Täydellinen mieheni petti, miten eteenpäin?
Minulla on täydellinen mies. Tai luulin olevan. Kaikki oli kuin ihanaa unelmaa: hyvät työt, koulutukset ja lapset.
Viikko sitten selvisi ensin vahingossa, että mies on käynyt juttelemassa Kikissä seksiaiheisia viestejä vieraan naisen kanssa.
Olin jo siitä aivan shokissa. Ja siinä yöllä asiaa puidessamme selvisi klo. 2 yöllä, että eikä siinä vielä kaikki: mies on pimittänyt minulta lainoja. Koko suhteemme ajan hän vannoi ja vakuutti, että tileillään ei ole mitään erikoista, haluaa vain vetää siihen rajan eikä halua näyttää niitä minulle.
Ei ole hallinnut rahan käyttöä ollenkaan. On aina ottanut lainan tai uuden luottokortin. Varojen yli elämistä. Nuo asiat on kasvaneet ja kasvaneet, lähinnä viimeisen 10 vuoden aikana. Meillä ei olisi ollut mitään ongelmaa ratkaista asiaa jo moneen kertaan -JOS VAIN OLISIN TIENNYT.
Yhteensä velkaa oli viikko sitten 31 000. Saman yön aikana realisoin itseltäni käteiset, niin että saatiin yhden pankin luotto ja luottokortti pois. Jäljellä on silti vielä 22 000. Salailun syyksi mies sanoo häpeän. Ja että ajatteli, että hoitaa ne pois ja että pelotti, että lähden jos kertoo.
Mistä tällainen selkärangattomuus johtuu? Olen ollut aina reilu, enkä nytkään pistänyt mekkalaa pystyyn, mutta shokissa olen vieläkin. Tärisen ja käyn oksentamassa työpuheluiden välillä. Olen johtavassa asemassa itse enkä voi pitää sairaslomaa.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Matto vedettiin täysin jalkojen alta. Sielunkumppanini onkin yhtäkkiä valehteleva, salaileva ja pettävä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko ne velat menossa ulosottoon vai mikä siinä oli ongelma? Kortit kiinni, vapaaehtoinen luottotietojen menetys ja saldot maksuun. Miksi sinä nyt niitä lähdit maksamaan, varsinkaan kun et saanut kuin kolmasosan niitä hoidettua. Ja ihan ekaksi ulos-ottokin olisi tarrannut kiinni sun miehen palkkaan, ei teidän yhteiseen omaisuuteen. ja niin kauan kun pettämine on puhumista, ollaan aika pienessä rikkeessä...
Tilanne oli siis veitsenterällä: seuraavaksi olisi joutunut ottamaan taas uuden lainan lyhennysten ja laskujen vuoksi. Tein maksusuunnitelman, saan maksettua itse lisää pois 7000 hetken päästä, kun saan realisoitua lisää rahaa. Jäljelle jää sitten 15t. Tuo summa saadaan tiristettyä vuoden loppuun mennessä. Itse en jotenkin edes näe miksen olisi alkanut järjestää tuota kauheaa asiaa pois. Olen itse hoitanut raha-asiani aina hyvin, vaikka tuloni on puolet mieheni tuloista. Hän on saanut ensin tehdä uraa ja edennyt, nyt juuri oli alkamassa minun uranousu.
Mene lääkärille hakemaan rauhoittavia. Hakeudu psykologille esim. työterveyden kautta. Älä maksa miehen velkoja nyt yhtään. Älä puhu miehen vanhemmille, äläkä muillekaan paitsi jos sinulla on joku erittäin luotettava ystävä. Muita päätöksiä sinun ei nyt tarvi eikä kannata tehdä. T. saman hiljattain kokenut, vieläkin toipumista yrittävä
Tää on Provo. Tyhmä menee maksamaan pettävän miehen velkoja. Vaikka ei olis pettänytkään niin todella typerää silti.
31 o00 ei ole kamalasti jos kuitenkin käy töissä. Kyllä sen itse pitää niistä selvitä.
Eikä kukaan oikeasti ole auttanut puolisoaan veloissa, nyt pelottaa ihan hirveästi, että teinkö virheen ottamalla tilanteen hallintaan..
Vaikka saatte tämän asian hoidettua niin jää se Sinulle takaraivoon. Ajanoloon se aina putkahtelee esiin, vuosienkin päästä.
Meistä jokainen on vastuussa tekemisistään. Anna miehesi selvittää tämä loppuvelka tavalla tai toisella. Mutta että hänellä täytyy olla suunnitelma miten sen tekee.
Ja koska luotto on mennyt, tulee hänen vedenpitävästi näyttää että homma on hoidossa.
Onhan se kamalaa kun aikuiseksi ihmiseksi luulemasi ihminen on jotain aivan muuta.
Minä vihaan traktoreita. Mieheni kertoi, että menee auttamaan kaveriaan traktorin hinaamisessa. No, sitä ”traktoria” hinattiin kummasti ylen aikaa. Nainen, johon oli ihastunut,
ei tiennyt että mieheni on naimisissa ja 3 lapsen isä.
Kyllä luotto meni - en luottanut enää mieheeni monessa muussakaan asiassa.
Jokaiselle meistä tulee se hetki, jolloin pitää valita. Mikä vaakakupissa painaa vai eikö mikään.
Eikö kukaan oikeasti ole auttanut puolisoaan veloissa, nyt pelottaa ihan hirveästi, että teinkö virheen ottamalla tilanteen hallintaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miehes seksi-viestittelee muille naisille ja kiitokseksi siitä, sä maksat sen velat?! Just.
Niinpä. Ei uskottavaa. En maksaisi toisen velkoja vaikka olisi miten ihana ja täydellinen mies. Etsikööt jonkun muun.
Yllättävän moni maksaa. Exä kertoi että edellinen tyttis oli maksanut hänen elarirästejä 4000e. Että kaikkea me maksellaan miehien mieliksi.
Voi hellanlettas sentään! Kun Ap:n täydellinen mies ja elämä osoittautuikin epätäydelliseksi.
Kasva nainen aikuiseksi, maailma on raaka paikka johon kuuluu vastoinkäymiset.
Hei! Aluksikkin kiitos hyvästä aloituksesta!
Minä petin miestäni naisen kanssa salasuhteessa noin 3-vuoden ajan ja jäin kiinni. No miten mieheni tästä selvisi, niin hän tilasi netistä eutanasian.
Siis mies petti ja sitten sä maksoit sen lainat?
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkärille hakemaan rauhoittavia. Hakeudu psykologille esim. työterveyden kautta. Älä maksa miehen velkoja nyt yhtään. Älä puhu miehen vanhemmille, äläkä muillekaan paitsi jos sinulla on joku erittäin luotettava ystävä. Muita päätöksiä sinun ei nyt tarvi eikä kannata tehdä. T. saman hiljattain kokenut, vieläkin toipumista yrittävä
Kiitos! Helpottaa, että jollain on sama tilanne. Hävettää ja pelottaa ihan hirveästi. Miehen ahdistus veloista on valtava ja ymmärrän nyt näkyneen sen käytöksessäänkin, on ollut äreä ja stressaantunut. Miten itse selvisit?
Sinä näet nyt miehesi eri vinkkelistä. Kestätkö katsella häntä ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan oikeasti ole auttanut puolisoaan veloissa, nyt pelottaa ihan hirveästi, että teinkö virheen ottamalla tilanteen hallintaan..
Puolisosi on varmaan käyttänyt sen 31 000 muiden naisten kestitsemiseen vai mikä oli hänen selityksensä velkaantumiselle? Jos mies on elänyt velaksi, niin miten ihmeessä kuvittelet, että vuoden loppuun mennessö velat olisi maksettu pois, eikä miehesi sen sijaan ottaisi lisää velkaa, koska sinä rahoillasi mahdollistit nyt hänelle velaksi elämisen jatkamisen.
Puuttuu vain: "Mitä te tekisitte tässä tilanteessa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Helpottaa, että jollain on sama tilanne. Hävettää ja pelottaa ihan hirveästi. Miehen ahdistus veloista on valtava ja ymmärrän nyt näkyneen sen käytöksessäänkin, on ollut äreä ja stressaantunut. Miten itse selvisit?
Mies hakeutui psykiatriseen hoitoon ja pershäiriöhän siellä todettiin. Ei varmaan tarvi mainita, minkälainen... tätä vyyhtiä nyt tässä puretaan koko ajan. Maailmankatsomukseni on pysyvästi muuttunut, en voi enää luottaa ihmisiin lainkaan.
Mistä johtuu että aina kun kuvaillaan näitä ”täydellisiä” suhteita, niin mainitaan lähinnä pinnallisia asioita; kumppanin koulutus, ulkonäkö, lapset ja iso talo tmv. Sitten ihmetellään, miten kumppani petti. Missä rakkaus ja henkinen yhteys? Vaikea kuvitella että se suhde olisi oikeasti ollut niin hyvä... Mutta pettäminen jokatapauksessa väärin.
Kukaan palkkatyöläinen ei ole korvaamaton, et sinäkään. Mene lääkäriin, pyydä unilääkkeet, nuku viikko, järjestä sitten avioero ja oma elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle tuli nyt tämä Tukholma -syndrooma. Alat syytellä itseäsi ja puolustella miestäsi.
Ihmisen mieli on kummallinen.
Mitä se Sinä häpeät, miehesi kuuluu hävetä. Anna hänen kiuhua omassa liemessään. Ota Sinä etäisyyttä. Sillätavalla kasvetaan aikuiseksi kun otetaan vastuu tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Mies on siis vain jutellut netissä?
Se on toki huono juttu, mutta ei vielä ”maailman suurin katastrofi”. Tästä pitäisi hyvän suhteen kyllä selvitä.
Mihin miehesi on tarvinnut tuon ylimääräisen rahan?
Elättekö hiukan yli varojen vai mihin se on mennyt?
Miksi mies ei ole voinut kertoa sinulle, ettei hönen rahat vasn riitä?
Nämä on hyviä kysymyksiä ja osittain samoja, mitä Väestöliiton ihminen oli kysellyt.
Mies ainakin väittää, että oli vain samana päivänä ladannut apin ja kerran jutellut. Ja kertoi mitä oli jutellut.
Ylimääräinen raha on mennyt äkillisiin suurempiin kuluihin, meillä oli vakava sairastuminen perheessä (syöpä) ja ilmeisesti siinä on jäänyt maksamatta luottovelkaa. Sitten oli tullut joku 6000t jälkimaksu, jostain projektista työssä ja yleistä yli varojen elämistä. Auton korjaukset ym tulleet hänelle aina "yllätyksenä" ja rahaa ei ole ollut.
Kertomattomuuden syyksi mies sanoo, että häpesi ja halusi olla yhtä varakas kuin kaverinsa. On köyhistä oloista ja kun luottokortteja tarjoiltiin, niin tuli hieno olo.
Jätä se sika! Hanki itsellesi hyvä asianajaja, aja vätys nurkkaan ja vie tuhkatkin pesästä. Lopuksi tanssi rajusti rakkautesi raunioilla, huuda kiukkusi ulos, itke kyyneleesi loppuun ja aloita uusi elämä!