Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste kaikille fiksuilla 40+ naisille: nyt joukolla eroon ulkonäköpaineista!

Vierailija
26.08.2020 |

Haastan kaikki itseään fiksuna pitävät kypsempään ikään ehtineet luopumaan ulkonäköpaineista kokonaan. Miettikää nyt miten paljon parempi elämänlaatu siitä voikaan seurata! Alussa voi olla vaikeaa sopeutua uusiin tapoihin ja arvoihin, mutta varmasti se kannattaa pidemmän päälle.

Mitä Sinä olet valmis tekemään helpottaaksesi elämääsi luopumalla ulkonäköpaineista?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freelee the Banana Girlillä on kirja My Naked Lunchbox aiheesta. Hän ei enää käytä meikkiä tai sheivaa itseään. Kirjassa hän kertoo päätöksensä syistä ja miksi muidenkin kannattaisi tehdä näin. Sen lisäksi siinä on vegaanisia reseptejä.

Rasittavaa, kun joku tekee jostain jonkun teesin, minkä mukaan muidenkin pitää elää. Ja kyllä, sheivaan, koska inhoan sitä karheaa karvaisuutta jaloissani ja kainaloissani. Itsekkäästi teen niin! Ja kukin saa itse päättää meikin käytöstään. Mä en meikkaa, käytän meikkivoidetta ja suht' naturellia ehostamista, mutta kukin saa tasan tehdä niinkuin lystää.

Vierailija
42/49 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä paineita ole muutenkaan :) Olen hyväksynyt ikäni ja sen tuomat muutokset. Olen mielestäni ihan kaunis, joten mitäs tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freelee the Banana Girlillä on kirja My Naked Lunchbox aiheesta. Hän ei enää käytä meikkiä tai sheivaa itseään. Kirjassa hän kertoo päätöksensä syistä ja miksi muidenkin kannattaisi tehdä näin. Sen lisäksi siinä on vegaanisia reseptejä.

Whatever, aion meikata ja sheivata. Ei kiinnosta muiden mielipiteet siitä. Senkun olette meikittä ja sheivaamatta jos huvittaa.

Vierailija
44/49 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpaineet ovat kyllä vähentyneet korona-aikana, kun ei tarvitse tavata ketään. Paineet tulevat pääasiassa miehiltä, kun jättää miesten seuran niin ei tarvitse kuunnella negatiivisia kommentteja ulkonäön vioista, vaan voi olla oma itsensä.

Vierailija
45/49 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkifeikimpifeikein kirjoitti:

Lopettaa somen ainakin osittain. Instan käyttö ei paranna kenenkään mielenterveyttä, täynnä muokattuja kuvia.

Minkälainen AIKUINEN ihminen saa mielenterveysongelmia muiden muokatuista kuvista?

Aika moni nuori aikuinen. Miehet ihailee näitä feikkinaisia verraten normaaleihin. Sama pätee elokuviin ja sarjoihin. Julkkisnaiset ovat muokanneet turpaansa sadoilla tuhansilla dollareilla. Miehillä alkaa olla samoja vaatimuksia normi elämässä, kiitos näiden eukkojen.

Vierailija
46/49 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median, Somen ja deittimarkkinoiden luomaa painetta on vaikea vastustaa etenkin kun sama toistuu omalla työpaikalla. Painostuksen kyseenalaistaminen on todellakin älykästä. Miksi elää painostuksen alla kun voi sen sijaan elää juuri niin kuin itse haluaa? Olisi toki helpompaa jos mediakin lakkaisi painostamasta. He kuitenkin saavat mainostuloja ko. alan yrityksiltä, joten painostus jatkuu kunnes naiset lakkaavat käyttämästä ko. palveluja. Mikään bisnes ei pyöri, mikäli asiakkaita ei ole.

Painostuksen oppii kyllä ohittamaan aika nopeasti silloin kun on sisäistänyt uudet arvonsa. Silloin tuntee ehkä enemmänkin sääliä heitä kohtaan, jotka vielä ulkonäkökarusellissä pyörivät.

Vierailija
47/49 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön terveellisesti ja katson tarkkaan syömisiäni. Haluan syödä ravintorikasta, vähäkalorista, monipuolista, kuitupitoista ruokaa. Todellakin katson etten liho, haluan pysyä hoikkana ja sirona, enkä esim halua lihavaa vyötäröä.

Haluan myös että iho, kynnet ja hiukset voivat hyvin, joten huolehdin hyvien rasvojen, ja vitamiini ja kivennäisten riittävästä saamisesta.

Huolehdin, että verenpaineet, kolestroliarvot, rauta-arvot ja vitamiiniarvot ovat hyvät. Tarkistan nämä arvot kerran vuodessa.

Liikun ja urheilen monipuolisesti 4-5 krt viikossa.

Kuntosalia ja aerobista. Saan spagaatin ja jaksan juosta 10 km tunnissa, joten olen hyvässä kunnossa ja notkea.

Nukun riittävästi 8-9 tuntia yössä.

Hoidan myös hampaani ja lankaan ja pesen päivittäin, ja käyn kerran vuodessa poistamassa hammaskiven ja tarkastuksessa.

Käyn myös päivittäin suihkussa ja meikkaan kevyesti. Laitan tukan ja käytän laadukkaita tuotteita.

Kosteutan ihoa, ja kuorin sen kerran viikossa.

Meikkaan myös joka päivä arkisin.

Sheivaan ja nypin hajakarvat (esim kulmat) pari kertaa viikossa.

Kampaajalla käyn värjäyttämssä kauniin luonnollisen sävyn 5-6 viikon välein.

Muutaman kerran vuodessa käyn kosmetologilla.

Käyn myös kynsihoidossa ja kynnet on aina huolitellut ja hoidetut, ranskalaisella manikyyrillä.

Minulla ei ole ulkonäköpaineita. Olen tyytyväinen ulkonäköäni, joten olen ns kehopositiivinen. Tykkään huolehtia ulkonäöstäni, on kiva kun peilistä katsoo hyvinvoiva ihminen. Rypyt ei haittaa yhtään jos ja kun niitä tulee. Vanheneminen on luonnollista.

Haluan itse vain vaikuttaa omaan hyvinvointiin. En halua näyttää esim homsuiselta tai epäsiistiltä.

Kauneus lähtee hyvinvoinnista ja sisältäpäin.

Niin ja olen 45- v.

En itse koe että ulkonäköpaineiden takia meikkaan, tykkään vain olla huolitellun näköinen. Ei voi mitään mutta on siistimmän näköinen kun on esim ihon pintaväriä tasoittava meikkivoide ja kiiltoa sitova kevyt puuteri.

Käytän myös itsetuskettavaa voidetta koko vartalolle. Iho hehkuu kauniin sävyisenä, paremman näköinen kuin kalkkilaivan kapteeni.

Lisäksi tykkään pukeutua mekkoihin ja korkokenkiin ja minulla on pitkä tukka.

En koe olevani huonompi tai parempi meikkaamattomiem kanssasisarten kanssa.

Oletko nyt aivan rehellinen siinä ettet kokisi itseäsi paremmaksi kuin ne jotka käyttävät vähemmän aikaa ja rahaa ulkonäköön kuin sinä? Ap

AP hyvä! En vertaa itseäni muihin. Miksi vertaisin? Keskityn itseeni ja omaan hyvinvointiin ja siisteyteen. Ei minua kiinnosta naapurin rouvan /työkaverin/ ystävän ulkonäkö, ellei nyt ihminen esim haise tai ole likainen, siinä menee raja.

En siis arvostele tai arvota muiden ulkonäköä. Paras ystäväni on oman ikäiseni meikkaamaton nainen, ja mielestäni todella kaunis.

AP ethän syyllistä ja leimaa niitä, jotka itse tahtovat meikata??

Oi että, paras ystävä on meikkaamaton ja todella kaunis!

Sinulle todellakin merkitsee ulkonäkö paljoooon enemmän kuin kehtaat myöntää. 

Vierailija
48/49 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittaa itseni siististi nätisti. Tilanteen mukaan. Nuoruuden vuosien aktiiviharrastuksen takia vietin hyvin paljon aikaa päivittäin täysin meikittä ja vähissä vaatteissa myös vastakkaisen sukupuolen kanssa, eikä se edelleenkään ole ongelma. Miehet flirttailee oli meikkiä naamassa tai ei. En ole koskaan ottanut paineita siitä.

Vierailija
49/49 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippiiwippii paljastetaan pillutjaperseetjatissit ja läskit, wihuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän