Onko teidän työpaikoillanne heippalappuja?
Tyyliin kahvihuoneen seinällä "äitisi ei asu täällä, joten siivoa jälkesi"?
Meillä on mm. vessassa ohje, että käsipaperia, siteitä yms. ei saa laittaa vessanpyttyyn. Kuka ihmeen pahvi niitä sinne edes laittaa 🙄
Kommentit (39)
Entisessä työpaikassa oli lappu sosiaalisissa tiloissa Tulethan töihin suihkun raikkaana! Ja lappuja joka Jumalan seinä täynnä aivan joka asiasta kahvihuoneesta tuotanto tilaan.
Itse kirjoitin YT-neuvottelujen tiedotustilaisuuden jälkeen firman oveen lapun: "viimeinen sammuttaa valot".
Joo, oli meillä työpaikalla just näitä "äitisi ei ole täällä" - lappuja keittiössä. Yksi nuori kesäassari niitä laittoi. Huvittavinta oli se, että hänet oli nimenomaan palkattu pitämään mm. keittiö siistinä :D
Siivoojalle jätettiin heippalappu, että älä heitä kahvinporoja viemäriin. Meillä on automaatti, jonka siivooja tyhjentää. Heippalappu auttoi ainakin osittain, ei ole viemäri niin usein enää tukossa.
"Toi tulethan töihin suihku raikkaana", niin kyllä miettisin pari kertaa, että onko lapun laittajalla ihan kaikki kotona vai onko vaan niin mkku työpaikkakiusaaja.
Ei. Meitä on kolme ja jos mulla on jostain huomautettavaa, sanon suoraan. Samoin tekee muut.
Vierailija kirjoitti:
Joo, oli meillä työpaikalla just näitä "äitisi ei ole täällä" - lappuja keittiössä. Yksi nuori kesäassari niitä laittoi. Huvittavinta oli se, että hänet oli nimenomaan palkattu pitämään mm. keittiö siistinä :D
Siitä huolimatta onko nyt iso vaiva laittaa se oma muki sinne koneeseen? Minä en ainakaan sotke sen takia, että joku muu on palkattu siivoamaan, vaan siivoan omat jälkeni. Tuskin tuo hänen ainoa hommansa oli, vai onko teillä laitoskeittö, jossa on tuhat ruokailijaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä pelkästään naisia, olen itse ollut siellä 16 vuotta, eikä ensimmäistäkään heippalappua näkynyt sinä aikana.
Meillä puhutaan.
Meillä on pääosin miehiä, mutta siinä kerroksessa, jossa naiset ovat yliedustettuina, kahvitila on kuorrutettu heippalapuilla ja ohjeilla. Voi tosin liittyä myös ammatteihin, naisten kerroksessa on HR ja muut tukitoimet, loput ovat insinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Heippalappujen määrä korreloi suoraan työpaikan naisvaltaisuuden kanssa. Ukot osaavat sanoa suoraan mistä kiikastaa, mutta akat vihjailevat ja jättävät näitä lapsellisia anonyymejä lappusiaan.
Kyllä miehetkin harrastaa heippalappuja, vaikka vähemmän. Olin työpaikassa, jossa olin ainoa nainen ja kahvinkeittimen vieressä iso lappu: "Se joka ottaa viimeiset kahvit keittää lisää. Saatana!"
meidän lapsen päiväkodin seinät eteisestä lähtien on kuorrutettu erilaisilla ohjelappusilla.
Jos olisi ilmoitustaulu, kai laput hukkuisivat toistensa alle. Ja fontti olisi niin pientä, että kaikki ei lukisi niitä? Sen enempää kuin sähköisen järjestelmän kautta lähetettäviä viestejäkään? Eli kait tuossa jokin ajatus on. Mutta silti...
Vierailija kirjoitti:
Minun taukotilaan liittyvät tehtäväni kesäassarina oli laittaa astianpesukone päälle ja tyhjentää se, heittää pois vanhat sanomalehdet ja tuoda uudet sekä kastella viherkasvit. Tehtäviini ei kuulunut siivota toisten ällöjä ruuanjämäisiä lautasia tai pestä heidän kahvikuppejaan, jos herrat ja rouvat eivät vaivautuneet laittamaan niitä koneeseen asti, minne ne olisivat hyvin aina mahtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä pelkästään naisia, olen itse ollut siellä 16 vuotta, eikä ensimmäistäkään heippalappua näkynyt sinä aikana.
Meillä puhutaan.Meillä on pääosin miehiä, mutta siinä kerroksessa, jossa naiset ovat yliedustettuina, kahvitila on kuorrutettu heippalapuilla ja ohjeilla. Voi tosin liittyä myös ammatteihin, naisten kerroksessa on HR ja muut tukitoimet, loput ovat insinöörejä.
Liittyy ammatteihin. Olen ollut valtaosin naisvaltaisessa paikassa, mutta miesvaltaisella alalla, eikä siellä ollut heippalappuja sen enempää kuin miesvaltaisemmissakaan porukoissa.
Jätän vain positiivisia heippalappuja työkavereita piristämään.
ennewwnhaan npoita heippalappuja sanottiin Mooseksen kirjeiksi :D Aina joku saarnasi jostain.
Kerran menin keikalle yhteen paikkaan ja meitä oli kolme sijaista kahvihuoneessa. Sinne tuli "Joku" ja alkoi raivoamaan juurikin kahvikupeista,kahviporoista ja kahvimaidoista,kahvinkeitosta jne.
Sitten hän katosi ympärilleen ja luikki karkuun kun huomasi ettei ollut ainoatakaan tuttua naamaa.
Seuraavalla tauolla snaoin että olen just tullut ja niin muutkin että vielä tässä huuli pyöreenä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä millainen ihminen heittää jotain siteitä pyttyyn. Ja silti on onnistunut saamaan työpaikan?
Työhaastattelussa on unohdettu kysyä sitä!
Meillä tehtiin heippalappu, kun putkimies kävi kuukauden sisällä monta kertaa kaivamassa tukon käsipaperia. Ei auttanut sähköpostiviesti, ja tuli jo viemärivedet vessasta yhteen toimistohuoneeseen. Aika vähissä on keinot, kun ei sinne voi valvontakameraakaan laittaa syyllisen löytämiseksi, mutta ehkä ensi kerralla, jos heippalappu loukkaa.
Työpaikoilla, joilla työntekijöiden työmoraali on alhaalla ja työtä tehdään yksin itsenäisesti heippalappuja ikävä kyllä pitää laittaa. Muuten perseillään tai tehdään hommat väärin. Olin nuorena useamman vuoden töissä kioskilla. Siellä heippalaput oli välttämättömyys. Mutta ne eivät olleen vittuilevia vaan asiallisia ja ohjeistavia. Heippalaput auttoi myös siinä, ettei työntekijän tarvitse soitella esimiehelle jatkuvasti pikkujutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suuri ongelma Suomessa (ei mitään tietoa muiden maiden tilanteesta) että jengi vetää vessanpöntöstä siteitä. Se on käsittämätöntä, hullua, koska kaikki tietää ettei niin saa tehdä, siitä on kieltolappuja monessa paikassa, kukaan ei KOSKAAN myönnä ikinä tehneensä niin. Ja silti..
Esim itse olin töissä keskisuuressa koulussa ja vähintään kerran vuodessa oli joku tyttöjen vessa tukossa ja piti tilata huolto. Ja siellä oli aina siteitä, tamppooneja, jopa useita kertyneenä tukkeeksi. Siis vuodesta toiseen!!!
Okei ne oli nuoria, ehkä ne oli tyhmiä.. mutta olen kuullut eräältä huoltomieheltä että juu, hyvin yleistä, yksi yleisin tukos. Siis mitä???Haastankin nyt kaikki naiset kertomaan anonyymisti MIKSI TEIT SEN?
Mun arvaus on häpeä. Ei kehdata myöntää edes itselle että on menkat. Joku evoluution muokkaama reaktio ”poissa silmistä poissa mielestä” ja ajatus että vetämällä vessasta se side on poissa ja itse on jotenkin puhtaampi? En tiiä. Mutta usein oon pohtinut.
Olen tehnyt niin joskus nuorena, tunnustan. Ja syy oli pitkälti se mitä esitit eli häpeä.
Ja osittain siihen liittyen se, että ne likaiset tuhnakkeet haisi ainakin aina välillä aivan järkyttävän hirveälle ja tuntui että pitäisi olla useampi muovipussi joihin ne ensin käärisi ennen kuin kehtaisi jättää ne siihen roskikseen löyhkäämään. Sama kuin pitäisi torttunsa laittaa wc-käynnin jälkeen vain roskikseen eikä saisi vetää pytystä alas.
No nykyään laitan ne suosiolla roskiin kuten kuuluukin vaikka ei se vieläkään aina ihan helppoa ole.
Siis kukamitähäh? Eikö naisten vessoissa ole kannellisia roska-astioita? Siis sellaisia jalalla avattavia? Ulkomaillahan sellaisia on vessoissa aina, kun vanhoissa taloissa on niin ohkaiset viemäriputket, että ei saa vessapaperiakaan vetää vessasta alas. Luulin, että sellaiset olisi naisten vessoissa aina, ja juurikin tuosta syystä.
Siitä päästäänkin päivän yöks-bonuskysymykseen: totteletteko etelässä kun hotellissa sanotaan että älä heitä vessapaperia pyttyyn? Taitteletteko kakkanne somasti paperin sisään ja laitatte roska-astiaan? Siis juurikin siihen kannelliseen kakkapaperipyttyyn? :D
Tehän voisitte palkata sinne vessavahdin 9 egeä/päivä.