Aloja, jonne työtön pääsisi heti töihin?
Ihan siivoajaksi en haluaisi, mutta en halua olla työtönkään. Minne siis "väliaikaisiin töihin" siksi aikaa, että omalta alalta tärppää?
Koulutukseltani olen maisteri, alaa en erittele.
Kommentit (19)
Nyt ei pahemmin väliaikaistöitä jaella sellaisille jotka ovat siihen ylikoulutettuja ja aikovat luistaa heti kun mahdollista
Lisään vielä sen verran että saan tällä hetkellä ansiosidonnaista 1600€/4vko, joten palkkaa pitäisi saada vähintään 2000 €.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:39"]
Nyt ei pahemmin väliaikaistöitä jaella sellaisille jotka ovat siihen ylikoulutettuja ja aikovat luistaa heti kun mahdollista
[/quote]
No, hermoille ottaa tämä kotona lusmuilukin (3vko jo). Joten töihin pitäisi päästä ja tuottamaan yhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:43"]
Trollimaisteri
[/quote]
Miten niin? Olisipa vain trollaava työssäkäyjä, et usko kuinka tämä epävarmuus tulevaisuudesta syö miestä.
Täällä toinen maisteri. Olen pohtinut samaa.
Puhelinmyyjäksi pääsee varmaan kokeilemaan, miten homma luonnistuu. Sieltä tosin pääsee aika nopeasti poiskin, jos ei kauppaa synny.
Katoin tässä just sellasta keskusteluohjelmaa yleltä, missä joku pomo kauhisteli kun jotkut (ammattikoulusta) vastavalmistuneet kehtaa pyytää jopa kahden tonnin kuukausipalkkaa. :D
Mä pyysin kerran työhaastattelussa samaa palkkaa kuin edellisestä työstä olin saanut. Olin siis juuri ollut kesätöissä siivoamassa. Pomo nauroi päin naamaa ja sanoi että he maksaa taulukosta. Oli varmaan joku 80% pyytämästäni. Nyt onnellisena yhteiskunnan elättinä vielä jonkin aikaa ja sitten töihin kun tulee jotain edes ok vastaan. Mä olen tehnyt mun osan "paskaduuneja"
Katoin tässä just sellasta keskusteluohjelmaa yleltä, missä joku pomo kauhisteli kun jotkut (ammattikoulusta) vastavalmistuneet kehtaa pyytää jopa kahden tonnin kuukausipalkkaa. :D
Mä pyysin kerran työhaastattelussa samaa palkkaa kuin edellisestä työstä olin saanut. Olin siis juuri ollut kesätöissä siivoamassa. Pomo nauroi päin naamaa ja sanoi että he maksaa taulukosta. Oli varmaan joku 80% pyytämästäni. Nyt onnellisena yhteiskunnan elättinä vielä jonkin aikaa ja sitten töihin kun tulee jotain edes ok vastaan. Mä olen tehnyt mun osan "paskaduuneja"
Enpä usko että tollasella palkalla löytyy pätkätyötä. Otsikon nähtyäni aattelin laittaa että mäkkäristä ihan varmana saat töitä mutta sulle ei varmaan kelpaa jos kerran saat 1600 ihan vaan kotona istumalla :D
Kuukausipalkkani edellisessä oman alan määräaikaisessa työssä oli n. 3000€ ja se oli pieni palkka alalle. Tuolla palkalla tulisin kuitenkin jo ihan oikeasti töihin, ainakin aluksi. Mielestäni tuo 2000€ pitäisi siis saada kyllä siitä väliaikaistyöstäkin jo. Olen myös oman osuuteni paskaduuneja (siivoaminen ja kaupan kassa) ehtinyt tehdä opiskellessa, ja tässä vaiheessa en halua noihin mennä koska eivät edesauta työn saamista jatkossa.
Mutta minne siis, siinäpä vasta pulma.
Ei kai ilman ammattitaitoa mistään saa noin hyvää palkkaa, saati että paikkoja siinä tapauksessa olisi vapaana?
Ajattelin neuvoa, että hankkimalla farmaseutin koulutuksen, se on vain 3 vuotta, alempi korkeakoulututkinto, saisit heti töitä melkein mistä päin Suomea tahansa. Palkkatoivekin ylittyy :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:55"]
Enpä usko että tollasella palkalla löytyy pätkätyötä. Otsikon nähtyäni aattelin laittaa että mäkkäristä ihan varmana saat töitä mutta sulle ei varmaan kelpaa jos kerran saat 1600 ihan vaan kotona istumalla :D
[/quote]
Eipä vaan niin saakaan. Tuttavani on työtön tohtori. Todella ahkera ja tunnollinen ihminen. On hakenut hommia vaikka mistä, myös kaikki pikaruokapaikkojen hakemukset täyttänyt. Menisi kaupan kassalle, mitä vaan. Töitä ei tipu.
Jos kerran haluat tuottaa yhteiskunnalle jotain, niin miksi sillä palkalla on väliä? Erityisesti, jos kyse on väliaikaisesta duunista, eli et joudu edes miettimään, että miten pärjätä loppuelämäksi sillä siivoojan 1000 eurolla.
Metsureilla on urakkapalkkaus ja nyt kun vielä on hyvät raivauskelit, pääsee jonkunmoisella ahkeruudella neljään tonniin. Ota yhteys lähimpään metsänhoitoyhdistykseen, sieltä antavat palstoja.
Oho, ihan ei metsuriks taida pystymetsästä tää laiha maisteri lähteä. Tulis yhteiskunnalle kalliiks kaivaa mut sieltä kaatuneen puun alta paikattavaks. Jotain muuta vois kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:27"]
Oho, ihan ei metsuriks taida pystymetsästä tää laiha maisteri lähteä. Tulis yhteiskunnalle kalliiks kaivaa mut sieltä kaatuneen puun alta paikattavaks. Jotain muuta vois kokeilla.
[/quote]
Tähän aikaan vuodestatehdään taimikoiden raivauksia raivaussahalla, ja siinä hommassa laihuus on pelkkää plussaa. Taimikoista kaadettavat puut ovat niin pieniä, että sieltä alta pääsee kömpimään ihan itsekin pois. Ei kannata olla noin ennakkoluuloinen. Aika nopsaan sahan käytön oppii.
2000e palkalla et pääse minnekään.