Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoteihin pääsee kuka tahansa töihin

Vierailija
12.09.2013 |

Ymmärrän hyvin että koulutetut LTOt kypsyvät näiden perusritvojen kanssa, jotka otetaan suoraan peruskoulupohjalta sinne varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi. Mitä enemmän päihde- ja mt-taustaa sen parempi... Lapset on toissijaisia...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, ei ainakaan Espoon kaupungin päiväkoteihin..

Vierailija
2/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on oikeassa. Olen itse sos.alalla töissä ja järkytyn kun mun asiakkaat sanoo usein olevansa PÄIVÄKODISSA töissä! En tod. halaisi omiani heidän hoitoon. Sorry Espoo, näin myös siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin? Ei pääse ainakaan meillä päin... Satun tietämään kun olen kaupungin hallinnossa töissä. Pätevyysvaatimuksia noudatetaan julkisella puolella tarkoin koska valitsematta jätetyt tekevät nykyisin helposti valituksia ihan tavallisten virkojen ja toimien kohdallakin. Ettet nyt vain pitäisi viranhaltijoina henkilöitä, jotka ovat erilaisissa työkokeiluissa ja tukityöllistämispaikoissa päiväkodeissa? Tai koulujen harjoittelijoita, niitä on nykyisin paljon. Meiltäkin kysytään viikoittain monta kymmentä kertaa harjoittelu- ja oppisopimuspaikkoja päiväkodeissa.

Vierailija
4/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ei muuten oteta. Yliopisto tai lähihoitajakoulutuksella... Tai yksityiseksi pph:ksihan voi kyllä kuka tahansa ryhtyä.

Vierailija
5/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se ei mielestäni muuta faktaa, että lasten kanssa siellä kuitenkin pyörivät oli työsuhde vakituinen tai määräaikainen...Voit olla oikeassa, ettei vakituinen paikka heltiä, mutta valitettavasti sillä ei ole mitään tekemistä faktan kanssa, että lasten kanssa silti työskentelevät...

Vierailija
6/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toinen absurdi ääripää on, että LTOt on usein jopa kasvatustieteen maistereita. Sosionomeilla ei kai sentään ole esiopetusoikeutta?

Vierailija
7/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi voimassaolevaan työsuhteeseen vaaditaan koulutus, mutta määräaikaiseen ei. Näin meillä.

Vierailija
8/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Päihdetyöntekijänä olen nähnyt alkkiksia melko runsaasti opettajissa, yritysjohtajissa ja sossuissa. Mitkään pvkotityöntekijät ei määrällisesti esiinny tilastoissa. Mitä enemmän menetettävää, sitä enemmän yritetään pitää ongelmat piilossa. Ihan höpöä tämä ap.n väite. Ei perustu mihinkään oikeeseen tietoon. Joka ammatinedustajissa löytyy kirjavaa väkeä.

Vierailija
9/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 9. Mutta kun siellä päiväkodissa ongelma on ihan näkyvillä, kun ei piilotella.

Vierailija
10/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä siitä jos opettajissa tai yritysjohtajissa on alkkiksia. Niin jokaisessa ammattiryhmässä on. Kyse olikin siitä, ettei näillä Päivähoitajilla ole muuta koulutusta kuin eri huumelajit ja lääkkeet

Vierailija
11/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työskennellyt päiväkodeissa yli 10 vuotta(en tällä hetkellä). minulla epävakaa persoonallisuushäiriö, rankka sekakäyttöhistoria ja olen etävanhempi omille, biologisille lapsilleni.

Vierailija
12/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:02"]

Ymmärrän hyvin että koulutetut LTOt kypsyvät näiden perusritvojen kanssa, jotka otetaan suoraan peruskoulupohjalta sinne varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi. Mitä enemmän päihde- ja mt-taustaa sen parempi... Lapset on toissijaisia...

[/quote]

Päiväkoteihin sijoitetaan työkokeiluihin mt-ongelmien takia sairauseläkeellä olevia. 

Lisäksi sijaisrekisteristä löytyy jos monenmoista syrjäytynyttä, jonka on pakko ottaa jotain työtä vastaan. Esim. lähihoitajia, jotka ovat alkoholisteja ja heidät on potkittu sairaalasta pois, mutta ei ole nimikirjanotteessa mainintaa asiasta.

Kuntouttavaan hoitoon kuuluu monesti myös työharjoittelu ja näitäkin löytyy päiväkodista.

Eräs, joka ei olisi uskonut tätä todeksi, ellei olisi työnsä kautta joutunut toteamaan, että näin se vain on.

Vierailija
13/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 13 puhuu asiaa. t. nro 12

Vierailija
14/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:02"]

[/quote]

Päiväkoteihin sijoitetaan työkokeiluihin mt-ongelmien takia sairauseläkeellä olevia. 

Lisäksi sijaisrekisteristä löytyy jos monenmoista syrjäytynyttä, jonka on pakko ottaa jotain työtä vastaan. Esim. lähihoitajia, jotka ovat alkoholisteja ja heidät on potkittu sairaalasta pois, mutta ei ole nimikirjanotteessa mainintaa asiasta.

Kuntouttavaan hoitoon kuuluu monesti myös työharjoittelu ja näitäkin löytyy päiväkodista.

Eräs, joka ei olisi uskonut tätä todeksi, ellei olisi työnsä kautta joutunut toteamaan, että näin se vain on.

[/quote]

Minkätyyppisiä vaaratilanteita tai muuta haitallista on kokemuksesi mukaan seurannut siitä, että tällaisia henkilöitä on ollut esim työkokeilussa tai työharjoittelussa päiväkodissa?

Vierailija
15/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelijoita on monessa paikassa. Monilla tosiaan on jos jonkinlaista ongelmaa.

Päiväkodeissa harjoitellessaan he eivät ole yksin lasten kanssa vaan paikalla on aina joku vastuussa oleva.

Sijaisuuksia pääsee tekemään ilman koulutusta. Ihan niitä lastentarhanopettajan sijaisuuksiakin. Mutta kyllähän päivähoidon vakituinen henkilökunta syynää millaiselle sijaiselle uskalletaan lapsia jättää. ei siellä ketä tahans apääse mitä tahansa tekemään.

Vierailija
16/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:13"]

Niin ja toinen absurdi ääripää on, että LTOt on usein jopa kasvatustieteen maistereita. Sosionomeilla ei kai sentään ole esiopetusoikeutta?

[/quote]

Ei siinä paljon ilahduta oli kuinka maisteri tahansa, jos ei työtään tee lämmöllä ja antaumuksella.

Vierailija
17/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LTOt ja opettajat ovat alkkiksia teidän lastenne takia. Kasvattaisitte mukulanne, ennen kuin tuotte ne ihmisten ilmoille ja muiden niskoille.

Vierailija
18/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 18 puhuu asiaa. mun mielenterveysongelmat paheni, kun olin 4 vuotta päiväkodissa, missä yksi lastenhoitaja puhui tosi ilkeästi paitsi mulle myös lapsille. pari pahoinpitelyäkin todistin esim. kun heitti puolitoistavuotiaaan kylmälle vessan lattialle. vinoili kaikkien kuullen mun vaikeasta erosta(mies jätti) ja muuta mukavaa.

Vierailija
19/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:27"]Niin, mitä siitä jos opettajissa tai yritysjohtajissa on alkkiksia. Niin jokaisessa ammattiryhmässä on. Kyse olikin siitä, ettei näillä Päivähoitajilla ole muuta koulutusta kuin eri huumelajit ja lääkkeet[/quote]

Höpötihöpöti. Ainakaan kuntien pvkodista ei saa vakivirkaa jos ei ole tutkintoa ja laki edellyttää rikosrekisteriotetta, jossa näkyy huumerikokset. Työkokeilut on erikseen. Varmaan tiedät missä kaikkialla näitä työelämään kuntoutujia työskentelee... Vanhainkodeissa, sairaaloissa... Kaikkialla missä on kunnan tuottamia palveluja. Sellaista on elämä yhteiskunnassa.

jos taas tilastollisesti ajatellaan, on lapsella suurempi riski joutua henkisen uhan tai fyysisen koskemattomuuden uhan kohteeksi kouluissa, harrastuksissa ja perhepiirissä, kuin päiväkodeissa.

Vierailija
20/32 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.