Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täydellinen mieheni petti, miten eteenpäin?

Vierailija
25.08.2020 |

Minulla on täydellinen mies. Tai luulin olevan. Kaikki oli kuin ihanaa unelmaa: hyvät työt, koulutukset ja lapset.

Viikko sitten selvisi ensin vahingossa, että mies on käynyt juttelemassa Kikissä seksiaiheisia viestejä vieraan naisen kanssa.

Olin jo siitä aivan shokissa. Ja siinä yöllä asiaa puidessamme selvisi klo. 2 yöllä, että eikä siinä vielä kaikki: mies on pimittänyt minulta lainoja. Koko suhteemme ajan hän vannoi ja vakuutti, että tileillään ei ole mitään erikoista, haluaa vain vetää siihen rajan eikä halua näyttää niitä minulle.

Ei ole hallinnut rahan käyttöä ollenkaan. On aina ottanut lainan tai uuden luottokortin. Varojen yli elämistä. Nuo asiat on kasvaneet ja kasvaneet, lähinnä viimeisen 10 vuoden aikana. Meillä ei olisi ollut mitään ongelmaa ratkaista asiaa jo moneen kertaan -JOS VAIN OLISIN TIENNYT.

Yhteensä velkaa oli viikko sitten 31 000. Saman yön aikana realisoin itseltäni käteiset, niin että saatiin yhden pankin luotto ja luottokortti pois. Jäljellä on silti vielä 22 000. Salailun syyksi mies sanoo häpeän. Ja että ajatteli, että hoitaa ne pois ja että pelotti, että lähden jos kertoo.

Mistä tällainen selkärangattomuus johtuu? Olen ollut aina reilu, enkä nytkään pistänyt mekkalaa pystyyn, mutta shokissa olen vieläkin. Tärisen ja käyn oksentamassa työpuheluiden välillä. Olen johtavassa asemassa itse enkä voi pitää sairaslomaa.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Matto vedettiin täysin jalkojen alta. Sielunkumppanini onkin yhtäkkiä valehteleva, salaileva ja pettävä.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan tollasen naisen. Mullakin olis velkaa?

Vierailija
42/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan oikeasti ole auttanut puolisoaan veloissa, nyt pelottaa ihan hirveästi, että teinkö virheen ottamalla tilanteen hallintaan.. 

Toki olen auttanut miestäni taloudellisesti ja auttaisin varmaan veloissa, jos mieheni velkaantuisi. Mutta en todellakaan, jos hän seksichattailisi samalla muiden naisten kanssa. Joku raja sentään. Älä maksa enempää miehen velkoja, niitä rahoja, et enää näe. Ja, jos eroatte sinulla on todellakin käyttöä rahoillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saatte tämän asian hoidettua niin jää se Sinulle takaraivoon. Ajanoloon se aina putkahtelee esiin, vuosienkin päästä.

Meistä jokainen on vastuussa tekemisistään. Anna miehesi selvittää tämä loppuvelka tavalla tai toisella. Mutta että hänellä täytyy olla suunnitelma miten sen tekee.

Ja koska luotto on mennyt, tulee hänen vedenpitävästi näyttää että homma on hoidossa.

Onhan se kamalaa kun aikuiseksi ihmiseksi luulemasi ihminen on jotain aivan muuta.

Minä vihaan traktoreita. Mieheni kertoi, että menee auttamaan kaveriaan traktorin hinaamisessa. No, sitä ”traktoria” hinattiin kummasti ylen aikaa. Nainen, johon oli ihastunut,

ei tiennyt että mieheni on naimisissa ja 3 lapsen isä.

Kyllä luotto meni - en luottanut enää mieheeni monessa muussakaan asiassa.

Jokaiselle meistä tulee se hetki, jolloin pitää valita. Mikä vaakakupissa painaa vai eikö mikään.

Tätä juuri mietin, että kumpi on pahempi: elää siinä epäluottamuksessa vai aloittaa kaikki alusta.. Rahaa kun ei nyt enää ole hädin tuskin mitään. Jotenkin kun juuri lukuvuosi lapsilla koulussa alkanut ja mulla elämäni näytön paikka töissä, niin alkaa järjestää eroa ja muuttoa.. Muutettiin tähän kotiin vuosi sitten, sopimus on 2v määräaikainen, no mies sen saa maksettua yksinkin, mutta edellinenkin muutto oli kauhean työläs. Eniten hävettää sukulaisille kertominen, olen itsekin köyhistä oloista ja olen ollut se esimerkki ja toivon antajat perheelleni. 

Vierailija
44/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa näihin tarinoihin keksiä jotain muuta kuin tuo iänikuinen "itken ja tärisen". Tämä on varmaan 173. tarina jossa ap:lle tapahtuu jotain joka saa hänet itkemään, tärisemään ja menettämään yöunet.

Koska ap on jonne, hän joutuu kaivamaan aineistonsa romanttisista lukemistoista. Aloitus on nyysitty v. 1982 Nyyrikistä numerosta 2.

Vierailija
45/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista huomaa että parisuhde on pääasiassa taloudellinen liitto. Eli Ap:lle kun on tullut puolison taholta rahahuolia, ollaan heti eroamassa. Ap oli juuri "uraputkessa, nousukiidossa" . Lapsiakin on. Mutta erohan siitä täytyy toki ottaa, kun taloudelliset asiat kusevat hetkellisesti. Rakkaus on vain sana joka oikeasti tarkoittaa " anna rahaa niin saat palkaksi seksiä ja voidaan asua yhdessä ".

Vierailija
46/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt haluat antaa itsestäni tyhmää kuvaa, mutta mieheni on aidosti ollut perheelleen omistautunut ja meiltä ei ole puuttunut mitään ikinä. On käyttänyt minuun rahaa enemmän kuin itseensä. Mutta joku sellainen huonommuuden tunne hänellä on aina ollut, itsevarmuus joissain asioissa hyvin heikko, toisissa taas hyvä. En tiedä.. Kotona heillä on ollut äärimmäisen ahdistava ilmapiiri, anoppi on itse traumatisoitunut tms ja todella hankala. Höykyttänyt poikaansa kunnolla. Käytännössä nöyryytykseen saakka. 

Vierailija
47/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis vain jutellut netissä?

Se on toki huono juttu, mutta ei vielä ”maailman suurin katastrofi”. Tästä pitäisi hyvän suhteen kyllä selvitä.

Mihin miehesi on tarvinnut tuon ylimääräisen rahan?

Elättekö hiukan yli varojen vai mihin se on mennyt?

Miksi mies ei ole voinut kertoa sinulle, ettei hönen rahat vasn riitä?

Nämä on hyviä kysymyksiä ja osittain samoja, mitä Väestöliiton ihminen oli kysellyt. 

Mies ainakin väittää, että oli vain samana päivänä ladannut apin ja kerran jutellut. Ja kertoi mitä oli jutellut. 

Ylimääräinen raha on mennyt äkillisiin suurempiin kuluihin, meillä oli vakava sairastuminen perheessä (syöpä) ja ilmeisesti siinä on jäänyt maksamatta luottovelkaa. Sitten oli tullut joku 6000t

jälkimaksu, jostain projektista työssä ja yleistä yli varojen elämistä. Auton korjaukset ym tulleet hänelle aina "yllätyksenä" ja rahaa ei ole ollut. 

Kertomattomuuden syyksi mies sanoo, että häpesi ja halusi olla yhtä varakas kuin kaverinsa. On köyhistä oloista ja kun luottokortteja tarjoiltiin, niin tuli hieno olo. 

Mies varmaan esitteli sinulle nämä menot nettipankissa luottokortin tililtä, joten näit, että miehen tarinat pitää paikkansa?

Vai valehtelisiko kenties lisää pelastaakseen nahkansa?

Vierailija
48/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sinua ottamaan aikalisän. Hoida ensin itseäsi, syö, lepää ja hae apua. Mieti rauhassa, miten edetä. Olet nyt järkyttynyt ja ihan syystä. Sinun luottamus on petetty. Asiat eivät palaa ennalleen vaikka kuinka raivaisit miehesi raha-asioita kuntoon.

Minulle on käynyt vastaavaa. Miehen rahaongelmien syy oli nettipokeri. Kun vihdoin velat oli hoidettu, hän salaa otti taas lisää velkaa ja alkoi pelaaminen houkuttelemaan. Myös Tinderistä jäi kiinni, ei ilmeisesti koskaan edes viestitellyt kenenkään kanssa. Vaikka miten yritin eteenpäin, luottamus ei palannut eikä entinen suhde. On kammottavaa olla ihmisen kanssa, johon ei luota. Minäkin meinasin maksaa velkoja pois, mutta mies kielsi. Onneksi. Olisin katunut sitä. En tule koskaan ymmärtämään sitä miksi mies pisti luottamuksen säpäleiksi. Se maksoi parisuhteen, joka oli ollut onnellinen molempien mielestä.

Vierailija
49/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, melko varmasti taustalta löytyy vielä muutakin. Olen itse asiassa 99% varma, mutta toki sinun ei nyt tarvitse sitä murehtia. Nyt kun kaikki alkoi paljastumaan, tietoa tulee tipoittain...tip, tip, tip t. se saman kokenut

Vierailija
50/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vinkkejä miten selvitä tästä shokista? Sydän lyö 200 ja tärisen vain. Ajatukset vetää vuoristorataa. Nukkunut olen pari tuntia yössä viikon ajan enkä kohta enää jaksa. 

Ap 

Naiset petätte yhtälailla miehiä.

Kaikki pettävät ja valehtelevat.

Hajoa tilanteeseesi, kyllä se siitä muutaman vuoden päästä helpottaa :)

Oletko hakenut lääketieteellistä apua noihin tunne-elämän häiriöihisi?

Oli kyse yhdestä miehestä, joka et ole sinä, joten voit lopettaa uhriutumisen.

Vierailija
51/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista huomaa että parisuhde on pääasiassa taloudellinen liitto. Eli Ap:lle kun on tullut puolison taholta rahahuolia, ollaan heti eroamassa. Ap oli juuri "uraputkessa, nousukiidossa" . Lapsiakin on. Mutta erohan siitä täytyy toki ottaa, kun taloudelliset asiat kusevat hetkellisesti. Rakkaus on vain sana joka oikeasti tarkoittaa " anna rahaa niin saat palkaksi seksiä ja voidaan asua yhdessä ".

No en ole eroamassa heti ensimmäisenä. Olen ihan sekaisin tällä hetkellä. Ja kyllä taloudellinen vakaus on minulle tärkeää, mutta ei rikkaus.. En haaveile talosta, osakkeista - vaan vakaudesta. Että saan vakityön, voitaisiin käydä lomalla kerran vuodessa, ostaa oma asunto ehkä. 

Vierailija
52/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille hakemaan rauhoittavia. Hakeudu psykologille esim. työterveyden kautta. Älä maksa miehen velkoja nyt yhtään. Älä puhu miehen vanhemmille, äläkä muillekaan paitsi jos sinulla on joku erittäin luotettava ystävä. Muita päätöksiä sinun ei nyt tarvi eikä kannata tehdä. T. saman hiljattain kokenut, vieläkin toipumista yrittävä

Kiitos! Helpottaa, että jollain on sama tilanne. Hävettää ja pelottaa ihan hirveästi. Miehen ahdistus veloista on valtava ja ymmärrän nyt näkyneen sen käytöksessäänkin, on ollut äreä ja stressaantunut. Miten itse selvisit? 

Sinulle tuli nyt tämä Tukholma -syndrooma. Alat syytellä itseäsi ja puolustella miestäsi.

Ihmisen mieli on kummallinen.

Mitä se Sinä häpeät, miehesi kuuluu hävetä. Anna hänen kiuhua omassa liemessään. Ota Sinä etäisyyttä. Sillätavalla kasvetaan aikuiseksi kun otetaan vastuu tekemisistään.

Ihmeellisesti mies on saanut häpeän ap:n häpeäksi ja ongelmaksi. Ap ei edes pysähtynyt kyseenalaistamaan tilannetta, että hetkinen ollaan kaksi erillistä ihmistä ja sinä olet mokannut, en minä. Ei edes tullut mieleen, että miehen kuuluu hoitaa ongelmansa itse. Sellaista uhrautuvaisuutta, että tulee mieleen läheisriippuvuus. Ap menee ekstramailin tyypin vuoksi joka pettää ja kusettaa häntä. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin ap:lla olisi  varmasti monon kuva takalistossa ja koti pahvilaatikossa.

Vierailija
53/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis vain jutellut netissä?

Se on toki huono juttu, mutta ei vielä ”maailman suurin katastrofi”. Tästä pitäisi hyvän suhteen kyllä selvitä.

Mihin miehesi on tarvinnut tuon ylimääräisen rahan?

Elättekö hiukan yli varojen vai mihin se on mennyt?

Miksi mies ei ole voinut kertoa sinulle, ettei hönen rahat vasn riitä?

Nämä on hyviä kysymyksiä ja osittain samoja, mitä Väestöliiton ihminen oli kysellyt. 

Mies ainakin väittää, että oli vain samana päivänä ladannut apin ja kerran jutellut. Ja kertoi mitä oli jutellut. 

Ylimääräinen raha on mennyt äkillisiin suurempiin kuluihin, meillä oli vakava sairastuminen perheessä (syöpä) ja ilmeisesti siinä on jäänyt maksamatta luottovelkaa. Sitten oli tullut joku 6000t

jälkimaksu, jostain projektista työssä ja yleistä yli varojen elämistä. Auton korjaukset ym tulleet hänelle aina "yllätyksenä" ja rahaa ei ole ollut. 

Kertomattomuuden syyksi mies sanoo, että häpesi ja halusi olla yhtä varakas kuin kaverinsa. On köyhistä oloista ja kun luottokortteja tarjoiltiin, niin tuli hieno olo. 

Mies varmaan esitteli sinulle nämä menot nettipankissa luottokortin tililtä, joten näit, että miehen tarinat pitää paikkansa?

Vai valehtelisiko kenties lisää pelastaakseen nahkansa?

On luvannut, että saan katsoa ne läpi, mutta en ole vielä jaksanut. 

