Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö 14 vrk:n karanteenin kun käytte Helsingissä, Espoossa, Turussa tai Raahessa?

Vierailija
25.08.2020 |

Vastatkaa rehellisesti. Tämä koskee myös kyseisillä paikkakunnilla asuvia. Jos asut tai asioita kyseisillä paikkakunnilla, menetkö Prisma-reissun jälkeen karanteeniin?
Jos et, voitko kertoa miksi?

Jos kerran Kreikan tai Norjan matkailijan tulee mennä karanteeniin, niin sitten myös noilla paikkakunnilla käyneidenkin. Ylittävät Suomen sallittujen maiden riskirajan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja käyn Helsingissä töissä. Pidän jokaisen työmatkan jälkeen aina 2 viikon kotikaranteenin.

Vierailija
2/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua miinustettu?

Vaikuttaaa taas siltä, että karanteenia ei kotimaan reissusta haluta pitää. Omituista.

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kävin viime viikolla Pasilassa ja olen sen jälkeen ollut ainoastaan kotona, ei kauppareissuja tms. Olen velvollisuudentuntoinen ja vastuullinen kansalainen.

Vierailija
4/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän joo jos ko. kaupunkeihin menen. Tosin eipä ole asiia niille. Helsingissä kävin viimeeksi 00-luvulla ja muissa en ole vieraillut ollenkaan.

Vierailija
5/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Vietän 200 teinin kanssa 2 - 3 tuntia viikossa ahtaassa sisätilassa, syön buffetlounaan 1000 hengen kanssa samassa linjastosta ja kokoustan pari tuntia viikossa 40 open kanssa ahtaassa luokassa.

Terkkuja Espoosta, tämän hetken koronapääkaupungista

Vierailija
6/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turun seudulla ja käyn Turussa töissä, kaupassa ja harrastuksissa. En näe mitään tarvetta karanteeniin näillä tartuntamäärillä. 38 tartuntaa kahdessa viikossa ja näistä aika iso osa lennoilta.

Vierailija
7/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että mikä se sellainen "omaehtoinen" karanteeni on, jota suositellaan. Omaehtoinenhan tarkoittaa, että itse mielivaltaisesti asettaa säännöt eikä noudata mitään yleisiä määräyksiä.

Vierailija
8/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Pidän varmuuden vuoksi 24 päivän karanteenin kun joudun kulkemaan töihin Espooseen Helsingin kautta niin karanteeniaikahan siinä tuplataan. Eli keskimäärin päivän olen kuukaudessa töissä.

Vierailija
9/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua miinustettu?

Vaikuttaaa taas siltä, että karanteenia ei kotimaan reissusta haluta pitää. Omituista.

T. ap

Ootko oikeesti tyhmä vai leikitkö vaan? Miten voit verrata jotain maata ja yksittäistä Suomen kaupunkia?

Vierailija
10/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahessa 2-3 aktiivista todennettua tapausta tällä hetkellä ja näistä ainakin 1 on jo oireeton, luultavasti 2. Onpa oikea koronakeskittymä! Karanteenissa on porukkaa, mutta toistaiseksi tilanne ei ole räjähtänyt. Varmaan menee se "kaksi viikkoa"... 🙄

Vierailija
11/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua miinustettu?

T. ap

Ootko oikeesti tyhmä vai leikitkö vaan? Miten voit verrata jotain maata ja yksittäistä Suomen kaupunkia?

Ap on varmaankin sarkastinen.

Mutta itse asiassa minustakin nuo rajoitukset ulkomaille matkustamisesta ovat keinotekoisia. Ihan samahan se on missä maassa noudattaa turvalliseksi todettuja käytäntöjä, pesee ja desinfioi käsiään, käyttää maskia, välttää ihmisjoukkoja jne.

Lentokentät ovat melkein autioita ja koneissa on erittäin tehokkaat hepa-suodattimet, jotka suodattavat jopa 99% viruksista ja siihen vielä maskin käyttö lisäksi.

Esim. Espanjassa ei tuijoteta maskin käyttäjiä, koska se on pakollista, toisin kuin suomalaisissa marketeissa tehdään.

Onneksi kukaan ei estä minuakaan matkustamasta, kehoituksia saa vapaasti jakaa!

Vierailija
12/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua miinustettu?

T. ap

Mutta itse asiassa minustakin nuo rajoitukset ulkomaille matkustamisesta ovat keinotekoisia. Ihan samahan se on missä maassa noudattaa turvalliseksi todettuja käytäntöjä, pesee ja desinfioi käsiään, käyttää maskia, välttää ihmisjoukkoja jne.

Lentokentät ovat melkein autioita ja koneissa on erittäin tehokkaat hepa-suodattimet, jotka suodattavat jopa 99% viruksista ja siihen vielä maskin käyttö lisäksi.

Esim. Espanjassa ei tuijoteta maskin käyttäjiä, koska se on pakollista, toisin kuin suomalaisissa marketeissa tehdään.

Jos muuallakin on yhtä paikallista kuin Suomessa on, niin on se vähän eri jos koko maan luku on korkea kuin se että tuijotetaan yksittäisiä kaupunkeja

Vierailija
13/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että mikä se sellainen "omaehtoinen" karanteeni on, jota suositellaan. Omaehtoinenhan tarkoittaa, että itse mielivaltaisesti asettaa säännöt eikä noudata mitään yleisiä määräyksiä.

Juu ei tarkoita.

Omaehtoinen

Itsestään viriävä, oma-aloitteinen, spontaani, pakoton, ohjaamaton.

Esimerkiksi: Omaehtoinen opiskelu. Omaehtoinen kansanliike.

https://www.suomisanakirja.fi/omaehtoinen

Vierailija
14/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe ja Kreikka onhan nuo melkein sama asia :D:D:D:D:D

Vierailija
15/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä vapaaehtoisessa kotikaranteenissa

Vierailija
16/16 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua miinustettu?

T. ap

Jos muuallakin on yhtä paikallista kuin Suomessa on, niin on se vähän eri jos koko maan luku on korkea kuin se että tuijotetaan yksittäisiä kaupunkeja

No onhan se muissakin maissa paikallista. Edim. Espanjassa on isot keskittymät pohjoisessa, Barcelonassa ja Madridissa, Andalucia nousussa. Mutta on siellä yhtä lailla paljon alueita ilman tartuntoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän