Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö itse laatoittamaan kylpyhuoneen ja saunan

Vierailija
24.08.2020 |

En viitsisi maksaa rärkyttävää summaan laatottajalle, eikös ne ola aika juoppojakin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukat pohjat väkevillä ja vaikkapa juomapeliä ennen saunomista. Sitten reippaasti saunomaan ja antaa pullon kiertää saunoessa. Kyllä joku laatoittaa aivan varmasti.

Olisit lukenut edes ekan kommentin.

Vierailija
22/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Tein itse, täysin amatöörinä 30v naisena saunan, kylppärin ja pukuhuoneen laatoituksen. Mies oli apuna ja tietää ja osaa, vaikka sekin on vain insinööri eikä mikään remppareiska. Laatoitus oli kuitenkin minun vastuualuetta. Tein itse laatoituksen ja leikkaamiset, paitsi laattojen keskelle jos tarvitsi reiän (putkelle tms) niin mies teki ne puolestani.

Meillä onnistui koska ei ollut kiirettä. Rauhassa luin ohjeita, katsoin paljon videoita, luin keskustelupalstoja. Eli keräsin tietoa aiheesta riittävästi.

Mitään ei tehty "sinne päin" tai "ihan sama". Otin aina kaikesta selvää ja luin tarkkaan ohjeita, ei mitään sähläämistä. En halunnut olla epävarma mistään ja myöhemmin katua.

Tehtiin pohjat hyvin, koska vaikeetahan se on jos on kuoppaa, röpelöä, kynnyksiä, yms epätasaisuuksia. Mutta kun tehtiin kunnolla tasaiset pohjat ja valittiin vähän pienempi laatta niin ei oikeastaan tullut mitään ongelmia.. no laatat loppui kesken mutta niitä sai onneksi lisää. Ja no, työ oli paljon PALJON hitaampaa kuin oltiin suunniteltu, siis useita viikkoja hitaampaa.

Tällä kokemuksella uskaltaisin kyllä tehdä jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi itse säheltämään, jos en 120% varmuudella tiedä, mitä teen. Vesivahinko ei ole erityisen mukava yllätys. 

Saa sählää huolella, jos laatottaen meinaa vesieristeen rikkoa.

Laatoitin kylppärini ja vesieristyksen tekijä lainasi välineitä antaen ohjeet. Ei tullut poohojolaasta jälkeä, mutta opettava projekti.

Ennemminkin olisi huolissani siitä, että laatoittaja ei tajua/osaa tehdä sitä vesieristystä, vaan laittaa laitat pahimmillaan ilman mitään erityksiä. Siksi en lähtisi itse säätämään ellen todella osaa hommaa. 

No, kylppäreitä on Suomessa tehty vuosisadan ilman mitään vesieristeitä ja ihan hyvin ovat pärjänneet.

Vierailija
24/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on. Tuonhan osaa tehdä kuka tahansa kun katsoo Juutube-videoista ohjeet.

Vierailija
25/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossahan tuota ei saa itse tehdäkään, mutta kai se ok-talossa on luvallista. Hyviä you tube-videoitahan kyllä löytyy netistä. Eihän se nyt mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
26/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, kylppärin ja saunan. Mies teki pohjatyöt, minä tein laatoituksen. Laatoitus oli hyvää hermolepoa työpäivän jälkeen mutta olin aika perfektionisti, että kaikki menee varmasti suoraan. Paitsi kaadot :D

Ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta mutta sain hyvät ohjeet.

Vierailija
27/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo nyt vaikeaa, ja varmasti saa tehdä itse, vesieristyksen teossa pitäisi olla virallinen todistus kelpoisuudesta. Tosin kukas sitä nyt voi omassa kodissa estääkään, vaikka ite tekisi, vastuukysymys ja vakuutusasiaa sitten on eri juttu. Itsellä kun ei vesieristeet edes ole alunperin, niin varmaan voi laittaa itse!

Vesieristys pitää tehdä säännösten mukaan ja tarkastaa, erityisesti jos asut asunto-osakeyhtiössä. Omakotitalossa voit tehdä mitä vaan mutta vakuutusten kannalta kuitenkin oikein. Jos pohjatyöt (tasoitukset) ja vesieristys on tehty kunnolla, ei laatoitus on se vaikein juttu. Kyllä onnistuu itsekij tehtynä kun jioku vähän antaisi aloitusapua. Lattiakaivojen vesieristeissä pitää sitten olla tarkkana.

Vierailija
28/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossahan tuota ei saa itse tehdäkään, mutta kai se ok-talossa on luvallista. Hyviä you tube-videoitahan kyllä löytyy netistä. Eihän se nyt mitään rakettitiedettä ole.

Mihin perustuu väite, ettei laatoitusta saa tehdä itse kerrostalossa?

Vierailija
29/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan laattasirkkeli kouraan ja tulta päin! Haluaisin myös nähdä kuinka teet läpiviennit rikkomatta laattaa. Saati sitten laattajaot, aivan liian moni aloittaa reunasta täydellä laatalla.

Vierailija
30/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö tuskin antaa amatöörin käydä laatoitushommiin. Taloyhtiöhän siis valvoo työtä purusta valmiiseen asti.

Vierailija
31/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sekoitetaan siihen, että vesieristämiseen taloyhtiöt yleensä vaativat sertifioidun tekijän. Laatat saa osakas itse lätkiä siihen päälle.

Nykyään pitää asbestikin ottaa huomioon, jos puretaan vanhat pois.

Vierailija
32/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sekoitetaan siihen, että vesieristämiseen taloyhtiöt yleensä vaativat sertifioidun tekijän. Laatat saa osakas itse lätkiä siihen päälle.

Nykyään pitää asbestikin ottaa huomioon, jos puretaan vanhat pois.

Ei taloyhtiö kyllä anna kenen tahansa niitä laattoja "lätkiä". Toki valvojahan työtä seuraa.

Vierailija
33/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme katsomassa yhtä ihan kivaa ja potentiaalista taloa, valitettavasti isäntä oli päättänyt harjoitella kylpyhuoneessa itse kaakelointia. Oli niin epämääräisen näköinen askartelu, että lähdettiin saman tien pois.

Vierailija
34/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan laattasirkkeli kouraan ja tulta päin! Haluaisin myös nähdä kuinka teet läpiviennit rikkomatta laattaa. Saati sitten laattajaot, aivan liian moni aloittaa reunasta täydellä laatalla.

Ei se mitään rakettitiedettä ole, hyvin onnistuu amatööriltäkin, kunhan katsoo muutaman videon ja lukee aiheesta. Ongelma on löytää ammattilainen joka tekee kunnolla.

Ammattilainen tekee hyvin päivässä

Paska työmies huonosti parissa päivässä

Amatööri tekee ihan ok viikossa.

Vierailija
35/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan naiset rakentaa vaikka talon itse omin kätösin. Ja vauvapalstan naiset on kaikki rikkaita.

Täydellisiä naisia täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän