Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on ihan lempeä ja väkivallaton, mutta kannattaa ruumiillista kurittamista?

Vierailija
24.08.2020 |

Ihan tavallisen kiltin kolmasluokkalaisen tytön isäpuoli on sitä mieltä, että pitäisi tarvittaessa voida kurittaa remmillä ja perusteluna on se, että kun tässä iässä oppii kurin, on sitten muutaman vuoden päästä kaikilla paljon helpompaa.

Mitä mieltä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko siis jonkun satunnaisen "isäpuolen" piestä lastasi? Ei sillä että se olisi kenenkään muunkaan tehtävä.

Vierailija
22/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu sellaiseen henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan missään nimessä, käännytä mies pois, koska se vahingoittaa lasta. Lapsen ei pitäisi olla isällä, jos on riski että kohtelee kaltoin. Aikuisena lapsi haluaa kuulla, jos isä on sellaista ajatellut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme 8-vuotiaan käytöksessä on sellaista, että isäpuoli tarjoaisi remmiä? Aiheuttaako isäpuoli perheessä eniten ongelmia? Onko isäpuoli itse saanut remmiä ja jos on, mistä syystä ja mitä muuta taustalla oli?

Ei mielestäni käytöksessä ole mitään erityistä. Siis tietenkin on välillä tottelematon, uhmakas, joskus kiukuttelee, mutta mielestäni ihan normaalin rajoissa. Mies on sitä mieltä että jos samasta asiasta on pitänyt jo monta kertaa sanoa, pitäisi siinä vaiheessa kurittaa.

ap

Vierailija
24/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, ylk, yök!! Mahdollisimman kauas hittoon täältä. Niin minä ajattelisin.

Vierailija
25/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme 8-vuotiaan käytöksessä on sellaista, että isäpuoli tarjoaisi remmiä? Aiheuttaako isäpuoli perheessä eniten ongelmia? Onko isäpuoli itse saanut remmiä ja jos on, mistä syystä ja mitä muuta taustalla oli?

Ei mielestäni käytöksessä ole mitään erityistä. Siis tietenkin on välillä tottelematon, uhmakas, joskus kiukuttelee, mutta mielestäni ihan normaalin rajoissa. Mies on sitä mieltä että jos samasta asiasta on pitänyt jo monta kertaa sanoa, pitäisi siinä vaiheessa kurittaa.

ap

Koittakaa nyt ymmärtää että lapsi ei voi muistaa vielä kaikkea ja pitäisi perustella asioita, keskustella miksi esim. purukumi laitetaan roskikseen - että se jää mieleen. Ja lapsen tunteiden näyttäminen pitää olla sallittua, ymmärtää, eikä tukahduttaa kokonaan. Eroa miehestä ja pidä hänet lapsista kaukana. -Lapsen ei tarvitse olla isäpuolen kontrollissa ja komenneltavissa eikä nöyryytettävänä tai alistettavana, vaan itse päätät lapsen asioista. Toki jos on kyse siitä ettei lapsi jää auton alle, niin voi olla napakka sana. Tytöille tekee erityisen pahaa jos joku rikkoo koskemattomuutta ja on kimpussa koko ajan, ja aikuisena vielä se voi olla trauma.

Vierailija
26/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko siis jonkun satunnaisen "isäpuolen" piestä lastasi? Ei sillä että se olisi kenenkään muunkaan tehtävä.

En tietenkään anna. Rupesin kysymään tätä täältä, koska mietin, että miksi asia mahtaa olla niin tärkeä, että siitä ihan vakavissaan kysyy ja asiasta on halunnut keskustella. Koska kyse ei tosiaan ole sellaisesta, että jossain tietyssä tilanteessa olisi pinna palanut ja sen tähden olisi halunnut kurittaa.

ap

Vierailija
27/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään anna. Rupesin kysymään tätä täältä, koska mietin, että miksi asia mahtaa olla niin tärkeä, että siitä ihan vakavissaan kysyy ja asiasta on halunnut keskustella. Koska kyse ei tosiaan ole sellaisesta, että jossain tietyssä tilanteessa olisi pinna palanut ja sen tähden olisi halunnut kurittaa.

ap

Niin. Tiedät kuitenkin että hänellä on siihen valmius, pystyy sen perustelemaan itselleen ja kokee jopa velvollisuudekseen, kun tilanne niin hänen mielestään vaatii. On siis vain ajan kysymys milloin pieksee tyttäresi.

Vierailija
28/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on miehesi, kannattaa vakavasti harkita jotain tunnetaitokurssia tms. Sinulla on selkeästi täysin vääristynyt käsitys muiden ihmisten luonteenpiirteistä, kun pidät häntä lempeänä.

Vierailija
29/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiillisesta kurituksesta luopuminen on yksi keskeisistä syistä siihen, miksi nykysukupolvet ovat kiittämättömyydessään aivan omaa luokkaansa. Ei ole koskaan näytetty kaapin paikkaa, joten luulevat, että voivat itse päättää sen.

Vierailija
30/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiillisesta kurituksesta luopuminen on yksi keskeisistä syistä siihen, miksi nykysukupolvet ovat kiittämättömyydessään aivan omaa luokkaansa. Ei ole koskaan näytetty kaapin paikkaa, joten luulevat, että voivat itse päättää sen.

En ihan hahmota, miten kolmosluokkalainen oppisi jotain kiitollisuutta siitä, kun saa vyöstä takapuolelleen? Avaatko vähän?

Vierailija
31/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittanut seurustelua miehen kanssa, jonka mielestä selkäsaunat ovat hyväksyttyjä.

Vierailija
32/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla tällainen ihminen on väkivallaton? 

Ei hakkaa aikuisia eikä laske lasten kuritusta väkivallaksi?

Vierailija
33/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä, miten ja kelle sitä kiitollisuutta pitäisi osoittaa? Ja miten sitä oppii, kun piestään? Taitaa sinutkin olla hakattu vähän vinksahtaneeksi.

Vierailija
34/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä ihmisiä, jotka eivät kykene luomaan auktoriteettia lapsiinsa ilman väkivaltaa.

Vierailija
35/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa positiivista sentään se, että uutta miestä kiinnostaa osallistua kasvatukseen. Toisia ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
36/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa aika syvällinen aloitus. Minun täytyy sanoa että kaikki ruumiillista kuritusta kannattavat vanhemmat joita olen tavannut ovat traumatisoituneita tai ääriuskovaisia. Lapset, varsinkin tytöt, jotka ovat noista kokeneet, ovat usein täynnä äärimmäistä passiivista vihaa eikö heidän seurustelusuhteensa koskaan onnistu, koska he eivät vain tunne mitään. Pilalle hakattu siis.

Itse en koskaan suostuisi seurustelemaan naisen kanssa, joka hyväksyisi ruumiillisen kurituksen, sen signaali on se, että joka on vahvin, määrää rangaistukset ja se ei ole kauhean hyvä juttu lapsille. Niin paljon huomaan vihaa vanhemmilla ihmisillä.

Vierailija
37/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aika syvällinen aloitus. Minun täytyy sanoa että kaikki ruumiillista kuritusta kannattavat vanhemmat joita olen tavannut ovat traumatisoituneita tai ääriuskovaisia. Lapset, varsinkin tytöt, jotka ovat noista kokeneet, ovat usein täynnä äärimmäistä passiivista vihaa eikö heidän seurustelusuhteensa koskaan onnistu, koska he eivät vain tunne mitään. Pilalle hakattu siis.

Itse en koskaan suostuisi seurustelemaan naisen kanssa, joka hyväksyisi ruumiillisen kurituksen, sen signaali on se, että joka on vahvin, määrää rangaistukset ja se ei ole kauhean hyvä juttu lapsille. Niin paljon huomaan vihaa vanhemmilla ihmisillä.

Vielä muutama vuosikymmen sitten remmin käyttö oli varsin tavanomaista. Onko kaikki sen ajan ihmiset traumatisoituneita?

Vierailija
38/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kovaa kuria tuon ikäiselle pitäisi pitää?

Vierailija
39/47 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He pelkäävärt seurauksia eli mitä tulee jos ei rangaista, ettei tule kunnon ihmistä. Yhtään normaalille vanhemmalle tai muulle kasvatajalle ruumiillinen kuritus on viimeinen vaihtoehto, jota ei todellisuudessa koskaan käytetä, vaikka sen ajatuksena hyväksyisikin.

Todellisuudessa monia niistä jotka käyttäytyvät nuorena ja aikuisena todella huonosti ON lapsena kuritettu ruumiillisesti JA muutoinkin kohdeltu huonosti, eikä kasvatettu ja huolehdittu normaalisti eli ruummiillinen kuritus on vain pahentanut asioita. Silloin ei-toivotun käytöksen takana on vain turvattomuutta, vanhempien arvaamatonta käytöstä tai nuoren kohtuutonta rajoittamista ja sitä, että häntä ei oteta yksilönä. Impulssiivinen tai "ärsyttävä" käytös voi olla perinnöllistä, valitettavasti edelleen puhutaan "muotidiagnooseista", eikä apua saa ajoissa.

Ymmärsin aloituksen niin, että murrosikä olisi helpompi jos nyt laitetaan kova kuri. Mutta murrosikäänhän kuuluu se uhma ja ajoittainen huono käytös. Se on ns. normaalia.

Vierailija
40/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei meillä 3lk:lainen ole tottelematon eikä uhmakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi