Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tässä viisissäkymmenissä enää jaksa perhettä

Vierailija
26.08.2020 |

Haluaisi vaan olla yksin ja rauhassa. Miten olette ratkaisseet asian?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hankkii yksiön ja ON rauhassa

Vierailija
2/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v on jo vamhanpojan ikä. Nuoruuden hulluus on kadonnut. Kaikki tuntuu vaikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko siis lapset kanssasi vielä, vai keneltä haluat rauhaa?

Vierailija
4/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi niin lapset jo muuttaa, tai on poika- tai tyttökavereittensa luona. Jaksa odottaa yksinäisyyttä, sieltä se tulee.

Taidat olla masentunut, kun et pysty nauttimaan lapsistasi ja perheestäsi. Mieti mikä masentaa. Tee sille jotain.

Vierailija
5/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo noin. Ikää hänellä on 44 vuotta.

(mun mies potee nykyään muutenkin lievää alakuloa ym. )

On ratkaissut asian niin, että viettää melko paljon aikaa itsekseen. en sitten tiedä, onko se hänelle hyvä asia vai.

Vierailija
6/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko siis lapset kanssasi vielä, vai keneltä haluat rauhaa?

Lapsi on esiteini ja sitten on vielä mieskin.

Vierailija
7/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi niin lapset jo muuttaa, tai on poika- tai tyttökavereittensa luona. Jaksa odottaa yksinäisyyttä, sieltä se tulee.

Taidat olla masentunut, kun et pysty nauttimaan lapsistasi ja perheestäsi. Mieti mikä masentaa. Tee sille jotain.

Mulla on niin pahoja vaihdevuosioireita enkä saa niihin lääkitystä muiden sairauksien takia. ap

Vierailija
8/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoo noin. Ikää hänellä on 44 vuotta.

(mun mies potee nykyään muutenkin lievää alakuloa ym. )

On ratkaissut asian niin, että viettää melko paljon aikaa itsekseen. en sitten tiedä, onko se hänelle hyvä asia vai.

Tuon ikäiset jämähtää helposti epämiellyttävään/haasteettomaan työhön, joten kannattaisi miettiä onko se syynä. Kaiken ikäisinä tarvitsee kuitekin haasteita, ei vaan nuorena. Lisäksi kannattaa pistää ruokavalio kuntoon ja herätään joka aamu samaan aikaan, koska rutiinit usein auttaa masentuneisuuteen.

Vierailija
9/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan hyvin perhe-elämää vielä 60-vuotiaanakin. Teini asuu vielä kotona. Mulla on kyllä hormikorvaushoito ollut jo jo joitakin vuosia, että se on varmasti yksi syy jaksamiseen.

Vierailija
10/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuja voi etsiä, mutta on loukkaavaa sanoa perheelle en jaksa teitä.  Mielummin sano, että "mulla on nyt tosi vaikeaa xxx, koska yyy, joten toivon teiltä tukea.  Voisitteko zzz?"   Esiteini tarvitsee sua tosi paljon, miten miehesi tukee sinua? Ja usein arkeenkin löytyy ratkaisuja, kun vaan uskaltaa muuttaa asioita elämässään.

Vierailija
11/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monilla on tuo impulssi mutta en usko että se on hyvä impulssi. Ihminen on laumaeläin, siksi on pakko, niin veemäistä kuin se onkin, vaan tsempata ja yrittää kestää ihmisiä. Kokeile jotain välimallia? Puoli vuotta tai vuosi sapattivapaata vai mitä näitä mahdollisuuksia on. Vetäydy ja kokeile onko se sun juttu. Ota omia lomia. Jos lapset on kohta aikuisia kyllä ne sen kestää.

Vierailija
12/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan monilla on tuo impulssi mutta en usko että se on hyvä impulssi. Ihminen on laumaeläin, siksi on pakko, niin veemäistä kuin se onkin, vaan tsempata ja yrittää kestää ihmisiä. Kokeile jotain välimallia? Puoli vuotta tai vuosi sapattivapaata vai mitä näitä mahdollisuuksia on. Vetäydy ja kokeile onko se sun juttu. Ota omia lomia. Jos lapset on kohta aikuisia kyllä ne sen kestää.

Ja nyt huomasin että on esiteini joten on vain tsempattava pari vuotta.

Vierailija
13/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähellä viittäkymmentä ja jaksan perhe-elämää kyllä. Tässä vaiheessa kaksi vanhinta lasta on muuttamassa kotoa ja nuorin on teini. Tuntuu jopa vähän haikealta, kun lapset lentävät pesästä - vaikka kyllä tuo nuorin vielä kotona pysyy seuraavat 4-5vuotta varmaan ainakin. 

Lähinnä huomaan että yli 50v mieheni ei jaksaisi lähinnä kaupassa käyntiä ja ruoan laittoa, jota riittää useamman hengen perheessä. Nuo nuoret kuitenkin tarvitsevat ruokaa aika tiheään, erityisesti kun treenaavat tavoitteellisesti. Käytännössä sitten minä huolehdin enemmän tuosta ruokapuolesta, jotta ei rasita miestä liikaa.

Vierailija
14/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisuja voi etsiä, mutta on loukkaavaa sanoa perheelle en jaksa teitä.  Mielummin sano, että "mulla on nyt tosi vaikeaa xxx, koska yyy, joten toivon teiltä tukea.  Voisitteko zzz?"   Esiteini tarvitsee sua tosi paljon, miten miehesi tukee sinua? Ja usein arkeenkin löytyy ratkaisuja, kun vaan uskaltaa muuttaa asioita elämässään.

Ei tue mitenkään. Hänestä on turhaa puhua ikääntymisestä ja vaivoista joita mulla on. Ei myöskään suostu mihinkään pariterapiaan.

Vierailija
15/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja, valintoja, ei pidä pariutua ja tehdä iltatähtiä. No 10 vuotta vielä niin helpottaa!! Stemiä!!

Vierailija
16/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lähellä viittäkymmentä ja jaksan perhe-elämää kyllä. Tässä vaiheessa kaksi vanhinta lasta on muuttamassa kotoa ja nuorin on teini. Tuntuu jopa vähän haikealta, kun lapset lentävät pesästä - vaikka kyllä tuo nuorin vielä kotona pysyy seuraavat 4-5vuotta varmaan ainakin. 

Lähinnä huomaan että yli 50v mieheni ei jaksaisi lähinnä kaupassa käyntiä ja ruoan laittoa, jota riittää useamman hengen perheessä. Nuo nuoret kuitenkin tarvitsevat ruokaa aika tiheään, erityisesti kun treenaavat tavoitteellisesti. Käytännössä sitten minä huolehdin enemmän tuosta ruokapuolesta, jotta ei rasita miestä liikaa.

Missäs heidän tavoitteet on treenaamisessa? Olympialaisissa?

Vierailija
17/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisella SM-kisoissa ja toisella MM-kisoissa (jotka peruuntuivat hänen osaltaan jo koronan vuoksi). 

Vierailija
18/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan oikeastaan ilkeilee ja vinoilee joka asiasta vaikka juuri nyt olisi se hetki, kun tarvitsisin tukea. ap

Vierailija
19/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisella SM-kisoissa ja toisella MM-kisoissa (jotka peruuntuivat hänen osaltaan jo koronan vuoksi). 

Mikä laji?

Vierailija
20/39 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan oikeastaan ilkeilee ja vinoilee joka asiasta vaikka juuri nyt olisi se hetki, kun tarvitsisin tukea. ap

Ja jos häntä kieltää ilkeilemästä ja vinoilemasta, alkaako pass.-aggr. vaikeneminen ja murjotus, kuten kekseliästä on? Ja aina kotona vai ottaa siitä tekosyyn menoilleen? Rupea ottamaan itsellesi aikaa kodin ulkopuolella, koska isot lapset pärjäävät isin kanssa, ja monesti toivovatkin että, vanhemmat menis jonnekin vahtimasta kaikkea.