Ex-mies tulee omilla avaimillaan meille vieläkin.
On muuttanut täältä talosta yli vuosi sitten uuden muijansa kanssa. En voi ottaa avainta pois, kun hän omistaa osan tästä talosta. Mua ottaa niiiiin aivoon. Hän käy päivittäin tuossa autotallissa duunailemassa autoaan yms, ja siitä sitten pistäytyy jonkun tekosyyn varjolla tänne sisälle, oikeesti tulee kyyläämään olenko siivonnut tai näkyykö jotain merkkejä mun omasta elämästä, tms.
- kiitos, halusin vain purkaa vähän pahaa oloani.
Kommentit (26)
Tiedät itsekin, että jos talo on nyt sinun kotisi, sinulla on oikeus estää exäsi luvattomat käynnit. Homma kiikastaa jostakin muualta ja vain sinä tiedät, mistä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:14"]
Tiedät itsekin, että jos talo on nyt sinun kotisi, sinulla on oikeus estää exäsi luvattomat käynnit. Homma kiikastaa jostakin muualta ja vain sinä tiedät, mistä.
[/quote]
Huoh... yritän lasten takia säilyttää asialliset välit miehen kanssa, vaikka en henkilökohtaisesti häntä sietäisi nähdä silmissäni. Jos rupean lukkoja vaihtamaan, syntyy siitä taatusti ihan älytön äläkkä ja riita. Miehellä on paljon omistamiaan tavaroita täällä vieläkin, kun asuvat uuden naisensa kanssa pienessä yksiössä, jonne ei paljoa mahdu. Se, että me lasten kanssa voitiin jäädä asumaan tähän taloon, oli pitkälle kiinni exän myötämielisyydestä, joten minulla ei tosiaan ole varaa suututtaa häntä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 14:42"]
Eihän sillä ole mitään merkitystä omistaako mies osan talosta vai ei, jos ei kerta asu siellä. Eihän vuokranantajakaan voi hengailla vuokraamansa omakotitalon pihalla milloin haluaa tahi käydä sisällä, vaan mahdollisista käynneistä ilmoitetaan ja sovitaa erikseen. Ilmoita äijälle, että teet ilmoituksen kotirauhan häirinnästä jos ei pysy poissa.
[/quote]Niin mutta onko talo vuokrattuna ap:lle, maksaako hän vuokraa?
_Jos_ olisi vuokrasopimus ja käypä vuokra, asia olisi selvä, ei asiaa ellei sovittua tarkastuskäyntiä.
No turha täällä on valittaa jos kerran et voi tehdä mitään häädön pelossa joten jatkat vaan samaa rataa etkä edes yritä asiasta keskustella.
Asialliset välit on ihan eri asia kuin se että toinen tunkee SINUN kotiisi kutsumatta ja sopimatta.
Ihan sama vaikka mies omistaa osan talosta mutta jatka toki nöyränä elämistä niin ei varmasti tule riitaa eikä sinun tarvitse muuttaa pois mutta niinkuin olet jo huomannut "ilmaisia lounaita" ei ole vaan kaikella on hintansa!
Usein, jos saa asua toisen omistamassa asunnossa ilman vuokraa, siihen sisältyy joitain puolia joita normaali vuokra- tai omistusasumiseen ei kuulu. Ilmaista lounasta ei ole.
Itse asuin ekan opiskeluvuoden isotätini luona ilmaiseksi. Sijainti oli loistava ja olisin saanut asua koko opiskeluajan siellä, mutta normaaliin HOASin soluasuntoon muuttamiselle, ja vuokran maksamiselle siitä oli hyvät syyt, joiden selostaminen ei tosin tähän ketjuun kuulu.
Käy puolipukeissa huikkaamassa siellä tallissa miestä ja keski hänelle vaikka jotain pikku tehtäviä, joita et itse osaa ja kiitä vuolaasti.