Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v poika masturboi. Miten suhtautua?

Vierailija
13.09.2013 |

On tehnyt sitä jo jonkunaikaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla rauhassa, jos tekee sen itsekseen.

Omalle pojalleni jouduin sanomaan, että on täysin hyväksyttävää kosketella itseään, mutta olisi hyvä tehdä se yksin omassa huoneessa. Kerroin senkin, että se jokaisen ihmisen yksityisasia, siksi sitä ei tehdä muiden ihmisten nähden. 

Vierailija
2/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, jos ei tee sitä muiden nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kyllä ihmetyttäis jos noin pienenä.

Mutta yleisesti tuohon sanoisin, että ei kuulu sulle. Paitsi jos sinun nähden sitä tekee.

Vierailija
4/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö poika sitä "julkisesti" vai kyyläätkö sinä? Anna pojan hipelöidä itseään, siinähän oppii, miten kroppa reagoi. Miksi ei saisi tuottaa hyvää oloa itselleen? Mutta muista: älä tee siitä suurta numeroa. Jos joudut ojentamaan, tee se hienotunteisesti.

Vierailija
5/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes seisonut noin nuorena vielä.

Vierailija
6/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:18"]

[/quote]

Kyllähän se ihan vastasyntyneestä asti osalla poikalapsista seisoo. Esimerkiksi unien jälkeen herätessä. Oma poikani, 2v. on tällainen. Ja rupeaa seisomaan ja naurattamaan jos pippeliä näpelöi. Täysin normaalia.

Vierailija
7/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:13"]

No mua kyllä ihmetyttäis jos noin pienenä.

Mutta yleisesti tuohon sanoisin, että ei kuulu sulle. Paitsi jos sinun nähden sitä tekee.

[/quote]

Noin nuorena? Mä taisin aloittaa noin viisivuotiaana. En tajua miten jotkut tytöt ilmeisesti keksivät oman kroppansa vasta murrosikäisinä.

Vierailija
8/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 on siis nainen. Ja pojillahan pippeli on siinä käsillä ja näkyvillä syntymästä asti, joten ei ihme että hoksaavat räpläämisen ilot :) Itse olisin ehkä vähän huolissani, jos 8 vee ei tajuaisi noin ilmiselvää asiaa.

Vierailija
9/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin joskus lastenohjelmia katsoessa, että hänelle tulee erektio. ja sitten laittaa käden housuun. Ei tokikaan päivittäin.. Eli masturbointi oko, kun tekee omassa huoneessa? ap

Vierailija
10/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siirtyä vähemmän kiihottaviin ohjelmiin?

Vierailija
11/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä alennu kommentoimaan keskustelupalstoille. Nää vauva.fi ja kaksplussa on mulle viihdettä. Osittain siksi, että täällä on joskus ihan ääliö porukkaa. Mulla ei ole lapsia, enkä niitä tule hankkimaankaan ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen (kiitos hormonaalinen ehkäisy!)
Välillä tuntuu, että nykyajan äidit on ihan toopeja. En halua yleistää, mutta myös omassa kaveripiirissäni on näitä kyseisiä ihmisiä. 

Miksi pitää kysyä suhtautumistapa tai kasvatusohjeet netin keskustelupalstalta? Luulisi, että omat metodit ja järki toimisi... Mä en halua kohdistaa tätä aloittajaan, mutta nyt sen joudun valitettavasti tekemään...

Lapsen seksuaalisuus on semmoinen aihe, että monet äidit nousevat takajaloilleen siitä puhuessa. Lapsi kokee ensimmäisiä lähteitä jo vauvana. Tätä vaihetta Freudilaisen opin mukaan kutsutaan Oraali-vaiheeksi, eli vauva saa mielihyvää ja tyydystä imemällä tissiä tai tuttia! 

8-vuotias käy läpi ns. latenssivaihetta seksuaalisuutensa kehityksessä. Oma sukupuolisuus on jo tiedostettu muutamia vuosia sitten, joten kiinnostus omaan itseensä ennen genitaalivaihetta alkaa heräilemään. On ihan ok ja tervettä, jos 8-vuotias koskettelee itseään. Ei ole sairasta. 

Tosin joissakin piireissä sen sanotaan olevan aikaista, mutta ihmiset ovat yksilöitä. 

Miten sinun tulisi suhtautua. Niinno.. Tiivistettynä: Kahdeksan vuotias on jo sen ikäinen, että hänen kanssaan voi lähes avoimesti puhua itsetyydytyksestä ja esim. lapsien maailmaan tulosta. Missään tapauksessa ei saa kieltää itsensä koskettelua, koska se voi tuoda ongelmia myöhemmällä iällä mm. oikean ja terveen seksuaalisuuden rakentamisen kannalta. Kannattaa jutella asioista niiden oikeilla nimillä. Elämme nykyään 2010-luvulla, joten nämä asiat eivät ole enää tabuja :)

Tsemppiä 8-vuotiaan kanssa! 

Vierailija
12/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Oikeesti? :D 8v?? :D

Anteeksi, kuulostan ihan teiniltä, mutta se on vaan jotenkin ällöä.

Vierailija
13/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos joku koki nolona minun avautumiseni tänne. Mutta se on paljon helpompaa täällä, kun kavereilta kysyä poikien pippeliasioista ja änkyttää!

Ja naisena naisen kroppa on tutumpi, poikien ei niinkään.. ap

Vierailija
14/31 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäinen poika ja on harrastanut "itsensä viihdyttämistä" pienestä asti, samoin vähän vanhempi tyttäremme. Molemmille ollaan sanottu, että se on ihan ok, mutta yksin omassa huoneessa ja omassa rauhassa. Ollaan selitetty, että muut lapset voivat hämmentyä. Muistan, että itsekin tyydytin itseäni jo pikkutyttönä ja omassa kodissani siitä rankaistiin, ts. sain piiskaa, jos äiti tai isä näki. :/

Vierailija
15/31 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla 6v poika joka masturboi mielestäni ihan liian paljon. Jäänyt kiinni parina iltana ja tekee sen kuin aikuiset. Itsensä koskettelu varmasti ok, mutta poikani suoraan sanottuna vetää käteen kuin aikuiset miehet. Pojalleni olen puhunut, että tuo ei ole soveliasta, kun samassa tilassa kaksi siskoa. Tekee tuota siis iltaisin, kun on aika nukkua. Poika kertoi, että tekee sitä JOKA yö. Minun mielestä ei normaalia ja olen aika järkyttynyt tuosta toiminnasta :(

Vierailija
16/31 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne on rock mutta jää nakki pieneksi alle 10 cm 😀

Vierailija
17/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:18"]

Kyllähän se ihan vastasyntyneestä asti osalla poikalapsista seisoo. Esimerkiksi unien jälkeen herätessä. Oma poikani, 2v. on tällainen. Ja rupeaa seisomaan ja naurattamaan jos pippeliä näpelöi. Täysin normaalia.

Vierailija
18/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei edes seisonut sillloin vasta 11v

Vierailija
19/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetyydytys on ok, mutta ei muiden edessä. Rajatapaus toi siskojen kanssa samassa huoneessa nukkuva 6-vuotias, onhan se rentouttavaa puuhaa, mutta voi häiritä siskoja.

Itse kunkin kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota siihen kuinka usein lapsi "unnuttaa": meillä useammin tarkoittaa sitä että lapsella on epämukava olo jota yrittää helpottaa: monesti ennen sairastumista on ollut enemmän Itsetyydytystä.

Vierailija
20/31 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap huoli ihan normaalia :) Katso Väestöliiton sivuilta lapsen seksuaalisuuden kehityksestä. Jo vauvat koskettelevat itseään, se on enemmänkin omaan kehoon ja rajoihin tutustumista kuin seksuaalista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan