mulle ehdoteltukaan. No, harva sitä tulee mua pokaamaan, kun koko perheen kanssa yhdessä ollaan.

Missäköhän laivassa sitä örveltämistä sitten on ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme