Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yhtään lapsena pullukkaa, jota ei olisi kiusattu koulussa?

Vierailija
13.09.2013 |

Tarkoittaakohan ylipaino aina koulukiesausta, jo alakoulusta lähtien?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oli -80 luvulla ala-asteiässä pullukka lapsi. Ei kiusattu. Pieni koulu. Väittäisin olleeni tuolloin niin mukavaa seuraa, ettei minua kiusattu. Luokalleni tuli myöhemmin toinen pullukka, jota sitten kiusattiin. Hän oli sosiaalisesti kömpelö ja haisi hevoselle.

Vierailija
2/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ilmoittautuu!
Kiusasin pullukoita koulussa ja joskus aikuisenakin vähän. En halua heille pahaa, päinvastoin: kiusaan siksi, että saisivat syyn laihduttaa. Hoikkana on terveellisempää elää. Muutama laihdutti ihan siksi koska ei kestänyt jatkuvaa nälvimistäni. Pelastin ehkä heidän henkensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia jotka vähänkin poikkeaa muotista ja normaalista, kiusataan aina. Silmälasien omistajia kiusataan, pullukoita kiusataan, ärrävikaisia tai muun puhevian omaavia kiusataan, niitä jotka eivät pidä tietynlaisia vaatteita kiusataan... Mikä tahansa pienikin syy riittä kiusaamiskampanjan aloittamiseksi. Pahinta kaikista on, että kiusattu syyllistetään lähes poikkeuksetta. Millaiseksi me ihmiset oikein lapsemme kasvatamme???

Vierailija
4/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla en ainakaan huomannut, että lihavempia olisi kiusattu. Ujoja ja outoja kiusattiin eli enempi luonteesta johtuvia juttuja miksi kiusattiin.

Vaatteista kiusatiin myös. Ei saanut olla samanlaisia vaatteita, koska se oli matkimista ja kaikki uudet vaatteet ihan periaatteen vuoksi aina haukuttiin. Vain niillä pomo tyypeillä oli hyvät vaatteet.

Kävin peruskouluni Vantaalla v-81-90.

Vierailija
5/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:58"]

Kaikkia jotka vähänkin poikkeaa muotista ja normaalista, kiusataan aina. Silmälasien omistajia kiusataan, pullukoita kiusataan, ärrävikaisia tai muun puhevian omaavia kiusataan, niitä jotka eivät pidä tietynlaisia vaatteita kiusataan... Mikä tahansa pienikin syy riittä kiusaamiskampanjan aloittamiseksi. Pahinta kaikista on, että kiusattu syyllistetään lähes poikkeuksetta. Millaiseksi me ihmiset oikein lapsemme kasvatamme???

[/quote]Kiusaajaa vasta syyllistetäänkin, vaikkei hänkään pahaa tarkoita.

Vierailija
6/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani oli pari läskiä, jotka olivat kiusaajia.

Vierailija
7/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:05"]

Kiusaajaa vasta syyllistetäänkin, vaikkei hänkään pahaa tarkoita.

[/quote]

Mielestäsi vuosia jatkettu systemaattinen henkinen ja fyysinen kidutus ei ole tarkoitushakuista pahaa?

Vierailija
8/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin langanlaiha ja 178 cm pitkä jo seiskaluokan keväällä. Arvatkaa vaan olinko kiusaajien silmätikkuna. Se jätti ikuiset arvet. Onneksi sitten kasiluokalla vaihdoin koulua kun liityin lentopallon nuorten maajoukkuerinkiin ja lähdin liikuntaluokalle toiseen kouluun. Siitä huolimatta toi kiusaaminen ja haukkuminen ei katoa ikinä mun muistista.

Vierailija
9/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:58"]

[/quote]Kiusaajaa vasta syyllistetäänkin, vaikkei hänkään pahaa tarkoita.

[/quote]

Ihan sama mitä tarkoittaa, mutta sitä ei-pahaa ei saa ilmentää kiusaamalla. Minulta ei heru tippaakaan ymmärrystä kiusaajille.

Vierailija
10/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut lihava, mutta ikinä en ole kiusaamista kokenut. Kyllähän nämä asiat liittyvät paljon myös siihen, minkälainen persoona itse kukin sattuu olemaan. Ehkä en vain ollut sellainen, jota olisi ollut tarve kiusata.

Totta kai joskus jotain herjaa heitettiin, mutta niin heittelin minäkin, eikä se ollut ikinä puolin ja toisin mitenkään pahantahtoista, sellaista humoristista naljailua ja mojovaa sanailua.

Vierailija
11/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:56"]

Kiusaaja ilmoittautuu!
Kiusasin pullukoita koulussa ja joskus aikuisenakin vähän. En halua heille pahaa, päinvastoin: kiusaan siksi, että saisivat syyn laihduttaa. Hoikkana on terveellisempää elää. Muutama laihdutti ihan siksi koska ei kestänyt jatkuvaa nälvimistäni. Pelastin ehkä heidän henkensä.

[/quote]

Ennustan tulevaisuutesi:saat syövän. Ilkeytesi tekee sinut sairaalsi sisältä päin. Kahden vuoden sisällä se tapahtuu. Usko pois.

Vierailija
12/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:16"]

Kiusaaja ilmoittautuu!

[/quote]

Ennustan tulevaisuutesi:saat syövän. Ilkeytesi tekee sinut sairaalsi sisältä päin. Kahden vuoden sisällä se tapahtuu. Usko pois.

[/quote]Ilkeys? Olen auttanut ihmisiä hoikistumaan! Sitä paitsi se syöpä oli jo muutama vuosi sitten, paranin, kiitos ihanien pullukoiden hoitsujen.

Vierailija
13/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:25"]

Kiusaaja ilmoittautuu!

[/quote]

[/quote]Ilkeys? Olen auttanut ihmisiä hoikistumaan! Sitä paitsi se syöpä oli jo muutama vuosi sitten, paranin, kiitos ihanien pullukoiden hoitsujen.

[/quote]

No niin. Siinäs näet. Se tulee uusimaan. 

Vierailija
14/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ilmoittautuu!

[/quote]

[/quote]Kuka tässä on se ilkeä?

Vierailija
15/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:29"]

Kiusaaja ilmoittautuu!

[/quote]

[/quote]Kuka tässä on se ilkeä?

[/quote]

Sitä saa mitä antaa. 

Vierailija
16/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ketään???

Vierailija
17/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mulla ei tuu mieleen ku yks ainoa lapsena pullukka jota ei kiusattu. Hän tosin sitten kiusasi muita senkin edestä.

Vierailija
18/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Voi tehdä itsestään luokan pellen.

Vierailija
19/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan olla koskaan kiusattu. Aika pullukka olin peruskouluaikoina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi