Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän koulussa tehdään paljon maksullisia juttuja

Vierailija
14.09.2013 |

Eikä kukaan vanhempi valita, päinvastoin.

nytkin vanhempainillassa suunniteltiin luokalle kaikkea kivaa ja olemme myös valmiita siitä maksamaan.

Oli laitonta tai ei.

Kouluja on tosiaan niin erilaisia ja olen onnellinen lasteni koulusta. Se on aivan mahtava, vaikka iso onkin. Toki asuinalue paljon vaikuttaa, mutta täällä Veikkolassa on hyvä asua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. On hyviä kouluja ja huonoja.  Köyhät ja huonot asuinalueet niin varmasti myös huono koulu

Vierailija
2/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slummikoulun tuntee siitä, että siellä vilisee kovasti monenvärisiä naamoja,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 10:18"]

nytkin vanhempainillassa suunniteltiin luokalle kaikkea kivaa ja olemme myös valmiita siitä maksamaan.

Oli laitonta tai ei.

Kouluja on tosiaan niin erilaisia ja olen onnellinen lasteni koulusta. Se on aivan mahtava, vaikka iso onkin. Toki asuinalue paljon vaikuttaa, mutta täällä Veikkolassa on hyvä asua.

[/quote]

Mä haluaisin opettajaksi teidän kouluun. Olisin valmis panostamaan opetukseen ja suunnittelemaan kaikenlaista ylimääräistäkin oppilaille, koska pidän työstäni.

Nyt olen töissä koulussa, jossa noin 30-40% oppilaiden vanhemmista ei ole oikeastaan ollenkaan lapsensa koulunkäynnistä kiinnostunut. Eikä varmaan lapsesta muutenkaan. Etsin koko ajan uutta paikkaa.

Ja valitettavasti, kyllä, asuinalue vaikuttaa. Jos on paljon vuokrataloja koulun alueella, niin näköjään oppilasaines on sitä sun tätä. Harmi, kun nämä oppilaat juuri tarvitsisivat motivoituneita opettajia, mutta ilman vanhempien tukea ei tätä työtä jaksa eikä edes oikein pysty hoitamaan.

Surullista, olen itse lapsena käynyt sitä koulua, jossa nyt olen töissä. Se oli silloin ihan tavallinen, hyvä koulu. Nyt siitä on tullut hankala slummikoulu.

Vierailija
4/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae tänne Kirkkonummen Veikkolaan opettajaksi. Täällä ei ole ensimmäistäkään kerrostaloa. Vähän parempaa väkeä asustaa ja sen huomaa

Vierailija
5/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli laitonta tai ei.

[/quote]

ei maksullisuus ole laitonta. Se että jollain ei ole varaa osallistua maksuihin ja tämän takia joku oppilas jätetään pois, se on laitonta.

Vierailija
6/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päällepäsmäriä esittää asiat niin että kukaan ei uskalla sanoa vastaan.

Vierailija
7/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat ns. eliittikoulussa, jonne pääsee vain pääsykokeiden kautta tai todistuksen riittävän korkealla keskiarvolla. Siellä ei ole ollut viimeisen 12 vuoden aikana (3 eri lasta eri aikoina) yhtäkään maksullista retkeä tms. eikä mitään kirpputori-vessapaperinmyyntirahankeruuta. Silti ovat käyneet teatterissa, museossa jne.

Nähtävästi paremmissa kouluissa asiat osataan järjestää ilman, että vanhempien tulee osallistua opetuksen rahoittamiseen.

Vierailija
8/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 10:45"]

Oli laitonta tai ei.

[/quote]

Mä haluaisin opettajaksi teidän kouluun. Olisin valmis panostamaan opetukseen ja suunnittelemaan kaikenlaista ylimääräistäkin oppilaille, koska pidän työstäni.

Nyt olen töissä koulussa, jossa noin 30-40% oppilaiden vanhemmista ei ole oikeastaan ollenkaan lapsensa koulunkäynnistä kiinnostunut. Eikä varmaan lapsesta muutenkaan. Etsin koko ajan uutta paikkaa.

Ja valitettavasti, kyllä, asuinalue vaikuttaa. Jos on paljon vuokrataloja koulun alueella, niin näköjään oppilasaines on sitä sun tätä. Harmi, kun nämä oppilaat juuri tarvitsisivat motivoituneita opettajia, mutta ilman vanhempien tukea ei tätä työtä jaksa eikä edes oikein pysty hoitamaan.

Surullista, olen itse lapsena käynyt sitä koulua, jossa nyt olen töissä. Se oli silloin ihan tavallinen, hyvä koulu. Nyt siitä on tullut hankala slummikoulu.

[/quote]

Tarkennetaan: olet valmis suunnittelemaan ja tekemään kaikenlaista ylimääräistä, joka ei välttämättä tue oppilaiden oppimista vaan on sinusta itsestäsi kivaa.

Vierailija
9/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa on opettajia, jotka pitävät tehtävänään opettamista eikä kulkemista paikasta toiseen. Hyvä opettaja osaa opettaa ilman, että lapsille järjestetään sirkushuveja.

Vierailija
10/10 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksulliset jutut ole kiellettyjä, mutta rahan kerääminen vanhemmilta suoraan koululle on kiellettyä koulussa ja päiväkodissa. Tätä voi laillisesti kiertää keräämällä rahat esimerkiksi vanhempainyhdityksen kautta. Eikä sen tarvitse olla mikään virallinen yhdistys, jossa on sääntömääräiset kokoukset jne. Näin meillä tehdään päiväkodissakin ja lapset saavat ylimääräisiä retkiä ja muuta kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi