Menisitkö huomenna töihin, jos nyt olisi pientä nuhaa ja outo olo?
Ehkä kuitenkin viisain soittaa työterveyteen ja kysyä pääseekö testeihin.
Kommentit (31)
"Pieni nuha" voi olla joku ohimenevä nenänvuoto. Eli katsoisin että tuleeko se nuha vai ei.
Outo olo nyt on vähän outo käsite.
En menisi. Töihin meneminen nuhassa jos ei ole saanut negatiivista koronatulosta olisi virallisten ohjeiden vastaista ja erittäin vastuutonta. Negatiivisesta testituloksesta huolimatta ei kannata mennä tartuttamaan muita. Aika paljon provoja näköjään palstalla. Ja provojen lisäksi vastuuttomasti toimivia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Pieni nuha" voi olla joku ohimenevä nenänvuoto. Eli katsoisin että tuleeko se nuha vai ei.
Outo olo nyt on vähän outo käsite.
Tai korona.
Pakko olisi mennä. Meitä on neljä ihmistä liian vähän töissä säästöjen vuoksi, vaikka muuta selitetään.
Ei hommat hoituisi. Pakko olisi kuten aina tehdä töitä 8e tuntipalkalla monien ihmisten edestä nollatuntisopimuksella.
Ennenkin on menty kuumeessa ja yskässä töihin. Ei korona muuttaisi mitään.
Onko ihmiset edelleen näin idiootteja? Testiin pitää mennä pienistäkin oireista ja odottaa tulosta kotona. Nyt pää pois sieltä omasta pe***stä.
Nuha ei ole tyypillinen koronan oire edes.
Enhän toki lomalla röihin mene.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Nuha ei ole tyypillinen koronan oire edes.
Eikä kurkkukipu.
Mutta “ Jos henkilöllä on lieviä oireita mutta hän on muuten terve, hänen tulee hoitaa oireitaan kotona.”
En enää jää pois töistä jos en tiedä onko flunssaa vai ei, koska minulla on tuollaista puolet ajasta. Tullut jo sen verran saikkuja että parempi säästää ne todellista tarvetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans vähän outo olo. Ihan kuin flunssa olis ihan alkumetreillä. Kesällä olin ensin 5 päivää saikulla, sitten parin viikon päästä olin taas pois kun lapset flunssassa, siitä muutama viikko olin itse taas viisi päivää pois flunssan takia, sitten taas toinen lapsi oireili eikä voinut mennä hoitoon... esimies kiroili ”päin naamaa” kun edellisellä kerralla soitin että joudun taas jäämään pois. Joka kerralla on käyty koronatestissä ja negat oli. Voin sanoa että kynnys on kova saikuttaa enää yhtään.[/
I Feel your pain. Tarpeeksi paskaa olla jatkuvasti puolikuntoinen ilman epäilyjäkin. Minä jouduin tekenään töitä 39 asteen kuumeessa ja sairaslomalla. Pomolle kerroin, mutta hän ei tarjonnut apuja kun vastaan yksin kriittisessä vaiheessa olevasta työstä. Jos olisin ollut poissa, niin asiakas olisi lopettanut asiakkuuden ja mulle ei olisi riittänyt duuneja.
Siispä tein lääkkeiden voimin tarkkuutta vaativaa työtä korkeassa kuumeessa lähes viikon. Menin vetämään asiakastilaisuuden kun koronatesti oli nega. Kesken tilaisuuden nenä alkoi valtoimenaan vuotaa verta. Hommasta selvittyäni kerroin pomolle, että olen 3 päivää saikulla. Käytännössä tein 6 h töitä noinakin päivinä pakon edessä. Pomolta vaan tuli Teams-kutsuja. ”Jos sen verran jaksat”.
Et joutunut. Kukaan tuskin sua tuli raahaamaan väkisin töihin. 39 asteen kuumeessa ollaan kotona ja levätään. Vain marttyyrit on noin kipeinä töissä.
Menisin jos nuha pysyy kurissa nenäsumutteella. Teen keikkatöitä enkä uskalla saikuttaa ellei ole pakko, koska pelkään että muuten töitä saa jatkossa vähemmän.