Auttakaa vauvan koon arvioinnissa! Pitää ostaa talvivaatteet etukäteen...
Mies lähtee Tallinnaan ja tuo Lennen talvivaatteet, mutta mistä tiedän minkä kokoinen poika on talvella? Poika on syntynyt 10.2. 2006 ja oli syntyessään 3785g ja 52cm.
1kk 4500g 56,0cm
2kk 6115g 60,0cm
3kk 7025g 64,5cm
4kk 8000g 68,0cm
5kk 8155g 71,8cm
Me vanhemmat ollaan äiti 171cm ja isä 180cm (ja ihan normaalipainoisia 64kg ja 80kg mut eihän sillä nyt olekkaan merkitystä...!)
Eli voisiko noista nyt päätellä jotain minkä kokoinen poika olisi lokakuussa ja maaliskuussa?
ELI minkä kokoiset talvivaatteet kannattaa hommata?
-Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista melko mahdottomaan kysymykseen!
Kommentit (11)
Hihoja voi vähän kääräistä niinkuin lahkeitakin.
ja pituuskasvu hidastuu jossain vaiheessa?
Minkä kokoisia on yleensä noin yksivuotiaat pojat?
AInakin meidän keväällä alle 75-senttiselle tytölle sopinut " hyvin" 80-senttinen haalari, kun siinä on takana sellanen kuminauha jonka voi asettaa selkään eikä siis haarat laahaa ihan jossain.
Mutta tämä poika vaikuttaa vähän keskivertoa pidemmältä.
Jos lapsesi on kasvanut nopeasti, ottaisin 86. Haalari mielummin, koska liian isot housut ovat tosi kömpelöt kävelyä opettelevalle. Kasvu usein tasaantuu kun ikää tulee lisää. Keskivertovaatekoko esim. 2-vuotiaalla on 92.
Mutta lapset ovat hyvin yksilöllisiä kokojen suhteen, luonnollisesti.
Siis jos miettii ottaako 80 vai 90cm
Mittaa jossain kaupassa haalari (itse suositelen kokoa 86cm) kaulasta nilkkaan. Tätä mittaa pitää sitten verrata ulkomailla katseltavaan haalariin. Kokolappuihin nimittäin ei voi luottaa.
Isäni osti minulle ja isosiskolleni " merkkifarkut" Viipurista ja tuumakoot erosivat yhdellä. Kas kummaa, isosiskoni housut mahtuivat hänelle hyvin mutta minä en saanut omiani polvia pitemmälle. Olivat lahkeesta yli 30cm lyhyemmät kuin siskon housut. Isä vain ei ollut tajunnut verrata vaan luotti kokolappuun.. näinkin voi käydä.
kun puhutaan liikkumista opetteleva lapsen vaatteista.
luulis menevän koko talven?