Vierailija
54/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mielestäsi taloudellinen petos avioliitossa pitäisi painaa villaisella?

Luuletko tosiaan, että miehen kertomus pettämisistään on totuudenmukainen? Vain kerran viestitteli ja jäi heti samana päivänä kiinni :D

Vierailija
55/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan oikeasti ole auttanut puolisoaan veloissa, nyt pelottaa ihan hirveästi, että teinkö virheen ottamalla tilanteen hallintaan.. 

On ihan eri asia AUTTAA, kuin ottaa homma haltuun, ja paapoa aikuinen, rahansa tuhlannut ihminen siihen pisteeseen, että mitään seuraamuksia HÄNELLE ei perseilystään tullut.

Toi nyt on tyhmintä mitä ikinä voi tehdä velkaongelmaiselle, kas kun on ihan selvää, että vuoden-parin päästä hän on vielä pahemmassa jamassa. Miksei olisi, kun on tyhmä muija, joka sitten hoitaa, säälii ja maksaa kaiken?

Vierailija
56/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on paljastunut epäluotettavaksi. Siksi et voi luottaa mihinkään mitä hän sanoo, vaan tulet saamaan lisää yllätyksiä aivan niin kuin joku edellä sanoi. Tärkeää on nyt pysäyttää paniikinomainen toiminta ja hakea apua. Ei palstalta, vaan ammattiapua. Sille että maksoit velat enää voi mitään, mutta hakeudu välittömästi yksityiselle parisuhdeterapeutille ja ota ensin aika itsellesi, sitten vasta miehelle. Älä sotke koko perhettä miehen sotkuihin, vaan ajattele ensisijaisesti lapsiasi ja heidän asumistaan ja elämistään, johon tarvitset rahaa. On ihan varma asia, että tuo chättikeskustelu ei ollut ainoa ja tiedät asioista tällä hetkellä vain jäävuoren huipun. Olen pahoillani, mutta kun otat järjen käteen ja haet apua, sinä ja lapset selviätte kyllä!

On tavallinen psykologinen ilmiö alkaa kantaa väärintekijän häpeää  tämän puolesta, ehkä se sinun on nyt hyvä tietää. Et voinut tietää, syy ei ole sinun eikä ole mitään hävettävää.

Vierailija
57/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on narsisti. Luepa netistä narsistin määritelmiä parisuhteessa.

Vierailija
58/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miehesi on narsistin uhri, anopin höykyttämä.

Vierailija
59/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se miehen seksiviestittely siis paljastui? Kertoiko itse vai löysitkö sinä ne veistit? Epäilen vahvasti, että hän ei ole kertonut kaikkea. Vaikka väittäisi, että viestittely on vasta juuri alkanut, uskotko häneen todella? Hän on kuitenkin valehdellut sulle raha-asioista jo vuosia.

Nyt on tärkeintä, että haet keskusteluapua itsellesi ja mahdollisesti myös rauhoittavia ja/tai unilääkkeitä, jos tuntuu, ettet pysty toimimaan ilman. Väestöliitto on ihan hyvä paikka aloittaa, mutta tarvitset nyt ennen kaikkea ihan vakituista keskusteluapua. Ja tarvittaessa käytä raha vaikka mieluummin keskusteluapuun kuin miehen  velkojen maksamiseen.

Keskity nyt itseesi ja oman taloudellisen turvasi ja mielenterveytesi vakauttamiseen. Parisuhde tulee vasta näiden jälkeen. Kannat tällä hetkellä häpeää, joka ei sinulle kuulu. Tuo epätodellinen tunne ja asioiden kieltäminen ja raha-asioiden vimmainen järjestely ovat ihan tavallisia sokkirektioita. Älä siis häpeile niitäkään vaan hakuedu avun piiriin. Ammattilainen osaa kulkea vierellä tuon sokin läpi ja auttaa sinua jäsentämään asioita.

Vähän vastaavaa kokeneena, sanon, että tossa velkaantumisessa tuskin on taustalla pelkästään mitkään liian korkeat autonkorjauskulut. Ja luultavasti pettäminen ja velkaantuminen ovat vahvasti kytköksissä toisiinsa. Miehellä on luultavasti jonkunasteista ongelmaa mielenterveytensä kanssa, mutta mitään palstadiagnooseja on turha vetää, jätetään ne ammattilaisille. Mutta toistan tämän vielä: keskity itseesi. Nyt paapot vaan miestä ja ratkot ongelmia, jotka hän on aiheuttanut. Sinua on satutettu, petetty ja sinulle on valehdeltu. Anna miehen nyt kantaa vastuu teoistaan.

Vierailija
60/89 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on käyttänyt rahat aloittajaan ja aloittajan vaatimaan elintasoon. Mutta toki mies on tässä se sika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi