Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kova(?) urheilu ja hormonihäiriö. Gynejä paikalla?

Vierailija
12.09.2013 |

Urheilen n. viitisen kertaa viikossa. Käyn salilla enimmäkseen ja joskus jumpissa tai kevyellä hölkkälenkillä. Lisäksi harrastan hyötyliikuntaa niin, että menen esim. muutaman kilometrin työmatkat pyörällä. Kesän aikana ilmaantui ongelma jota ei ennen ole ollut. Kuukautiset jäivät välistä ja taas sama vaiva toistamiseen... Olen 33-vuotias kahden lapsen äiti, jonka kuukautiset ennen tätä kesää olivat aina säännölliset. Raskaana en ole, emmekä yritäkään lasta. Ehkäisynä on kondomi kunnes keksin paremman ehkäisytavan. 

BMI:ni on 20. Olen miettinyt olenko niin "rasvaton", syönkö liian vähän, urheilenko liikaa vai mikä on siinä, että kuukautiset eivät pelaa. Ei mulla niitä muuten ikävä ole, mutta olisi kiva tietää missä mennään ja koska ne seuraavaksi taas alkaa. Syön kyllä mielestäni ihan hyvin, terveellisesti ainakin, ehkä jopa liian vähärasvaisesti? 

Huomasin, että myös halut ovat hieman kadoksissa ja alakerta tuntuu kuivalta. Voisko syynä olla atrofia, minkä huomasin että saattais johtua myös hormonihäiriöstä?

Tilasin gynen ensi viikolle ja siellä kai asiat selviävät, mutta onko kenelläkään arvailuja tai omakohtaisia kokemuksia aiheesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla oo minkäänlaista ylikunnon merkkejä ainakaan.. Ylirasitus? Mitä se on? :)

ap

Vierailija
2/7 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei tietoa siis? oon yrittänyt googlaillakin, muttei oikein löydy mitään "varmaa lähdettä". Olisko edes niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ylös jos jollain olis ratkaisua asiaan?

Vierailija
4/7 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo gyne, läheskään mutta veikkaisin kyllä liian vähäistä syömistä ja kehon rasvattomuutta....varmaan itse tiedät parhaiten....

Vierailija
5/7 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raudanpuute aiheuttaa epäsäännöllisyttä?

Vierailija
6/7 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
7/7 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasitus ehkä? Laittaa hermoston ja hormonit sekaisin (kortisolin kasvu)