Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä? Kaverin miehen synttärit.

Vierailija
24.08.2020 |

Kaverin mies täyttää pyöreitä, eli ihan jopa 50 vuotta. Meidät on kutsuttu juhliin jo kauan sitten, yhteislahjaan on pyydetty rahaa jne. Juhlat ovat lauantaina ja nyt kaveri lähetti minulle ja parille muulle viestin, että "voisitteko ystävällisesti auttaa valmistamalla juhliin ison salaatin. Se voi olla mitä vaan, luotan makuunne."

En todellakaan halua osallistua juhlien järjestämiseen! Mielestäni jos kutsuu ihmisiä synttäreille, ne eivät ole nyyttärit, ellei asiasta ole etukäteen sovittu. Ei ainakaan tässä iässä. Jonkun viinipullon vien mielelläni, mutta minusta tuo on nyt liikaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa nyt vain tekisit salaatin. Ehkä outo pyyntö, mutta turha tuosta tehdä isompaa asiaa.

Vierailija
2/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiasta olisi pitänyt keskustella hyvissä ajoin. Ei vieraiden kuulu tarjoilusta huolehtia. Törppöä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava salaatti, jos sen tekemiseen tarvitaan kolme ihmistä.

Vierailija
4/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis emäntä odottaa, että kukin meistä tekisi erikseen ison salaatin. Hän on ostanut grillattavaa ja vieraita on ilmeisesti kutsuttu aika paljon. Siltikään minusta ei ole asiallista tuo. Emme edes ole ollenkaan läheisiä, vaan naapureita.

ap

Vierailija
5/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulisi tuossa kohtaa yllättävä, mutta voittamaton este. Ätshii.

Vierailija
6/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti siis emäntä odottaa, että kukin meistä tekisi erikseen ison salaatin. Hän on ostanut grillattavaa ja vieraita on ilmeisesti kutsuttu aika paljon. Siltikään minusta ei ole asiallista tuo. Emme edes ole ollenkaan läheisiä, vaan naapureita.

ap

Kaverista etäiseksi naapuriksi. Jaajaa

Vierailija
7/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Olisi jo kutsussa maininnut, että kyseessä on nyyttärit.

Vierailija
8/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtava salaatti, jos sen tekemiseen tarvitaan kolme ihmistä.

Täh?

Vierailija
9/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut, että on etäinen naapuri, vaan että emme ole läheisiä ystäviä. Olemme siis kavereita ja tapailemme lähinnä siksi, että asumme lähekkäin ja sitäkin harvakseltaan, muutaman kerran vuodessa sen lisäksi, että törmäämme kadulla. 

ap

Vierailija
10/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö jos ahdistaa.

Vierailija
11/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hän vastasi, kun kerroit ettet halua osallistua järjestelyyn.

Ja paloivatko käämisi niin, että ilmoitit samantien ettette osallistu koko juhliinsa?

Vierailija
12/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

"voisitteko ystävällisesti auttaa valmistamalla juhliin ison salaatin"

Käsittäisin, että yhtä salaattia tuossa ollaan vailla. Mutta voittehan jokainen tehdä oman ja sit sekottaa ne juhlapaikalla 😂

Vierailija
13/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aivan varmasti tekisi tuota salaattia.

Juhlijan olisi pitänyt heti ilmoittaa, että juhlat pidetään nyyttäripohjalla.

Jos ei ole varaa pitää viiskymppisiä niin sitten niitä ei pidetä.

On itse tietenkin ostanut vain alkoholia juhliinsa, ja niinpä ei ole rahaa enää jäänytkään muuhun tarjottavaan.

Haluaa että juhlat muistetaan siitä, miten paljon ilmaista viinaa olin hänen viisikymppisjuhlissaan.

Minä keksisin äkkiä itselleni flunssan oireet, joilloin en saisi mennä juhliin, enkä menisi missään muussakaan tapauksessa, noin törkeän pyynnön jälkeen.

Vierailija
14/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kaverilta astiaa salaatille ja pyytäisin rahaa ainesosiin. Itse en alkaisi tarpeita hankkimaan omasta pussista koska kyse ei ole nyyttäreistä. Mutta sen verran voisin auttaa että sen salaatin tekisin.

Vierailija
15/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tyhjätasku juhlija tai loputtoman ahne kaveri.

Moista en itse kehtaisi pyytää kutsutuilta, en koskaan, ellei ja aluperin ilmoiteta että nyyttäreinä sitten juhlitaan.

Mitkä juhlat ne semmoset ovat, että kutsutut tuovat ruuan mukanaan.

Varmaan muilta kutsutuilta on pyydetty jotain muuta ruokaa tuotavaksi.

Vierailija
16/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"voisitteko ystävällisesti auttaa valmistamalla juhliin ison salaatin"

Käsittäisin, että yhtä salaattia tuossa ollaan vailla. Mutta voittehan jokainen tehdä oman ja sit sekottaa ne juhlapaikalla 😂

Et ehkä tiennyt, mutta suomen kielessä käytetään tässä tapauksessa yksikköä. 

"He laittoivat hatun päähän", eikä "he laittoivat hatut päihin."

Vierailija
17/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti. Ei voileipäkakkua tai mitään muuta työlästä. Mä voisin tehdä vaikka heti sangollisen jos kerran lihat on talon puolesta. Saattaa olla jääkaapit täynnä tarjottavaa proteiinia ja juomia.

Vierailija
18/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmoita että et tee etkä tule juhliin ollenkaan.

Vierailija
19/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaveri, mies tekee salaatin.

Vierailija
20/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan törkeää pyytää tollaista yhtäkkiä. En todellakaan tekis mitään salaattia. Laittaisin varmaan vielä viestin alulla " Siis hetkinen... " ja kysyisin mikä homma oikein on kyseessä, kun viime tingassa ja täysin yllättäen pyydetään nyyttärimeininkiä. Mua varmaan v*tuttais ku pientä sikaa, jos joku tekis noin. 👹

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän