Himoshoppaajan päiväkirja Nyt-lehdessä: viikossa paloi 500e
Huhhuh, neidillä ikää 24, asuu vanhempien omistamassa 45 neliön yksiössä Helsingissä ja shoppailuun palaa 500 eur vko :O
http://nyt.fi/20130913-himoshoppaaja-piti-nytille-ostospaeivaekirjaa-perusviikolla-paloi-500-euroa/
Kommentit (18)
Minäkin ihmettelin miten lähihoitajalla jää noin paljon palkasta käteen. Vuorolisiä pitää olla mukana. Peruspalkka on noin 2100 euroa.
Täällä myös ihmetelty lähihoitajan nettotuloja.
Miten niin vanhempien omistamassa? Ei sellaisesta mainittu mitään, vaan päinvastoin sanottiin, että vuokraan ja laskuihin menee tonni kuussa.
Oli vanhempien omistama asunto, ja vuokra markkinatasoa edullisempi.
"Anni Ikäläinen asuu vuokralla vanhempiensa omistamassa asunnossa. Vapailta markkinoilta samankokoinen asunto maksaisi liki tuplasti."
Vituttaa tollanen kun ei lueta artikkelia kunnolla ja sitten tullaan tänne inttämään! IHAN SELVÄSTI SANOTAAN ETTÄ ASUU VANHEMPIENSA OMISTAMASSA ASUNNOSSA JA EI MAKSA SIITÄ OIKEAA VUOKRAA
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:44"]
Miten niin vanhempien omistamassa? Ei sellaisesta mainittu mitään, vaan päinvastoin sanottiin, että vuokraan ja laskuihin menee tonni kuussa.
[/quote]
Kyllä minuakin ko. henkilön shoppailu vähän kummeksutti, mutta hänen puolustukseen täytyy kuitenkin sanoa, että
1. hän shoppailee sentään omalla työllään ansaituilla rahoilla eikä yhteiskunnan tuilla ja
2. hän käyttää vain ansaitsemiaan rahoja eikä osta luotolla.
Mutta hänellä olisi oikeasti paljon vähemmän rahaa käytössä, jos vanhemmat eivät kustantaisi hänen asumistaan. Eli ei ehkä yhteiskunnan tuilla joo mutta vanhempien kustannuksella, ja vielä kehtaa leuhkia jossain lehdessä sillä...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:57"]
Kyllä minuakin ko. henkilön shoppailu vähän kummeksutti, mutta hänen puolustukseen täytyy kuitenkin sanoa, että
1. hän shoppailee sentään omalla työllään ansaituilla rahoilla eikä yhteiskunnan tuilla ja
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:59"]
Mutta hänellä olisi oikeasti paljon vähemmän rahaa käytössä, jos vanhemmat eivät kustantaisi hänen asumistaan. Eli ei ehkä yhteiskunnan tuilla joo mutta vanhempien kustannuksella, ja vielä kehtaa leuhkia jossain lehdessä sillä...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
Edustat juuri sitä mikä suomalaisissa on pahiten vialla.
Katkeraa, kateellista kyttääjää.
Siis eikös se asu vuokralla, missä sanottiin että vanhemmat sen omistaa..?
Itse asiaan, jos kyseessä olisi keski-ikäinen rouva, kukaan ei valittaisi vaan nostaisi kilpaa hattua. Eläkeläiset näyttävät olevan tässä maassa ainoa ryhmä, joilla on valta käyttää rahaa! (Eli aiempia kompaten: mitäköhän pahaa on nuoressa naisessa, joka käy töissä ja tuhlaa palkkansa, ilman että elää velaksi?)
"Anni Ikäläinen asuu vuokralla vanhempiensa omistamassa asunnossa. Vapailta markkinoilta samankokoinen asunto maksaisi liki tuplasti."
TOSSA KOHTI SANOTAAN, opetelkaa jumalauta lukemaan niin ei tarvitse kysellä typeriä!!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:15"]
Siis eikös se asu vuokralla, missä sanottiin että vanhemmat sen omistaa..?
Itse asiaan, jos kyseessä olisi keski-ikäinen rouva, kukaan ei valittaisi vaan nostaisi kilpaa hattua. Eläkeläiset näyttävät olevan tässä maassa ainoa ryhmä, joilla on valta käyttää rahaa! (Eli aiempia kompaten: mitäköhän pahaa on nuoressa naisessa, joka käy töissä ja tuhlaa palkkansa, ilman että elää velaksi?)
[/quote]
mä en vieläkään tajua, mistä te muka bongasitte, että asuu vanhempien luona. Siinä nimenomaan luki että vuokralla, onhan se jo 24 v
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:23"]
mä en vieläkään tajua, mistä te muka bongasitte, että asuu vanhempien luona. Siinä nimenomaan luki että vuokralla, onhan se jo 24 v
[/quote]
Väännetään rautalangasta: asuu vanhempiensa OMISTAMASSA asunnossa vuokralla, eli vuokraa markkinahintaa edullisemmin vanhempiensa omistamaa asuntoa. Ei asu vanhempien luona eikä vanhemilla, vaan vuokralla asunnossa, jonka ne vanhemmat omistaa.
Mä koen kyllä varsinaista maailmantuskaa, kun luen tällaisia juttuja. Eikö ihmiset tajua, että meiltä loppuu luonnonvarat? Lama on pieni ongelma siihen verrattuna...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:59"]
[/quote]
Ja jos tädillä ois munat, se ois setä. Monella AV-mammallakin olisi vähemmän rahaa käytettävissä, jos mies ei kantaisi rahaa kotiin. Toimittaja on kirjoittanut jutun itse valitsemastaan näkökulmasta. Vähän yksisilmäistä nähdä asia niin, että jutun kohde "kehtaa leuhkia jossain lehdessä sillä".
"Mutta hänellä olisi oikeasti paljon vähemmän rahaa käytössä, jos vanhemmat eivät kustantaisi hänen asumistaan. Eli ei ehkä yhteiskunnan tuilla joo mutta vanhempien kustannuksella, ja vielä kehtaa leuhkia jossain lehdessä sillä..."
Tapausta tuntematta, mitä sitten? Jos vanhemmilla on rahaa, jota eivät tarvitse, niin miksi sitä ei saisi antaa omalle lapselleen?
Minä antaisin, jos olisin samanlaisessa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:38"]
Mä koen kyllä varsinaista maailmantuskaa, kun luen tällaisia juttuja. Eikö ihmiset tajua, että meiltä loppuu luonnonvarat? Lama on pieni ongelma siihen verrattuna...
[/quote]
Onko oma kulutuksesi sellaisella tasolla, että maailman kaikki ihmiset voisivat omaksua tottumuksesi ilman huolta luonnonvarojen loppumisesta? Mikä on tietokoneesi ekologinen jalanjälki? Maailamantuska on ihan ymmärrettävä tunne, mutta kiviä lentää varsinkin tuolla Hesarin kommenteissa siihen tahtiin, että ihan hämmästyttää tämä synnittömien määrä.
Huvittavia noi lukijoiden kommentit tuon jutun lopussa! Siellä vihervassarit kokee oikein fyysistä kipua ja tuskaa tuon jutun vuoksi :D Ei ne ymmärrä, että näinä aikoina on tärkeää kuluttaa, jotta talous pyörii!
Minä ihmettelin, miten lähihoitajalla jää verojen jälkeen palkasta 2000 euroa. Olin kuvitellut, että lähihoitajilla olisi alemmat tulot. Ehkä tuossa on jotain vuorolisiä runsaasti mukana?