Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet lapseton? Ikäsi?

Vierailija
25.08.2020 |

Miten on?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei parisuhdetta

- ei turvaverkostoa 

- ei ole koskaan näin ollen tullut tunnettakaan että haluaa lapsen

- UO-velkoja vielä maksamatta

- synnytys pelottaa, haluan sektion

- haluan tulevaisuudessa matkustella, lapsi sitoisi liikaa

Vierailija
102/122 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kykene lisääntymään suvuttomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaus, jota en halua laittas eteenpäin

Sama täällä. On se vaan kummallista kuinka minua on siitä päätöksestä moitittu silti.

Vierailija
104/122 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta halusta. Tykkään lapsista, mutta muilla.

En halua lapsiperhearkea vaan spontaanisti mennä ja tulla miten mieli tekee. Työkuviotkin olen aikoinaan valinnut niin, että ovat täysin ajasta ja paikasta riippumattomia. Enkä halua asua kenenkään ihmisen kanssa saman katon alla, oli se sitten lapsi tai aikuinen. Kaikki rahatkin laitan mieluummin itseeni kuin keneenkään toiseen.

Ikinä ei ole kaduttanut.

N41

Vierailija
105/122 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N35 En enää halua. Muistaakseni nuorempana halusin tai ainakaan en "en halunnut". Mutta se aika meni syrjäytyneenä, työttömänä, työkokeiluissa jne. Jäin vaan jumiin sihen elämäntilanteeseen ja nyt olen sitten jo niin vanha etten halua. Työttömänä ja näköalattmana olen taas. En usko että edes jaksaisin tähän lapsia.

Vierailija
106/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut halua saada lapsia. Samalla tavalla kuin jollekin on luonnollista perustaa perhe, olen aina itse kokenut ajatuksen ihan vieraaksi.

Uskon, että suurimmalla osalla se rakkauden tunne omaa lasta kohtaan on järisyttävä, mutta itseni tuntien tiedän, että kaikesta siitä rakkaudesta huolimatta väsyisin äkkiä niin intensiiviseen läsnäoloon 24/7 jonkun kanssa. Lisäksi seuratessa vanhempieni huolta sairaasta sisaruksestani olen huomannut, että myös se pelko on jotain ihan järisyttävää ja imee elämänhalua. Sitä katsoessa oma valinta aina lujittuu, koska en halua sitä riskiä, että elämä menee noin. Totta kai monenlaista voi sattua ilman lapsiakin, mutta huoli lapsesta on aina ihan oma juttunsa.

Sinänsä en asiaa arjessa hirveästi mieti. Teen ihmisläheistä työtä, joka tuo minulle suurta merkityksellisyyden tunnetta. Ja muutakin elämässä on, ihania läheisiä ja ystäviä ja harrastuksia.

Vierailija
107/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 tuo edellinen

Vierailija
108/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, koska meillä miehen kanssa on vasta esikoisen yrittäminen meneillään. Saimme jo hetken iloita, mutta se ilo päättyi keskenmenoon.

N25

Vierailija
109/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Yhtään lasta en maailmaan puske näillä geeneillä. Sitä paitsi sairaus oireilee niin usein ja mulla on vahva lääkitys ettei musta kovin hyvää äitiä lapselle tulisi. Julmaa tehdä lapsi jos äiti on näinkin sairas. Ei olisi lapsellekaan mukavaa.

Vierailija
110/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi haluta lapsia? Miksi tätä asiaa edelleen kysellään ja ihmetellään? Älyttömän kipeä asia niille jotka ovat tahattomasti lapsettomia ja kiusallista ykstityiselämän kaivelua niille, jotka eivät vaan halua lapsia.

Mulla on kaksi lasta, mutta ei kissaa. Kukaan ei ihmettele, eikä kysele. Näin se pitäisi olla.

Vierailija
111/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin aikoinaan (noin kaksivitosena), että äitiys ei ole minua varten. Mietin asiaa paljon ja monelta kannalta. Koen, että tein harkitun päätöksen ja sen vuoksi en ole katunutkaan. N45

Vierailija
112/122 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kiinnostuksen puute. En ole koskaan halunnut olla äiti, kaivannut lasta tai nähnyt sellaista osana perhettäni tai tulevaisuuttani.

2. Käytännön toteutus. Aviopuoliso löytyy, mutta me ei harrasteta seksiä ollenkaan. Eli sitä lasta täytyisi ihan tarkoituksella alkaa tehdä, vahingossa en raskaaksi tule. (Palaa kohtaan 1)

Olen 33v.

Vierailija
113/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittee se vuan siulle kuulluu?

Vierailija
114/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista enkä miehistä

N24

Vierailija
115/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mies ei haluta lapsia N33 M34

Vierailija
116/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, koska en ole vielä sukukypsä

Vierailija
117/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei halua lapsia. Naiset pitävät uraa tärkeämpänä. Mutta vanhempana voipi olla yksinäistä. Jos ei ole ystäviä.

Vierailija
118/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei halua lapsia. Naiset pitävät uraa tärkeämpänä. Mutta vanhempana voipi olla yksinäistä. Jos ei ole ystäviä.

Työ on ainakin mulle todella tärkeää. Moni perheellinen on yksinäinen erinäisistä syistä, joten turha yleistää

Vierailija
119/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani ei ole halunnut tai voinut hankkia lapsia. Olin ajatellut saavani perheen mutta en ole sen perusteella kuitenkaan valinnut kenen kanssa olen. 

Vierailija
120/122 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että minulla pitäisi lapsia olla, 25v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän