Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fasaani lemmikkinä. Kokemuksia?

Vierailija
25.08.2020 |

Olen meinannut hankkia fasaanin lemmikiksi lapsiperheeseen. Meillä on 105 neliön omakotitalo jossa on aika paljon tilaa. Mies ja lapset haluaisivat ottaa maatiaiskissan tai bernharndilaisen koiran, mutta itse olen aina pitänyt linnuista ja erityisesti fasaaneista joita oli meillä lapsena kotiseudulla (en viitsi kertoa missä ettei tunnisteta).

Mietin nyt vain sitä sopiiko fasaani lemmikiksi sidätiloihin häkkiin vai onko lintu ns. puolivilli? Olisiko parempi laittaa takapihalle häkkiin? Meillä on kyllä iso takapiha ja takana pieni metsä ennen naapuritontin rajaa. Asumme noin 100 km päässä pk-seudusta. Lasten uskon tottuvan nopeasti kun fasaani on aika helppohoitoinen eläin. Lapset 8v tyttö ja poika 16v.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sitä rääkymistä. 

Vierailija
2/4 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, en suosittele. Nokkivat lapsilta silmät päästä ja ovat villejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tilava ulkohäkki ihan ehdottomasti. Jos pystyt rakentamaan vielä suojaisan "mökin" häkin yhteyteen, niin aina parempi. Fasaanin hyvinvoinnin kannalta aidatulle alueelle kannattaa jättää myös kasvustoa, fasaani pitää vitikosta.

Fasaani on myös laumalintu. Eli ota useampi, mielellään muutama kana ja yksi kukko. Tuolla kokoonpanolla fasaanit pysyvät mahdollisimman stressittöminä ja hyvävointisina.

Vierailija
4/4 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on, en suosittele. Nokkivat lapsilta silmät päästä ja ovat villejä.

Moneltako ehti nokkia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi