Lyhyt muistikatkos ,unohdin lapseni nimen!
Juttelin vanhan tuttuni kanssa kuulumisia, ei olla nähty pitkään aikan. Hän kyseli lasteni nimiä. Yht'äkkiä tuli täydellinen black out, jouduin muutaman sekunnin miettimään lapseni nimeä. Tätä keski ehkä 5 sek. Onko merkkinä jostakin vakavasta tollanen vai selittyykö unenpuutteella ja stressillä?
Kommentit (24)
Kuopuksen (tyttö) ollessa pieni, havahduin kerran kaupassa... pyörittelin käsissäni kasaa kivoja, pieniä vaatteita, jotka suunnittelin ostavani. Havahduin sitten, että vaatteet ovat kaikki pojalle. Ai niin, mulla onkin tyttövauva!
Mulla menee usein lasten nimet sekaisin. Ovat tyttö ja poika, nimet alkaa samalla kirjaimella. Myös mieheni nimi alkaa samalla kirjaimella!
Joskus sekoitan meidän kissan ja tyttären nimetkin, ja ne eivät ala samalla kirjaimella edes. Ovat tyttöjä molemmat :)
Joskus jos on sukua paikalla, sekoitan pikkuveljieni ja poikani, tai pikkusiskoni ja tyttäreni nimet keskenään!
Aina kun haen lapsen tarhasta, joudun ulko-ovella summeriin esittelemään itseni tyyliin "Maijan äiti täällä". Joudun pinnistelemään etten sano omaa nimeä lapsen nimen sijaan :D
Ihanaa, toiset ovat yhtä sekaisin kuin minä! :D
nimim. Musti-Mirri-Heikki-Annikki-Kuka sä nyt olitkaan
Mieheni ainakin sekoittaa jatkuvasti lapsemme keskenään. Ei edes huomaa kutsuvansa erityisesti nuorempaa vanhemman nimellä, mutta toisinkin päin.
Vähän aiheen vierestä: Olen nimikoinut väsyneenä omia vaatteitani.
Mä olen unohtanut vastaavasti n. 5 sekunniksi oman nimeni esittelyn hetkellä tai joskus toistanut papukaijamaisesti sen henkilön nimen, jota parhaillaan olin kättelemässä. Oon varmaan useampaan otteeseen saanut aika jurvelon leiman. Unohdan myös säännöllisesti lasteni lukumäärän (2). Olen myös pakannut lasten leikkitreffeille itselleni vaihtopikkuhousut mukaan, ajellut autolla takakontti auki/käsijarru päällä/työnnellyt hampaat irvessä rattaita huomaamatta lainkaan, että renkaissa ei ole yhtään ilmaa, availlut ulko-ovea tissit imetyspaidan aukoista törröttäen (postilähetti ihmeissään) jne jne. Mitäpä sitä ei sattuisi kun on tarpeeksi univajetta.
Mä en muistanut heti, minä vuonna kuopukseni syntyi. Kysyttiin lapseni syntymäaikaa ja mä jäin miettimään ihan tosissaan, että mikäs vuosi se silloin olikaan. Voi luoja, miten noloa!
Unenpuute ja stressi. Ja ehkä vielä se, ette ollut ihan täysillä mukana keskustelussa, ehkä ajattelit muuta tms. Tai jännitit? Mutta siis unenpuute ja stressi aiheuttaa tuollaista.
Heh, mun esikoisen 9v. synttäreillä 3kk ikäinen kuopus istui mun sylissä, itkeskeli ja oli rauhaton. Puhelin siinä sitten ääneen, että kohta mieheni tulee ottamaan tämän, no, mikä tää nyt on, tää vauva?! Pojan kaveri katsoi mua vähän hölmistyneenä ja sanoi, että vauvan nimi on kyllä x. Juu. Ei vaan muistunut mieleen.
Ihan Ihan normaalia minusta :D Tästä on vuosi aikaa, enkä ole seniili.
Kyllä se selittyy väsymyksellä. Tosin mä en edelleenkään muista kaikkien lasten sotuja ulkoa vaikka kaikki ovat olleet olemassa 6-15 vuotta. esikoisen tunnuksen muistan.
Minä vastasin monesti kun esikoinen oli vauva että "tyttö" kun sukupuolta kysyttiin. On kylläkin poika. Ja molempia lapsia olen kutsunut ihan himmeillä nimillä joskus, hyvä että alkukirjain on ollut oikea. On sitä itsekin ihmetellyt :D
Minä sekoitan miehen ja lasten nimet vähän väliä keskenään, kaksi lasta.
Ihan normaalia ihmisaivojen inhimillisyyttä taitaa olla tuollainen.
Varmasti voi selittyä aiemmilla. Itsellä alkoi epilepsia noin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 23:01"]
Varmasti voi selittyä aiemmilla. Itsellä alkoi epilepsia noin.
[/quote]
..korjaan. Kesti kyllä kauemmin kuin 5 sekunttia.
Mä kutsun lapsia näin: "Tiina-Maija-Jussi-Musti-Mirri ja niin edespäin, keitä nyt olettekin ja miksi täällä asuttekin, tulkaa syömään!" Perhevitsi ja lähtenyt just noista muistikatkoksista liikkeelle.
Syytä olisi huolestua silloin, jos et muistaisi että sinulla on lapsi. Lapsen nimen unohtaminen menee varmaan aivojen ylikuormituksen piikkiin
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 23:09"]
Syytä olisi huolestua silloin, jos et muistaisi että sinulla on lapsi. Lapsen nimen unohtaminen menee varmaan aivojen ylikuormituksen piikkiin
[/quote]
mä olin lähdössä yksi päivä jo ovella esikoisen kanssa pihalle kun tuli mieleen, että meillähän on vauva, eikä sitä ehkä voikaan jättää yksin pariksi tunniksi. Esikoinen siis jo puettuna odotti terassilla.
12 jatkaa...
Esikoisen kohdalla ihmettelin suuresti miten jenkeissä se eräs isä unohti viedä vauvan tarhaan ja vauva-parka paahtui autoon kuoliaaksi.
Rakastan tätä lasta aivan valtavasti, mutta olen kauppareissun jälkeen noussut pari kertaa autosta jo ylös ennen kuin olen muistanut vauvan.
Joskus en hetkellisesti (~5sekuntia) muista mikä vuodenaika on menossa. Johtuu kait kun lähes koko ajan istun tässä koneella.