Miksi Suomessa paheksutaan sitä jos joku näyttää että massii on?
Suomessa tunnutaan paheksuvan sitä että joku näyttää että varallisuutensa, eli elää rehvakkaasti. Miksi näin? Miksi ei omaa rahaansa saisi tuhlata? Itse ainakin rikkaana näyttäisin sen - paksuja kultaketjuja, kallis iso kello, Ferrari autona, suuri vene, monia asuntoja joissa isoja bileitä ja paljon naisia (nuoria ja kauniita tietty).
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Junttia ja epäilen jonkinlaista narsismia joillakin sellaisilla.
Kyllähän muuallakin maailmassa varallisuus näytetään. Esim. USAssa ja Venäjällä.
Koska eivät tee sitä tyylikkäästi.
Mä ainakin olisin ihan gangsta jos rahaa olis... bitchit ympärillä ja pätäkkää takataskussa. Ja ne isot kultaketjut olis tosi jees.
Aidosti rikkailla ei ole tarvetta kerskailla ja esitellä omaisuuttaan. Se on pintaliitoporukan hommaa, naurettavaa sellaista.
On niin paljon helpompi saada mitä haluaa vrt. Sinkkuna irroittelevat naiset, kaikki katsoo paheksuen vaikka syvällä sisimmässä asustava hedonisti itkee verta kateudesta.
Kai se on jokin kylämentaliteetti. Vaikka toisaalta sekin on jännä juttu, jotain porokuninkaita tai Vesa Keskistä kyllä fanitetaan, ja heille annetaan ikään kuin "lupa" laittaa massia palamaan, mutta jos joku peruspertsa alkaa elää leveästi niin raivo on valtaisa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olisin ihan gangsta jos rahaa olis... bitchit ympärillä ja pätäkkää takataskussa. Ja ne isot kultaketjut olis tosi jees.
Tällanen alle. Kunnon gangsta-auto.
Kun mulla ei oo, niin harmittaa ja kiukuttaahan se, kun toisella on. Siitä paheksunta, eli kateus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis sormissa koko ajan pillun döllis. Bitchit aina messissä.
Amerikassa onnen mitta ja elämän tarkoitus on varallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa onnen mitta ja elämän tarkoitus on varallisuus.
Minua on aina oudoksuttanut, kun amerikkalaiset saatavat jo ihan tutustumisen alussa kysyä, paljonko on palkka. Talon hintaa on myös kysytty. Kukaan suomalainen ei ole kysynyt mun palkkaani eikä edes sitä, mitä maksoimme talosta.
Suomessa lähinnä naureskellaan heille, jotka yrittävät saada mainetta ja olla parempia kuin muut vain siksi, että heillä on rahaa. Rikkaita tyhjäpäitä, jotka käyvät paskalla samoin kuin muut.
Se kuvastaa sitä, että rahanhaltijalla ei ole arvoja, eikä sielunelämää.
No kun meidät kasvatetaan sanontojen avulla. Kel onni on, se onnen kätkeköön, ahneella on pas.ainen loppu, ken kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Aidosti rikkailla ei ole tarvetta kerskailla ja esitellä omaisuuttaan. Se on pintaliitoporukan hommaa, naurettavaa sellaista.
Jostain syystä Suomenkin rikkailla on kartanoita, veneitä, rotukarjatiloja, metsiä, sekä kalliita autoja ja autoja. Nalle, Herlin, Räikkönen jne... Harva niistä näyttää pitävän kynttilää vakan alla. Vai onko Suomessa paljonkin vähintään 100M€:n ihmisiä, jotka asuvat piilopirteissään ja ajavat vanhalla Skodalla?
Itselläni on sijoituksia ja omaisuus, no...., mutta en puhu siitä, koska se aiheuttaa kateutta. Töissä käyn vielä, mutta ei siellä tiedetä omaisuuttani. On meillä paljon asioita ja niistä ei ole velkaa. Ehkä moni ei edes ymmärrä asiaa. Silti on kyllä parempi olla hiljaa osasta asioista. Muista, että kaikki ei pidä siitä kateuden katsomisesta, joten olen hiljaa.
Silmänkääntäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä Suomenkin rikkailla on kartanoita, veneitä, rotukarjatiloja, metsiä, sekä kalliita autoja ja autoja. Nalle, Herlin, Räikkönen jne... Harva niistä näyttää pitävän kynttilää vakan alla. Vai onko Suomessa paljonkin vähintään 100M€:n ihmisiä, jotka asuvat piilopirteissään ja ajavat vanhalla Skodalla?
Et nyt ymmärtänyt, että ap:n käsitys rikkauksien esittelystä on tasoa 9 v. , joka ihailee jenkkiläisiä rap-artisteja.
Silmänkääntäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalle on wannabe aatelinen, Herlin herkkä taiteilija ja Räkä on jo tajunnut ettei millään ole enää mitään väliä.
Junttia ja epäilen jonkinlaista narsismia joillakin sellaisilla.