Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
En jaksa enää ystävääni
13.09.2013 |
Ja mua harmittaa se.
Tuntuu, että mehut on imetty joka kerta ihan kuiviin kun tämän kanssa keskustelee. Hänen miehensä petti tätä jonkin aikaa sitten. Suhteesta seurasi lapsi. Ystäväni otti miehen takaisin, mutta mies kohtelee ystävääni ihan miten sattuu. Eikä ystäväni näe tätä - taikka halua nähdä.
Koko ajan valivali. Sanon taikka ehdotan mitä tahansa niin ei, olen hiljaa ja kuuntelen, ei sekään kelpaa. Ystäväni oli ennen itsevarma, ulospäin suuntautunut nainen. Tänä päivänä kaikkea muuta, romuna koko ihminen ja vain sen miehen takia. Mua suututtaa.
MItä ihmettä tässä teen?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Voisit kysyä ystävältäsi, mitä hän odottaa sinulta. Kerro, että olet antanut neuvoja, jotka eivät kelpaa hänelle. Myöskään kuuntelulinja ei tunnu sopivan ystävällesi. Kerro, että sinua suututtaa nähdä, miten huonosti ystävä antaa kohdella itseään. Kerro sekin, että olet neuvoton.
Mielestäni ystäväsi tarvitsisi hyvän ystävän antaman myötätunnon lisäksi ammattiapua. Sano ystävällesi, että hänelle tekisi hyvää saada puhua jonkun ammatti-ihmisen kanssa, joka osaisi neuvoa, miten tuollaisen tilanteen yli voisi päästä.
Myös ystäväsi mies tarvitsisi ammattiapua huomatakseen, että hänellä ei ole lupa kohdella ystävääsi huonosti. Riippuu ihan teidän keskinäisistä väleistänne, voitko kertoa tämän kaiken ystävällesi ja mahdollisesti myös hänen miehelleen.